Gå til innhold

spørsmål om legetime


Anbefalte innlegg

Skrevet

I morgen skal jeg til legen for noe som mest sannsynlig går ganske kjapt,kan jeg samtidig spørre om han kan undersøke sønnen min? Småen har store mandler å mest sannsynlig halsbetennelse igjen,å ettersom jeg går på videregående skole så skulle jeg gjerne ha dokumentert at jeg er hjemme pga sykt barn.

Anonymkode: e0548...389

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er lov å spørre, men sjansen er stor for at han ikke kan. 

Anonymkode: 7b719...22e

Skrevet

Neppe. Det er en helt annen pasient.

Anonymkode: 8d440...59f

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Neppe. Det er en helt annen pasient.

Anonymkode: 8d440...59f

Hva så? Jeg har gått til legen for å få henvisning til barnepsykolog for sønnen min,samtidig tok jeg opp to av mine egne problemer å han hjalp meg uten å nøle.Brukte minst 15 minutter på bare det som gjaldt meg,å timen var jo bestillt for sønnen min. Denne gangen så burde det hvertfall ikke være noe problem,for time for sønnen min er jo uansett gratis så hvorfor skal han nekte å bruke 5 minutter å sjekke om sønnen min har halsbetennelse om han har tid?

 

Anonymkode: e0548...389

Skrevet

Selvsagt. Når du først er der så kan du det. 

Min lege gjør i allefall det. 

Både undersøkt meg når datter har time og datter når jeg har time. 

Anonymkode: 412c8...bb8

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvsagt. Når du først er der så kan du det. 

Min lege gjør i allefall det. 

Både undersøkt meg når datter har time og datter når jeg har time. 

Anonymkode: 412c8...bb8

Jeg tenker også at det burde være en selvfølge så lenge det er mer igjen av timen.Det tar heller ikke lang tid for legen å undersøke gutten min,det tar max 5 minutter.

Synes det blir for dumt om jeg må bestille en ny time som jeg gjerne ikke får før om 4-5 dager,når legen ganske enkelt bare kan sjekke det i morgen når jeg har time.

Anonymkode: e0548...389

Skrevet

Må du ha legeattest på at du har sykt barn?

Anonymkode: 75d8c...fa8

Skrevet

Vet ikke helt men er jo greit å kunne bevise hvorfor jeg var vekke

Anonymkode: e0548...389

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva så? Jeg har gått til legen for å få henvisning til barnepsykolog for sønnen min,samtidig tok jeg opp to av mine egne problemer å han hjalp meg uten å nøle.Brukte minst 15 minutter på bare det som gjaldt meg,å timen var jo bestillt for sønnen min. Denne gangen så burde det hvertfall ikke være noe problem,for time for sønnen min er jo uansett gratis så hvorfor skal han nekte å bruke 5 minutter å sjekke om sønnen min har halsbetennelse om han har tid?

 

Anonymkode: e0548...389

Legen får statsstøtte for hver konsultasjon og mer for barn enn for voksne (for barn får de rgenandelen også). I tillegg er tidsskjemaet satt opp slik at det er beregnet en gjennomsnittsalder pr. pasient. Det er ikke slik at hver pasient får et vist antall minutter uansett. Legen taper økonomisk på å se på din sønn når det er du som har time, men noen gjør det nok likevel om de ikke har for lite tid.

Anonymkode: f4262...9ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...