Gå til innhold

Venninne på bærtur hvordan overbevise henne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en venninne hun for utbetalt rundt 15-18 tusen i måneden (kommer an på hvilken måned) hun har nå flyttet helt for seg for første gang. Før det bodde hun hos samboer (10 år eldre ) og før det hjemme. Hun betaler 8500 i måneden på leiligheten hun leier. I tillegg har hun to mellomstore hunder sol også krever sitt (penge messig). Nå har hun fått for seg at hun kjøper seg en 4 år gammel bil til 170 000 kroner nesten alt på lån. I tillegg har hun aldri hatt bilforsikring så det må stå på hennes navn uten opparbeidet bonus. 

Jeg prøvde å fortelle henne at dette ikke kommer til å gå! Hun kommer til å bruke absolutt alt av penger. Og da er det service, årsavgift, osv osv 

jeg kjenner jeg er utrolig bekymret men hun ble nå så sur på meg at hun nekter å snakke med meg... hun har ingen andre å ty til bortsett fra meg og jeg ønsker jo bare å hjelpe. 

Er jeg helt på bærtur? Eller hvordan få henne i hvert fall til å tenke seg om to ganger?

Anonymkode: 78701...cce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen ting må nok bare erfares, hun får selge bilen igjen når hun ser at hele lønnen går til regninger.... 

Ingen liker å belæres, hun får bare prøve og feile litt også får du heller hjelpe henne når hun ber om hjelp 

Anonymkode: 55b68...74c

Skrevet

Her er det en situasjon med to personer som er uenige, og hun kjenner ikke alle utgiftene en bil fører med seg.

Syns du skal si til henne at en bil koster en del, du kjenner  til hva og tilbyr deg å hjelpe henne å sette opp budsjett.
Da vil hun fort se det selv

Anonymkode: c7f10...446

Skrevet

Med så liten innekt er det jo ikke sikkert at hun får et så høyt bil lån heller..

Skrevet

Uff jeg har prøvd å legge det frem for henne. Men hun virkelig nekter å innse det at dette er helt hinsides all fornuft! Som sagt er jeg den eneste vennen hun faktisk har. Mannen mener jeg bare skall slutte å bekymre meg men det er ikke akkurat lett da jeg jo er glad i henne og ønsker ikke hun skall gjøre slike dumme ting. 

Jeg håper virkelig ikke hun for noe lån i den prisklassen. Det eneste hun hadde brukt bilen til er å kjøre de ti minuttene til og fra jobb🙄. 

Skrevet

Men får hun 170 000 i lån med den inntekten?

Anonymkode: 554e7...2fc

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Uff jeg har prøvd å legge det frem for henne. Men hun virkelig nekter å innse det at dette er helt hinsides all fornuft! Som sagt er jeg den eneste vennen hun faktisk har. Mannen mener jeg bare skall slutte å bekymre meg men det er ikke akkurat lett da jeg jo er glad i henne og ønsker ikke hun skall gjøre slike dumme ting. 

Jeg håper virkelig ikke hun for noe lån i den prisklassen. Det eneste hun hadde brukt bilen til er å kjøre de ti minuttene til og fra jobb🙄. 

En bil kan selges.

Anonymkode: 6bddd...bbd

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Men får hun 170 000 i lån med den inntekten?

I hvert fall hvis det er en gammel bil

Skrevet

Æsj, bare la henne erfare det selv. Hun lærer nok, ser du, enkelte er tregere enn andre.

Anonymkode: 36c7a...298

Skrevet

Det jeg er mest bekymret for er at hun faktisk for det lånet. Og når hun innser hvor lite det går rundt så for hun ikkd det samme for bilen. Har sett tilsvarende biler 1-3 år eldre for rundt 60-80..

Skrevet

Det er ganske sykt oppheng du har i denne venninnen HI... hvorfor bryr du deg?

Anonymkode: 36644...1df

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det jeg er mest bekymret for er at hun faktisk for det lånet. Og når hun innser hvor lite det går rundt så for hun ikkd det samme for bilen. Har sett tilsvarende biler 1-3 år eldre for rundt 60-80..

Men har hun fått lån da? For det høres ikke ut som noe de vil gi lån til

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ganske sykt oppheng du har i denne venninnen HI... hvorfor bryr du deg?

Anonymkode: 36644...1df

😂hun er min bestevenninne i tillegg har hun bare meg + at hun har vert i familien min i noen år da hun bodde sammen med min svigerbror. Og det "opphenget" er kun ut av bekymring og fordi jeg bryr meg

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men har hun fått lån da? For det høres ikke ut som noe de vil gi lån til

Hun sa hun hadde undersøkt det hva enn det betyr... men håper for hennes del at hun ikke for.. men da kommer hun til å komme og sutre til meg..

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

😂hun er min bestevenninne i tillegg har hun bare meg + at hun har vert i familien min i noen år da hun bodde sammen med min svigerbror. Og det "opphenget" er kun ut av bekymring og fordi jeg bryr meg

Æh? Svigerbror? Not. Svoger.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Unnskyld jo broren til min mann hva enn det er 😂

Skrevet
52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Noen sier svigerbror, er ikke noe galt i det!

Anonymkode: 249d4...164

Skrevet

"Skall"= skal

"hun for lån"= hun får lån

Anonymkode: 96a9e...189

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...