Anonym bruker Skrevet 27. mars 2017 #1 Skrevet 27. mars 2017 I morgen skal jeg til legen for noe som mest sannsynlig går ganske kjapt,kan jeg samtidig spørre om han kan undersøke sønnen min? Småen har store mandler å mest sannsynlig halsbetennelse igjen,å ettersom jeg går på videregående skole så skulle jeg gjerne ha dokumentert at jeg er hjemme pga sykt barn. Anonymkode: e0548...389
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2017 #2 Skrevet 27. mars 2017 Det er lov å spørre, men sjansen er stor for at han ikke kan. Anonymkode: 7b719...22e
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2017 #3 Skrevet 27. mars 2017 Neppe. Det er en helt annen pasient. Anonymkode: 8d440...59f
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2017 #4 Skrevet 27. mars 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Neppe. Det er en helt annen pasient. Anonymkode: 8d440...59f Hva så? Jeg har gått til legen for å få henvisning til barnepsykolog for sønnen min,samtidig tok jeg opp to av mine egne problemer å han hjalp meg uten å nøle.Brukte minst 15 minutter på bare det som gjaldt meg,å timen var jo bestillt for sønnen min. Denne gangen så burde det hvertfall ikke være noe problem,for time for sønnen min er jo uansett gratis så hvorfor skal han nekte å bruke 5 minutter å sjekke om sønnen min har halsbetennelse om han har tid? Anonymkode: e0548...389
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2017 #5 Skrevet 27. mars 2017 Selvsagt. Når du først er der så kan du det. Min lege gjør i allefall det. Både undersøkt meg når datter har time og datter når jeg har time. Anonymkode: 412c8...bb8
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2017 #6 Skrevet 27. mars 2017 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Selvsagt. Når du først er der så kan du det. Min lege gjør i allefall det. Både undersøkt meg når datter har time og datter når jeg har time. Anonymkode: 412c8...bb8 Jeg tenker også at det burde være en selvfølge så lenge det er mer igjen av timen.Det tar heller ikke lang tid for legen å undersøke gutten min,det tar max 5 minutter. Synes det blir for dumt om jeg må bestille en ny time som jeg gjerne ikke får før om 4-5 dager,når legen ganske enkelt bare kan sjekke det i morgen når jeg har time. Anonymkode: e0548...389
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2017 #7 Skrevet 27. mars 2017 Må du ha legeattest på at du har sykt barn? Anonymkode: 75d8c...fa8
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2017 #8 Skrevet 27. mars 2017 Vet ikke helt men er jo greit å kunne bevise hvorfor jeg var vekke Anonymkode: e0548...389
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2017 #9 Skrevet 27. mars 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hva så? Jeg har gått til legen for å få henvisning til barnepsykolog for sønnen min,samtidig tok jeg opp to av mine egne problemer å han hjalp meg uten å nøle.Brukte minst 15 minutter på bare det som gjaldt meg,å timen var jo bestillt for sønnen min. Denne gangen så burde det hvertfall ikke være noe problem,for time for sønnen min er jo uansett gratis så hvorfor skal han nekte å bruke 5 minutter å sjekke om sønnen min har halsbetennelse om han har tid? Anonymkode: e0548...389 Legen får statsstøtte for hver konsultasjon og mer for barn enn for voksne (for barn får de rgenandelen også). I tillegg er tidsskjemaet satt opp slik at det er beregnet en gjennomsnittsalder pr. pasient. Det er ikke slik at hver pasient får et vist antall minutter uansett. Legen taper økonomisk på å se på din sønn når det er du som har time, men noen gjør det nok likevel om de ikke har for lite tid. Anonymkode: f4262...9ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå