Gå til innhold

Faddere fra mannens side bare?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klønete overskrift, jeg vet. 

Deg har seg slik at vi fikk vårt andre barn nettopp. 90 % sikker på at deg også blir siste, da vi har fått begge via ivf. 

Jeg har en søster, mannen har tre. Til første barnet valgte vi min søster + mann, og den eldste søsteren hans + mann. 

Kan vi nå til barn nr 2 velge de to siste søstrene hans, og ingen fra min side av familien? Blir det litt rart? Føler at alle velger fra begge sider, men jeg har jo "brukt opp" mine ;) 

Anonymkode: b4455...65e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Blir ikke rart. 😊

Om du evt har noen tantebarn på snart konfirmasjonsalder kan du evt velge dem for å balansere ut. Men ingen kommer til å tenke på skjevheten. 

Anonymkode: 6e17a...4be

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei. Blir ikke rart. 😊

Om du evt har noen tantebarn på snart konfirmasjonsalder kan du evt velge dem for å balansere ut. Men ingen kommer til å tenke på skjevheten. 

Anonymkode: 6e17a...4be

Takk for svar. Tenkte faktisk tanken, men dessverre. Eldste der er 10 år. 

Ikke rart altså? Litt kjekt er det jo, for da er alle fadder på våre barn...

Anonymkode: b4455...65e

Skrevet

Hvorfor kan ikke søsteren din være fadder for begge?

Jeg er fadder for alle mine nieser og min søster er fadder for begge mine.

Anonymkode: b9eb1...039

Skrevet

Jeg hadde tatt søsken + følge fra mannens side (de som ikke var på eldste), og to fra min side. Om det er søsteren og mannen igjen, eller venner, er ikke så nøye. Tror ikke familie på din manns side reagerer på det, litt kjedelig med faddere fra kun én side. 

Her har eldste fire faddere (to av dem er våre søsken, vi har kun ett søsken hver).

Neste har seks faddere (har også våre to søsken, resten er ulike).

Sliter litt nå med tredje som kommer snart. Blir nok søsken igjen, mens resten byttes ut. 

Anonymkode: 6cfe8...403

Skrevet

Du kan jo velge mammaen eller pappaen din også, eller begge.

Her er både mine og mannens foreldre faddere til våre barn, pluss våre søsken da. Kirken anbefaler å velge faddere i forskjellig alder, for de har forskjellige ting å tilføre i barnas liv.

Men om dere vil ha bare søsken er det helt greit å velge begge hans søsken som ikke har vært fra før.

Anonymkode: a5f98...877

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...