Gå til innhold

sukkerfri brus til barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min får ett eller to små glass med cola om lørdagene og i bursdagbesøk. Kan jeg gi han sukkerfri cola eller er det stoffer i den som ikke barn bør få i seg?

Anonymkode: ca235...8b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

han er 5 år

Skrevet

Barn under 3 år bør ikke få sukkerfri brus/saft,

Siden han er 5 går det helt fint

Anonymkode: 3f56d...ae5

Skrevet

Okey flott! Han ser jo at jeg drikker på sukkerfri brus så han hadde så lyst å smake den.

Skrevet

Jeg ville heller gitt brus med sukker, forskere er enda ikke sikker på hva lettprodukter kan gjøre med kroppen vår på lang sikt. Når jeg hører levrandører av produkter selv ikke spiserr lettprodukter utifra hva forskning viser så vil jeg heller vite hva jeg putter inn i ungene og da heller være bevist på at kostholdet ellers greit. Også har jeg en unge med atopisk eksem, testet ut mye forskjellig med henne og mye av lettprodukter gir henne mer klør uten at vi har funnet ut hva spm gir dette. Noen e-stoffer som gir farge vet vi men eksakt hva annet vet vi ikke. Hun reagerer ikke mye, men fikk hode til å tenke skikkelig på hva jeg gir ungene. For om det er små doser hun reagerer på nå, hva kan det gjøre på langsikt når ingen egentlig vet hva det gjør. 

Jeg er egetnlig ikke hysterisk på slikt, men blitt veldig bevist etterhvert. Jeg gir heller sukker enn ting jeg eller andre ikke aner hva gjør med oss. Litt sukker innimellom skader ikke, når kostholdet ellers er normalt sundt. 

Anonymkode: b024e...e53

Skrevet

min 4 åring får sjelden brus, kanskje litt i helgene, han får den han liker best Fanta exotic

Skrevet

Mi på 4,5 liker Pepsi Max og får ca 1 glass i uken...

Anonymkode: 879b8...93e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...