Gå til innhold

Skole vil kaste ut student siden hun er nakenmodell.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er veldig greit for utdanningsinstitusjoner å kunne vise til regelverk og retningslinjer som ble brukt, og at prosedyren var riktig. Da går man ikke ut med personlige opplysninger, kun med saksbehandlingsrutiner. Forstår ikke problemet altså. Er det ikke bra hvis skolen viser til at de har fulgt regelverket til punkt og prikke i denne saken?

Anonymkode: 910f1...115

Skolen følger retningslinjene i henhold til skikkethet, og de har jeg lagt ut link til tidligere.  

Forøvrig har denne studenten nå kontaktet enda flere media,  og får saken sin spredd utover alle kanaler.  På fbsiden opplyses det om nr kan melde til for å få kjøpt nakenbilder,  og som tidligere nevnt: hun selger visstnok brukte truser også.  Ingen tvil om at hun benytter saken for alt den er verdt med tanke på egen business. 

Ingenting med denne damen og hvordan hun fremstår, er forenelig med den utdannelsen hun ønsker seg.  Jeg blir å følge saken,  og håper virkelig det kan skape en presedens for fremtiden.  Stygt redd det motsatte,  og som hun proklamerer på fb: hun har fri rettshjelp så hun gir seg ikke. 

Anonymkode: 8ede9...3c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så mange som er totalt uegnet for pleiende yrker, så er dette latterlig grunn å kaste henne ut av skolen. Fokuset burde være på alle psykopatene som får jobb i helsesektoren..

Anonymkode: 92f98...a33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎26‎.‎03‎.‎2017 den 14.13, Anonym bruker skrev:

Hva hvis din søster blir påvirket av henne og også ønsker å bli en hore, akkurat som henne?

Anonymkode: 41a02...385

Hva om dine barn blir påvirket av deg, og går inn for å bli en mobber slik som sin mor?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener høgskolen diskriminerer ulovlig her. Hvor dyktig og egnet hun er som vernepleier, påvirkes ikke av hva slags lovlige hobbyer eller bijobber hun har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Winterlady. skrev:

Jeg mener høgskolen diskriminerer ulovlig her. Hvor dyktig og egnet hun er som vernepleier, påvirkes ikke av hva slags lovlige hobbyer eller bijobber hun har.

Det må du jo bare mene, men du tar feil. Utdanningsinstitusjoner skal foreta skikkethetsvurderinger av studentene sine. Det innebærer både faglige og personlige forutsetninger for yrket. 

Anonymkode: 7b6de...b37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Skolen følger retningslinjene i henhold til skikkethet, og de har jeg lagt ut link til tidligere.  

Forøvrig har denne studenten nå kontaktet enda flere media,  og får saken sin spredd utover alle kanaler.  På fbsiden opplyses det om nr kan melde til for å få kjøpt nakenbilder,  og som tidligere nevnt: hun selger visstnok brukte truser også.  Ingen tvil om at hun benytter saken for alt den er verdt med tanke på egen business. 

Ingenting med denne damen og hvordan hun fremstår, er forenelig med den utdannelsen hun ønsker seg.  Jeg blir å følge saken,  og håper virkelig det kan skape en presedens for fremtiden.  Stygt redd det motsatte,  og som hun proklamerer på fb: hun har fri rettshjelp så hun gir seg ikke. 

Anonymkode: 8ede9...3c1

Og på hvilken måte mener du bijobben har noe som helst relevans til studiet eller yrket som vernepleier? 

Man kan sikkert mene at bijobben vitner om dårlig vurderingsevne, men det er likevel en rent subjektiv mening, som ikke kan sies å være sann (annet enn for de som mener det). Utestengelse fra studier krever et visst objektivt grunnlag. Det hun gjør er langt fra ulovlig, og det er sikkert en god inntektskilde for en student.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, Winterlady. skrev:

Hva om dine barn blir påvirket av deg, og går inn for å bli en mobber slik som sin mor?

Å kalle en spade for en spade er ikke å mobbe.

Anonymkode: 41a02...385

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det må du jo bare mene, men du tar feil. Utdanningsinstitusjoner skal foreta skikkethetsvurderinger av studentene sine. Det innebærer både faglige og personlige forutsetninger for yrket. 

Anonymkode: 7b6de...b37

Det du ikke synes å forstå er at du forfekter et subjektivt syn. 

Innen avgjørelse fattes driver du faktisk ikke med annet enn personlig synsing om moral.

Anonymkode: 5a485...c8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det må du jo bare mene, men du tar feil. Utdanningsinstitusjoner skal foreta skikkethetsvurderinger av studentene sine. Det innebærer både faglige og personlige forutsetninger for yrket. 

Anonymkode: 7b6de...b37

Det er jeg da selvfølgelig fullstendig klar over at foretas. Du viser derimot at du ikke forstår hva kriteriet personlig skikkethet innebærer. En slik vurdering kan ikke bygge på fordommer.

Jeg tenker også "litt dårlig vurderingsevne" når jeg leser om sms- tjenesten hennes, men jeg er samtidig fullstendig klar over at det er min fordom, og at damen kan ha svært god faglig vurderingsevne, samt gode medmenneskelige- og kommunikative evner ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig å tenke at det er denne dama som sier det er pga nakenbilder hun skal kastes ut. Kan jo være noe mer bak skolens bekymring.

Min medstudent som ikke fikk fortsette å bli helsepersonell hadde store vansker personlig. Men hun skyldte på at hun ikke fikk fortsette pga selvskading. Vi som kjente henne visste at det var så mye annet som gjorde henne uegnet..

Er vel litt som med innbitte barnevernshatere. De kan også henge seg opp i én detalj og utelate det store bildet. Omsorgsovertakelse pga skriking og vold mot barn i tillegg til manglende klær blir til at barnevernet stjal barna pga for små sko..

Anonymkode: e7356...a13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det du ikke synes å forstå er at du forfekter et subjektivt syn. 

Innen avgjørelse fattes driver du faktisk ikke med annet enn personlig synsing om moral.

Anonymkode: 5a485...c8d

Feil.

Det koker ned til juss dette her, og dette er en offentlig høgskole. Jeg blir veldig overrasket dersom hun blir utestengt, men om det skjer, så regner jeg med at begrunnelsen er god og bygger på mer enn det som står skrevet i media til nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Winterlady. skrev:

Feil.

Det koker ned til juss dette her, og dette er en offentlig høgskole. Jeg blir veldig overrasket dersom hun blir utestengt, men om det skjer, så regner jeg med at begrunnelsen er god og bygger på mer enn det som står skrevet i media til nå.

Nå må du våkne opp.

Du debatterer ikke juss. Du prater personlig moral. Les det som skrives før du avfeier det. Det er et gjennomgående problem i denne tråden. Uprofesjonell synsing utfra eget moralsk ståsted. Du er ikke annerledes i så måte.

Anonymkode: 5a485...c8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Winterlady. skrev:

Feil.

Det koker ned til juss dette her, og dette er en offentlig høgskole. Jeg blir veldig overrasket dersom hun blir utestengt, men om det skjer, så regner jeg med at begrunnelsen er god og bygger på mer enn det som står skrevet i media til nå.

At hun poserer med faglitteraturen på sms- tjenesten sin, tenker jeg forresten at kan være et negativt moment ved en vurdering, fordi hun med det viser at hun ikke trekker et klart skille mellom studiet og yrket som nakenmodell.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det du ikke synes å forstå er at du forfekter et subjektivt syn. 

Innen avgjørelse fattes driver du faktisk ikke med annet enn personlig synsing om moral.

Anonymkode: 5a485...c8d

Husk å svare rett person, da :)

Anonymkode: 7b6de...b37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå må du våkne opp.

Du debatterer ikke juss. Du prater personlig moral. Les det som skrives før du avfeier det. Det er et gjennomgående problem i denne tråden. Uprofesjonell synsing utfra eget moralsk ståsted. Du er ikke annerledes i så måte.

Anonymkode: 5a485...c8d

Kunne ikke helt se at jeg skulle føle meg truffet av denne, men det kan kanskje ha sin forklaring i at det ikke er meg du tenkte svare.

Endret av Winterlady.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man skal bli vernepleier er det fint å ha god dømmekraft ... Man skal gjøre gode valg og vurderinger.

Når det gjelder salg av seksuelle tjenester per nett, telefon eller sms vitner vel dette ikke om verdens beste dømmekraft ... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Å kalle en spade for en spade er ikke å mobbe.

Anonymkode: 41a02...385

Dette kan du visst svært lite om, for sannhetsgehalten har bare halvparten så mye med om noe defineres som mobbing, som det intensjonen bak det å si det, og måten og hvor ofte det sies på, har. I dette tilfellet er damen faktisk heller ikke prostituert, og du har dermed ingen spade å kalle en spade. ...

Foreslår at du tenker litt mer over hva du slipper ut av munnen og hva barna dine får med seg av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, MammantilNurket skrev:

Når man skal bli vernepleier er det fint å ha god dømmekraft ... Man skal gjøre gode valg og vurderinger.

Når det gjelder salg av seksuelle tjenester per nett, telefon eller sms vitner vel dette ikke om verdens beste dømmekraft ... ?

Jeg tenker også "litt dårlig vurderingsevne" når jeg leser om sms- tjenesten hennes, men jeg tenker samtidig at det jeg hører er mine egne fordommer som snakker. 

Damen kan faktisk ha gode vurderingsevner ellers, og ha gode både sterke faglige kunnskaper, gode medmenneskelige- og kommunikative evner.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Winterlady. skrev:

Jeg tenker også "litt dårlig vurderingsevne" når jeg leser om sms- tjenesten hennes, men jeg tenker samtidig at det jeg hører er mine egne fordommer som snakker. 

Damen kan faktisk ha gode vurderingsevner ellers, og ha gode både sterke faglige kunnskaper, gode medmenneskelige- og kommunikative evner.

 

Absolutt, men det er enkelte ting som er allmennt kjent som lure å gjøre: gjøre lekser, spise fisk, legge seg til fornuftig tid ..,

Det finnes også en del ting som de aller fleste mener er lite lure:

gå ut i kaldt vær uten nok klær, spise burger til frokost ... og salg/kjøp av seksuelle tjenester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.3.2017 den 12.16, Anonym bruker skrev:

Selvsagt påvirker det.

Jeg er feks. barnevernspedagog og ansatt i barneverntjenesten. Det skulle tatt seg nydelig ut om jeg fløy rundt full på byen, var nakenmodell og hadde en livsstil som arbeidsgiver ville funnet upassende, samt at brukere neppe ville tatt meg særlig seriøst i jobben min.

Det er klart at fritiden kan gi innvirkninger i jobben, og omvendt.

Anonymkode: 8708a...646

Nå er det stor forskjell på de ulike yrkene og plassene man skal jobbe da. Som barnevernpedagog har du en helt annen myndighet enn en enn vernepleier. For det andre er det opp til skikkethetsnemnda og vurdere om du utgjør en fare for liv og helse. Det gjør ikke nakenbilder. Om det du driver med på fritiden står i veien for for yrkesutøvelsen din det er opp til arbeidsgiver å vurdere. Om du selv ønsker bli tatt seriøst i jobben din, det må du vurdere selv.

Det er ingen som hevder at det du gjør på fritiden ikke kan innhente deg, men det er et spørsmål om hvem som har rett til inngripen og i forhold til hvilke spørsmål. Ser du forskjellen? Rolleavklaring og hvem som skal avgjøre hva...? Dette er det viktig at du kan, du som er bv. pedagog (hilsen en annen bv. pedagog)

Anonymkode: a36a6...a17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 26.3.2017 den 12.03, Anonym bruker skrev:

https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2006-06-30-859/

Det er vel strengt ikke slik at en har krav på den utdannelsen en ønsker seg.  Fortiden kan absolutt innhente en,  og sette en stopper for ønsker en har. 

 

Jeg har selv multihandicappet barn,  og samarbeider med helsepersonell i alle ledd.  Om vernepleieren på skolen til barnet mitt hadde annonsert seg selv for salg av både meldinger med toppløse bilder,  og brukte truser hadde jeg ikke likt det.  Det viser mangel på respekt for seg selv og andre.  

Jeg syns skolen gjør helt rett, men er dessverre redd hun får medhold. 

Anonymkode: 8ede9...3c1

Studenten vant desverre over skolen ja.  Setter jo en fin presedens! 

Anonymkode: 8ede9...3c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Studenten vant desverre over skolen ja.  Setter jo en fin presedens! 

Anonymkode: 8ede9...3c1

Link? 

Anonymkode: a36a6...a17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Studenten vant desverre over skolen ja.  Setter jo en fin presedens! 

Anonymkode: 8ede9...3c1

Ja, faktisk. Dersom det ikke var ytterligere faktorer i saken enn det som har fremkommet i media, så var det en helt riktig avgjørelse. Jussen vant over moralpolitiet.

Endret av Winterlady.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer nå på hvilke blader skolen ledelse leser i arbeidstiden. Jeg ser ikke problemet, ungdommer får da nakenhet inn i alle media i dag uansett så de har nok et helt annet syn på det enn det vi har. Har alle her googlet barnehagepersonell, helsesøster, eller lærere til barna? Alle har da en fortid, men det betyr ikke at man kan endre seg senere, at hun kler av seg er da hennes valg. 

Anonymkode: ef7e5...497

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Studenten vant desverre over skolen ja.  Setter jo en fin presedens! 

Anonymkode: 8ede9...3c1

F**k! Trist at en slik en som henne får omgås folk som vil være ytterst sårbare. 

Anonymkode: 41a02...385

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...