Anonym bruker Skrevet 25. mars 2017 #1 Skrevet 25. mars 2017 Nå er jeg ganske oppgitt og sur på mannen... Sønnen vår er 9 år. I kveld satt han i sofaen med tlf og spilte et spill han har fått. Jeg har jobbet travle dager i går og i dag og er dødssliten. Sa derfor kl 21.30 at jeg skulle legge meg og ta med pc (se litt på en serie før jeg sovnet). Barnet sier da at det syntes han hørtes deilig ut, så det ville han også - ta med tlf/spillet opp i sengen litt. Gikk på badet selv og alt gikk tipp topp. Er ikke ofte han velger å legge seg for å si det slik. Mens jeg er på badet bryter helvete ut.... mannen forteller at ungen har klikket i vinkel og "blir sur som han pleier", denne gang fordi han hadde tatt fra han tlf. Jeg sier at jeg hadde jo sagt ja til at han kunne ta den med i sengen litt. Prøver å forklare for mannen at ungen faktisk valgte å legge seg selv, med tlf litt og at jeg sa det var ok. Jeg forklarer videre at jeg skjønner godt ungen blir sur om han da kommer og tar fra han tlf på vei opp.... Mannen gir seg ikke for det, for han mener det er tullete at ungen skal ha med tlf opp.... jeg sier at javel, men når jeg har lovt det først så bør det skje. Da får man heller la være en annen gang da.... Etter mye om og men fikk ungen ha tlf litt i sengen, og mannen er potte sur. Jeg er oppgitt og ganske irritert på han. Synes det er kjempe teit å lage en konflikt ut av det, og begynne å krangle med ungen og i tillegg beskylde han for å være vanskelig i denne situasjonen.... Anonymkode: 1889b...720
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 25. mars 2017 #3 Skrevet 25. mars 2017 Dersom dere vanligvis har en regel om at telefonen ikke skal være med i sengen, så er det ikke så vanskelig å forstå at mannen din reagerer når barnet vil ha den med? Jeg kunne også komme til å bli tverr dersom min mann uten mitt samtykk ga rom for den type utskeielser.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2017 #4 Skrevet 25. mars 2017 1 minutt siden, Lektor Doppler med tillegg skrev: Dersom dere vanligvis har en regel om at telefonen ikke skal være med i sengen, så er det ikke så vanskelig å forstå at mannen din reagerer når barnet vil ha den med? Jeg kunne også komme til å bli tverr dersom min mann uten mitt samtykk ga rom for den type utskeielser. Det har aldri vært tema før. Ikke noe han pleier å gjøre, men heller ikke noe som har vært diskutert eller nevnt engang. Klokken var jo faktisk ikke så mye heller til å være lørdagkveld, og ungen var ikke sendt i seng - han bestemte seg for å gå opp selv. HI Anonymkode: 1889b...720
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2017 #5 Skrevet 25. mars 2017 Helt idiotisk av mannen. Høres ut som noe som kunne skjedd her. Anonymkode: b0df3...c07
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2017 #6 Skrevet 25. mars 2017 Blir sur som han pleier.... Pleier han å bli sur (sønnen)? Hvis det er noe han til stadighet får høre, er det ikke rart om han blir en tikkende bombe til slutt. Med det sagt, uhørt oppførsel av mannen. Og hvorfor skal ikke sønnen få ta med tlf når du kan ta med PC? Har han i det hele tatt tenkt på hva han driver med? Anonymkode: 5caa3...87c
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2017 #7 Skrevet 25. mars 2017 Er det vanlig at ungen deres klikker i vinkel og blir så sur? Anonymkode: f3395...9ac
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2017 #8 Skrevet 25. mars 2017 Huff.. Har hatt en slik dag her også, føler med deg. Anonymkode: 6e52e...0b8
Mostly Harmless Skrevet 25. mars 2017 #9 Skrevet 25. mars 2017 Uansett hva han mener om telefon på senga, er den avgjørelsen tatt for i kveld, og så får du og mannen eventuelt diskutere om dere skal ha retningslinjer for dette i fremtiden. Generelt er jeg tilhenger av å ikke begrense barna før det eventuelt viser seg at manglende begrensning er et problem. Uansett tar man ikke krangelen om en ny regel skal innføres med barnet når den andre forelderen allerede har gitt samtykke for i dag.
Lagertha Skrevet 26. mars 2017 #10 Skrevet 26. mars 2017 Jeg syns du hadde rett, og at mannen din var tett. Vedder på at mannen din tar med seg tlf til sengs..
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2017 #11 Skrevet 26. mars 2017 Er jeg den eneste som reagerer på en 9 åring, som virker å få bestemme sin egen leggetid. Og det å ta med telefon på sengen, for en 9 åring er da ikke greit. Her så legger min 9 åing seg 21.30 hver helg, og telefon på sengen kan han bare glemme. Og dette er normalt, for de jeg kjenner med barn på samme alder. Anonymkode: aa03a...8e1
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2017 #12 Skrevet 26. mars 2017 Du har rett, min mann er like fjern som din. Telefon på senga er en uting. Anonymkode: 285c4...e26
soleia Skrevet 26. mars 2017 #13 Skrevet 26. mars 2017 (endret) Eg tenderar til å vere einig med mannen din, sjølv om dette kom dumt ut sidan du allereie hadde sagt ja. Min er eit år yngre, men tenkjer det er dumt å late han legge seg til ein vane med å ha mobilen med i senga. Kl 21:30 er vel ikkje spesiellt tidleg for ein 9 åring, sjølv om det er laurdag? las over innlegget ditt ein gong til, og er vel einig i at det var dumt å lage ein stor krangel ut av dette. Hadde vel heller sagt at akkurat i kveld var dette greit, men ville ikkje ha tillate mobil i senga til kvardags. Endret 26. mars 2017 av soleia
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2017 #14 Skrevet 26. mars 2017 Det er lørdsg kveld, herlighet.... ja mannen din var stokk tett!! Tåpelig å lage en krangel ut av det... voksne mannen! Anonymkode: 64354...a1f
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2017 #15 Skrevet 26. mars 2017 Hender seg at 9-åringen får med seg telefonen på fredag/lørdag, men kun for å høre på Spotify en liten stund. Hun legger seg 20:15 også i helgene, siden morgenen starter like tidlig uansett hvor sent hun legger seg. Vi pleier da å hente telefonen etter 1/2 time, men da har hun som regel alt sovet 15 min. Mannen din overreagerte, men kan jo være greit å komme fram til en enighet om hvordan dere vil ha det. Dessuten bør dere jo finne ut hvorfor leggingen er så problematisk hver dag. Anonymkode: ab600...d86
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2017 #16 Skrevet 26. mars 2017 Idiotisk av mannen! Synes heller ikke det er ok at foreldre viser at de tar med PC på senga og ikke lar barna få lov, særlig når det er helg! Anonymkode: 25619...344
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2017 #17 Skrevet 26. mars 2017 Jeg er mest forundret over at mannen og sønnen kommuniserer så dårlig. Sønnen kan vel bare si ifra at du har gitt han lov og så sjekker mannen med deg. Snakker de alltid så dårlig sammen? Anonymkode: 4f3f4...ef0
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2017 #18 Skrevet 26. mars 2017 23 timer siden, Mostly Harmless skrev: Uansett hva han mener om telefon på senga, er den avgjørelsen tatt for i kveld, og så får du og mannen eventuelt diskutere om dere skal ha retningslinjer for dette i fremtiden. Generelt er jeg tilhenger av å ikke begrense barna før det eventuelt viser seg at manglende begrensning er et problem. Uansett tar man ikke krangelen om en ny regel skal innføres med barnet når den andre forelderen allerede har gitt samtykke for i dag. Enig. De to voksne må støtte hverandre, og hvis barnet sier at mamma ga han lov, får pappa spørre mamma om det stemmer før han går amok. Anonymkode: 9fe91...9a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå