Anonym bruker Skrevet 27. mars 2017 #1 Skrevet 27. mars 2017 Hvis en hund står på ens egen veranda og nabokatten kommer opp på verandaen og angriper hunden, kan man da kreve at katteeiere betaler vetrinærutgiftene? Eller er katteeiere fritatt for ansvar siden katter ikke om kontrolleres? Er snakk om en diger kastrert hannkatt mot en liten chihuahua. Anonymkode: 2815a...157
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2017 #2 Skrevet 27. mars 2017 Ja, det synes jeg man kan! Anonymkode: 19f76...a7d
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2017 #3 Skrevet 27. mars 2017 Stod hunden og bjeffet? Vet du hvem sin katt det er? Mulig katten var lei bjeffing? Eller trodde det var en rotte? Anonymkode: 44da8...433
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2017 #4 Skrevet 27. mars 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Stod hunden og bjeffet? Vet du hvem sin katt det er? Mulig katten var lei bjeffing? Eller trodde det var en rotte? Anonymkode: 44da8...433 Det spiller jo ingen rolle hvorfor katten gikk inn på hennes eiendom og angrep hunden, poenget er at eieren at katten er skyld i det. Og må ta regninga. Jeg for min del hadde, på flekken, anskaffet meg en diger, kattevond hund som kunne jaget katten vekk.... eventuelt en sprayflaske med iskaldt vann. Anonymkode: 19f76...a7d
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2017 #5 Skrevet 27. mars 2017 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det spiller jo ingen rolle hvorfor katten gikk inn på hennes eiendom og angrep hunden, poenget er at eieren at katten er skyld i det. Og må ta regninga. Jeg for min del hadde, på flekken, anskaffet meg en diger, kattevond hund som kunne jaget katten vekk.... eventuelt en sprayflaske med iskaldt vann. Anonymkode: 19f76...a7d Såklart det har noe å si. Stod hunden og bjeffet slik sånne hunder gjerne gjør gjorde jo katten bare alle en tjeneste i å prøve å få den til å bli stille. Deg må jo være litt flaut for en hund å bli angrepet av en katt? Anonymkode: 44da8...433
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2017 #6 Skrevet 27. mars 2017 Nei, desverre er ikke katteeier erstatningspliktig. Har vært i en situasjon der nabokatten angrep min hund. Eier valgte å spleise på veterinærregning men ham var ikke pliktig i det. Om katten derimot er et problem for nabolaget, angriper flere og skader flere kan eier tvinges til å gjøre nødvendige tiltak som kastrering, omplassering, bare være innekatt eller avlives. Anonymkode: 84966...1aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå