Gå til innhold

Hvilken hobby kan man tjene penger på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

:)

Anonymkode: 08322...ebb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja. Blogging, tilby tjenester, lage produkter, hevde seg høyt innenfor en sportsgren...

Anonymkode: ef2a5...de9

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Tja. Blogging, tilby tjenester, lage produkter, hevde seg høyt innenfor en sportsgren...

Blogging passer ikke meg heller ikke sport 🙈

Har du eksempler på tjenester?

Eller produkter?

Skrevet

Vel, sex. Om det nå kan kalles en hobby. 

Anonymkode: bd973...49e

Skrevet

Strikking.  Er du rask og flink, kan det bli litt penger. 

Anonymkode: b179e...daf

Skrevet

Nesten hva som helst hvis du er skikkelig god til det.

Anonymkode: 7483e...045

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Blogging passer ikke meg heller ikke sport 🙈

Har du eksempler på tjenester?

Eller produkter?

Det som måtte interessere deg og som du er flink på. Dette er det kun du som veit. 

Er du veldig fingernem kan du tilby å strikke/hekle på bestilling. Men, garn er dyrt så her anbefaler jeg at du får mottaker til å kjøpe inn råvarer. Du kan male, lage smykker, gjør trearbeid osv. Men, igjen så krever det et håndlag og at du finner noe folk ønsker. 

Eventuelt så har du alt av Home Party. Men, da kreves det at du er utadvendt, engasjert og en god selger. 

Så du må nok kjenne litt på hvilken type person du er selv. Også får du huske at det er ingen ting som heter lettjente penger...😊

Skrevet

Fotografering.

Anonymkode: 1d97b...7f0

Skrevet

Hundeoppdrett, men det er veldig mye jobb da, så timebetalingen blir ikke høy

Mamma strikker på bestilling, blir ikke rik av det heller siden garn er så dyrt og det er begrenset hva folk er villig til å betale for et plagg. Koster garnet 500 kr er det begrenset hva de betaler for jobben, mange timers jobb. Men mamma er fornøyd med å kunne drive med hobbyen sin uten å ga utgifter på det og tjene en 200 lapp her og der 

Har en kollega som tjener litt penger på å selge Aloe Vera produkter, men hun er plagsomt hissig på Facebook o.l for å få inn bestillinger da. Nå maser hun om ikke alle vennene hennes vil bestille den fantastiske solkremen hun selger 

Anonymkode: 899c1...af0

Skrevet

Forresten, om du trenger litt ekstra penger ville jeg sjekket småjobber på finn. Du kan tjene opptil 4.000 kr fra hver oppdragsgiver skattefritt. 

Her ligger det masse jobber, pusse og lakke hagemøbler, pusse vinduer, male et rom, polere en båt osv osv Mye å velge i. 

Skrevet

Jeg baker kaker som jeg selger til venner og bekjente, men kan jo ikke reklamere for det på fb eller andre plasser, da det jo er svart arbeid, og ikke helt lovlig. Går på folkemunne for å si det sånn. Har en venninne av en bekjent som jeg har bakt mye til.

Anonymkode: a5b24...0db

Skrevet

Kommer jo veldig an på hva du er god til. Men ett tips er å kjøpe billig (evt få gratis) brukte møbler, og pusse de opp og selge de. Har en venninne som er veldig flink til sånt, og hun kunne lett tjent noen kroner på det hvis hun hadde villet. :-)

Anonymkode: 99664...157

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg baker kaker som jeg selger til venner og bekjente, men kan jo ikke reklamere for det på fb eller andre plasser, da det jo er svart arbeid, og ikke helt lovlig. Går på folkemunne for å si det sånn. Har en venninne av en bekjent som jeg har bakt mye til.

Du kan tjene 6.000 kr pr oppdrag skattefritt og lovlig så lenge det er en hobby og ikke levebrødet ditt. Det er ikke svart arbeid så lenge du ikke er konditor. 

http://www.smartepenger.no/nyheter/1824-skattefrie-arbeidsinntekter

Skrevet
42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kommer jo veldig an på hva du er god til. Men ett tips er å kjøpe billig (evt få gratis) brukte møbler, og pusse de opp og selge de. Har en venninne som er veldig flink til sånt, og hun kunne lett tjent noen kroner på det hvis hun hadde villet. :-)

Anonymkode: 99664...157

Det var jo ett supert tips 😁

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Mamma strikker på bestilling, blir ikke rik av det heller siden garn er så dyrt og det er begrenset hva folk er villig til å betale for et plagg. Koster garnet 500 kr er det begrenset hva de betaler for jobben, mange timers jobb. Men mamma er fornøyd med å kunne drive med hobbyen sin uten å ga utgifter på det og tjene en 200 lapp her og der 

Har en kollega som tjener litt penger på å selge Aloe Vera produkter, men hun er plagsomt hissig på Facebook o.l for å få inn bestillinger da. Nå maser hun om ikke alle vennene hennes vil bestille den fantastiske solkremen hun selger 

Hundeoppdrett har jeg tenkt på... 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er hundeoppdretter og det krever enormt med erfaring engasjement og kjærlighet til det du gjør. På mitt siste valpekull gikk jeg 5000 kroner i minus så det at det er mye å tjene på det er latterlig. Du har selvsagt de useriøse men nå som folk blir mer og mer opplyste blir det vanskelig å selge valper for useriøse. Og da sitter man igjen med det. 

Anonymkode: a1560...f1d

Skrevet

Fotografering kan du også droppe. Når en proff fotograf tar 400 kr for fotografering i studio, så går vinninga opp i spinninga.. Fotoutstyr koster en del også.

Anonymkode: 849e7...8bc

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er hundeoppdretter og det krever enormt med erfaring engasjement og kjærlighet til det du gjør. På mitt siste valpekull gikk jeg 5000 kroner i minus så det at det er mye å tjene på det er latterlig. Du har selvsagt de useriøse men nå som folk blir mer og mer opplyste blir det vanskelig å selge valper for useriøse. Og da sitter man igjen med det. 

Anonymkode: a1560...f1d

Takk for svar 😊

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fotografering kan du også droppe. Når en proff fotograf tar 400 kr for fotografering i studio, så går vinninga opp i spinninga.. Fotoutstyr koster en del også.

Anonymkode: 849e7...8bc

Det er sant...

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har flere venner som har egen fbside... det er kun hobby.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...