Anonym bruker Skrevet 27. mars 2017 #1 Skrevet 27. mars 2017 Datteren min på 11 år har så mange «vondter». Det er oftest i ledd. Vondt i ankel, vondt i føtter, vondt i hofta, vondt i ryggen. Jeg vet ikke om hun virkelig har såpass vondt eller om hun overdriver. Det kan virke litt som sistnevnte, men samtidig forstår jeg ikke hva motivasjonen for slik klaging skulle vært om det ikke er reelt. Jeg synes det er litt vanskelig å dra til legen med så diffuse smerter. Så er det noen her med erfaring? Det virker som smertene kommer når som helst, men kanskje oftest når hun har vært i ro med kroppen litt. Hun sliter da med å gå. Samtidig har hun aldri måttet gå hjem fra skolen feks pga dette. Anonymkode: 3e585...758
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2017 #2 Skrevet 27. mars 2017 Aner ikke, men hvis dere tar det så alvorlig at hun slipper å gå fra skolen må dere selvfølgelig få henne til legen. Klarer hun vanelige aktiviteter som å hoppe på trampoline, spille fotball osv? Anonymkode: 222c4...aa2
tante grusom master of law Skrevet 27. mars 2017 #3 Skrevet 27. mars 2017 Jeg ville fått utelukket barneleddgikt i hvert fall.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2017 #4 Skrevet 27. mars 2017 Jeg ville tatt henne til legen. Kan godt hende hun har vondt i leddene fordi hun vokser og kroppen er i endring, begynnende pubertet og alt det der, men det kan jo være noe revmatisk også og da finnes det medisiner. Anonymkode: d65fa...112
Mammatil. Håper på 5 Skrevet 27. mars 2017 #5 Skrevet 27. mars 2017 Hei.ikkje for å skremme deg men vil anbefale ein blodprøve bare for å utelukke noko. .Dette var første tegnene på dattera mi sin leukemi
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2017 #6 Skrevet 27. mars 2017 Da skal jeg bestille legetime. Jeg tror egentlig ikke det har direkte med voksing å gjøre,for hun har klaget over slike diffuse vondter i noen år nå 🙈 Hun klarer å være aktiv, for det er ikke konstante smerter, de kommer og går. Men hun er ganske treg og klumsete i slik aktiv lek. Anonymkode: 3e585...758
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2017 #7 Skrevet 27. mars 2017 Hun hatt vondt her og der i noen år, men det har blitt mer av det. Anonymkode: 3e585...758
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2017 #8 Skrevet 27. mars 2017 Min datter er jevngammel med din og har vondt overalt slik som din. Det har vært slik i flere år. Datteren min blir også veldig raskt sliten og er derfor mye mindre aktiv enn andre barn. Har tatt blodprøver i flere omganger uten å finne noe. Følger denne tråden, så oppdater gjerne om de finner noe hos din datter. Ikke greit å ha det sånn. Anonymkode: 457e5...0b6
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2017 #9 Skrevet 27. mars 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Min datter er jevngammel med din og har vondt overalt slik som din. Det har vært slik i flere år. Datteren min blir også veldig raskt sliten og er derfor mye mindre aktiv enn andre barn. Har tatt blodprøver i flere omganger uten å finne noe. Følger denne tråden, så oppdater gjerne om de finner noe hos din datter. Ikke greit å ha det sånn. Anonymkode: 457e5...0b6 Jeg oppfatter forresten også min datter som "treg", slik som du skriver. Selv om hun er slank, er hun liksom tung i kroppen og ting går sakte for henne. Anonymkode: 457e5...0b6
n74 Skrevet 27. mars 2017 #10 Skrevet 27. mars 2017 Les litt om EDS syndrom https://nhi.no/sykdommer/barn/arvelige-og-medfodte-tilstander/ehlers-danlos-syndrom/ http://www.eds-foreningen.no/typer_av_eds
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2017 #11 Skrevet 27. mars 2017 Sønnen min er slik og han har hypermobile ledd. Er hun veldig myk? Anonymkode: 104cf...2e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå