Gå til innhold

Har noen erfaring med nymfeparakitter?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nettopp fått 2 stk, en gutt og en jente på 4 mnd. 

Forrige eierne måtte selge pga flytting. De kunne fint ha de på fingeren, så tydelig de har vært tamme før. 

Så her kommer spørsmålene: 

1. Vil det ta lang tid og temme de (med tanke på at de har vært tamme før)?

2. Hva betyr det når de skjærer med nebbet?

Vi merker allerede fremgang etter kun og ha hatt de i 4 dager. Nå tørr de å gå ut av buret (enda vi sitter rett ved siden av), de flyr litt rundt, går inn i buret når de er slitne. Buret står åpent mange timer om dagen så de har stort sett fritt valg.

Av og til skriker de når jeg går ut av rommet, blir rolig når jeg kommer tilbake.

Men de rygger fort unna om jeg kommer med fingeren :)

Vi har kjøpt et stort fint bur til de, får fersk frukt hver dag, spiser bra med pellets og drikker bra. Så tror de koser seg her :)

De er ekstremt avhengig av hverandre da :)

Når ble deres tamme? :)

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå hadde jeg undulat da, men jeg begynte med å gi frukt fra hånden. Den hoppet etterhvert opp i hånden min for å spise det jeg hadde der, og derfra gikk det greit. Hoppet etterhvert også på fingeren min uten at jeg hadde noe mat der.

Skrevet

Gi mat fra hånden, mange ganger, hver dag. Så forbinder de hånden med noe positivt. Det kreves mye, mye jobb :)

Anonymkode: eb4c5...4d9

Skrevet

 

Må ha en god porsjon tålmodighet, ja. Men fint at de er mye ute av buret, da vil de nok nærme seg etter hvert. Jeg hadde bare 1, og hun ble aldri noe glad i hendene mine. Men hun elsket å sitte på skulderen min å kose mot halsen. Gned seg inntil:) Jeg kunne også bære henne på hånden etter hvert. Men det tok sin tid, ja:) Gnissingen er et tegn på at de slapper av. Min skrek etter meg hvis hun ville ut av buret eller hvis jeg gikk hjem. Hun skrek også når hun hørte bilen til mannen utenfor.

Skrevet

Vanskelig å få de tamme når de har en venn i buret. 

Anonymkode: 022e9...649

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...