Gå til innhold

Spiser dere frukt/grønnsaker daglig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eventuelt til hvilke måltider og hvor mye. 

Anonymkode: 8e4fd...2f0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Til hvert måltid faktisk. Agurk, tomat eller paprika på pålegg og salat til middag.  Evt grønnsaker. 

Anonymkode: 5df24...abc

Skrevet

Ja, masse. Til lunsj og middag.

Skrevet

Ja, til flere måltider. Gjør du?

Anonymkode: 83975...131

Skrevet

ja, grønt til alle måltider!! alltid!

Skrevet

Ja , det er agurk,tomat, reddik, persille ,crispisalat på skiver /knekkebrød 

grønnsaker/salat til middag 

frukt og grønt i nistepakker

fruktsalat med vaniljeyoghurt 

smoothies

Skrevet

Selvfølgelig.

Vet du at i den nyeste helsemeldingen har de beregnet at den norske stat kunne diaré 60 milliarder i året på helseutgifter om alle spiste "5 om dagen".

Anonymkode: d6364...f6b

Skrevet

Ja til alle måltider.

Anonymkode: cf6f1...a76

Skrevet

Til de fleste måltider, samt mellommåltider.

Anonymkode: 29f63...8fd

Skrevet

Ja, til minst to måltider pluss mellommåltid. Ofte til alle måltider...

Anonymkode: 0b832...e3c

Skrevet

ja, til alle måltider.  og som snacks mellom måltider.  både jeg og barna og vegetarhunden min :-)

Skrevet

Ja, til de fleste måltider.

I dag har jeg spist

Frokost: en yoghurt med havregryn, rosiner, blåbær og en halv banan i biter

Lunsj: to grove skiver, den ene med leverpostei og agurk, den andre med gulost og paprika

Mellommåltid: en appelsin

Middag: Pizza med paprika, løk, ananas og sjampinjong på (+ kjøttdeig og ost da)

Anonymkode: c8239...b0d

Skrevet

Nei, har en ide om at jeg skal det, men det går ikke. Når jeg spiser det har jeg grønnsaker/salat til middag, men ikke alltid, hender vi har f.eks grøt, pannekaker eller pølse m/brød.
Hender jeg har paprika eller agurk på brød.

Hender jeg/vi spiser frukt som mellommåltid, men vi spiser såpass lite at det kan bli ødelagt før det blir spist. Skulle ønske vi var bedre på det.

Anonymkode: 5604e...2f2

Skrevet

Jeg skulle til å svare; Ja, alltid. Og kom på at det nærmeste jeg har kommet det i dag er ketchup og eplecider 😂

Men ja, vanligvis så spiser jeg salat til lunsj, og vi har alltid en eller annen form for grønnsaker til middag.

Skrevet

Middag er vel eneste måltid jeg alltid spiser grønt til. Har litt rare pålegg på brødskiva innimellom sier de i huset her. Eple med sukker og kanel, majones med agurk er noe jeg har dilla på i perioder. Nå blir det nok jordbær på brødskiver fremover, ungene syns det er så koselig når jeg smører ett fat og tar med ut. Da kommer fjortisen ut også, hun har venner som spør om jordbærskivene har kommet hos oss også. 

Men jeg er veldig periodespiser npr det kommer til frukt og grønt. Nå spiser jeg blodappelsin så det nesten tyter ut av øra på meg. Kuttet opp 2,5 kilo ista slik at det hold for meg og min ene datter i kveld. Bollen er snart tom. Kuttet opp grønnsaker to ganger til ungene idag, tatt litt men ikke mye. Ungene spiser veldig mye grønnsaker rå, mannen også når jeg har kuttet opp. Han som syns det var teit å kutte opp grønnsaker. Men vi har kanin, den lager jeg litt snaks til innimellom når ungen glemmer den litt. Da momser jeg også litt. Så kanskje jeg egentlig spiser mer enn jeg tenker jeg gjør. Tenker ikke helt over at jeg spiser så mye slikt, men jeg gjør jo det når jeg tenker nå. Jeg er den som kan momse ett blomkål hode en lørdagskveld. Det er veldig godt når jeg får lyst på det. Er vant til å gjøre slikt fra barndommen, meg og min far satt ofte med hver vår blomkål og så på Derreck. Det var lørdagen i ungdomstiden det. Hehe

Anonymkode: 04245...103

Skrevet

Ja. Masse appelsin, eple, druer, blåbær og jordbær. Og paprika og tomat. Ikke glad i agurk dessverre. 

Anonymkode: c264d...688

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja til alle måltider.

Eller forresten, jeg spiser kun grønnsaker, ikke frukt

Skrevet (endret)

Alltid til middag og ofte til lunsj.Spiser mest grønnsaker. Barna får frukt hver dag, jeg spiser ikke så mye av det, det påvirker blodsukkeret mitt negativt.

Endret av Miamimom
Skrevet
5 timer siden, hengedasken skrev:

ja, til alle måltider.  og som snacks mellom måltider.  både jeg og barna og vegetarhunden min :-)

Jeg håper du mener at hunden din spiser grønnsaker også, derfor vegetarhunden, og ikke at den kun lever på vegetarkost? 

Anonymkode: 3b98f...c52

Skrevet

Siden jeg er veganer, så spiser jeg selvfølgelig mye grønnsaker og frukt.

Anonymkode: 999cf...fe6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...