Gå til innhold

Spisevegring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lite kan en vanelig aktiv trettenåring jente spise om dagen, over lang tid?

Det er jo store forskjeller på hva de spiser i den alderen, men når begynner det å bli farlig?

Anonymkode: 2eb8d...7e6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når hun går ned i vekt, stopper å vokse, får tynne negler og sprøtt hår, er sliten og blek, tisser mindre, da har det gått for langt.

Anonymkode: 5dc5e...17b

Skrevet

Husk at kaloribehovet er avhengig av størrelse, og det er mer kalorier i mat enn man tror! Et problem kan bli næringsstoffer, men hun får oppmuntres til å spise variert når hun først spiser. 

Skrevet

Det jeg egentlig lurer på er omtrent hvor mange kcal barn i den alderen må ha. Sammensetningen av maten er ok. 

Skrevet

Jeg tror jeg hadde valgt å tatt kontakt med en helsesøster eller lege for å få svar på det. Jeg ville sagt at det har gått for langt før ei lenger her oppe i tråden. Bedre å få hjelp før enn seinere. Å med tanke på at mennesker her inne generelt har veldig ulike syn på alt som har med kost og kcal å gjøre, så ville jeg spurt noen som bør ha god greie på det.

Anonymkode: 73454...356

Skrevet

Det dreier seg heldig vis ikke om noen av mine barn, men om en venninne til datteren min som er her mye. Dermed kan ikke jeg ta kontakt med legen.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det jeg egentlig lurer på er omtrent hvor mange kcal barn i den alderen må ha. Sammensetningen av maten er ok. 

Det har Google svar på :)

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det har Google svar på :)

Sikkert, men jeg har ikke funnet det.

Skrevet

Hvis du er bekymret for jenta syns jeg du skal ta det opp med foreldrene. Er du bekymret fordi hun spiser lite hos dere, fordi hun har gått ned i vekt, eller av andre grunner? Spiseforstyrrelser sitter i hodet, og handler om mye mer enn kcal. 

Anonymkode: eb749...d5c

Skrevet

Dette synes jeg høres ut som skummel fisking etter hvor langt man kan dra anoreksiaen før man ender opp på sykehuset med tvangsforing. 

Og da er svaret at i puberteten er kroppen svært sårbar for å få for lite næring. Den trenger næring for at  puberteten skal gå slik man ønsker den skal gå. Det å sultefore seg er farlig. Spesielt for en kropp i vekst. 

Snakk med noen!

Anonymkode: 34810...b4b

Skrevet

Noen ganger blir jeg bare oppgitt over at det ikke går an å svare på det jeg spør om. Jeg har ikke noe ønske om å legge ut detaljer for hvorfor jeg ønsker å vite dette, men jeg kan love at jeg ikke prøver å få noen til å spise mindre enn de gjør.

Skrevet

Det er farlig fra den dagen hun bestemmer seg for å spise mindre enn kroppen trenger. Så, 24 timer er svaret du leter etter.

Anonymkode: 71de0...55d

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er farlig fra den dagen hun bestemmer seg for å spise mindre enn kroppen trenger. Så, 24 timer er svaret du leter etter.

Anonymkode: 71de0...55d

Nei, det er ikke det jeg spør om. Det vet du godt.

Skrevet

Jeg er psykiater og vet neimen ikke om det går an å svare på dette spm.

Spiseforstyrrelser blir vanskeligere å bli frisk av jo lengre tid de varer.

Hvor fort elektrolyttbalansen forstyrres er individuelt. De første skader er reversible, men hvem tenker vel det er greit å skade kroppen sin.??

Dette spørsmålet er litt som å spørre hvor mye gift du kan spise over lengre tid før det virkelig blir farlig... 

Så svaret mitt må bli null dager.

Anonymkode: 4a409...14e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...