Gå til innhold

En rar, og kanskje barnslig problemstilling?..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal gifte oss, men jeg har litt problemer med at han har bilder av eksen sin i forskjellige album på fb🙈Deres forhold og brudd var kaotisk, og hun har hele tiden etter at vi ble sammen prøvd å markere seg på forskjellig vis. Etter det siste stuntet hennes for noen uker siden valgte han å slette henne og familien hennes fra fb. Og han tenker nok ikke over det, men jeg syns det er rart å bla gjennom feks profilbildene hans og se at noen bilder under han og meg er det flere kjærestebilder av dem, der de holder rundt hverandre, kysser hverandre osv🙄

Han kan fint ha bildene for min del, men har egentlig ikke lyst at han skal ha dem synlig for alle🙈Og må bare si at et feriealbum der hun også er, er ikke et problem! 

Jeg har ikke sagt noe til han, men jeg må bare spørre her om jeg er teit som tenker som jeg gjør?

Anonymkode: 643e7...68a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du er ikke teit. Hvorfor skal han ha kyssebilder med eksen på facebook liksom? Virker veldig rart! Jeg hadde også reagert! 

Anonymkode: 1bbb9...293

Skrevet

Jeg hadde nok kunne sagt til ham at jeg ikke syns slike bilder ligger åpent lengre. Han trenger ikke slette dem, men gjøre om slik at de kun er synlig for ham selv. Bildene er en del av fortiden hans, men hadde nok som deg følt det ubehagelig. 

Siden dere skal gifte dere må det være mulig å kunne snakke sammen om sånt. Kvinn deg opp og ta samtalen uten å være bitch. Det er faktisk mulig ☺

Anonymkode: e730c...828

Skrevet

Helt enig med de to andre her :) Ville ha snakket med han om det. Er vel ikke så vanskelig for han å forestille seg hvor ubehagelig disse bildene må være for deg når de er offentlig tilgjengelig. Spesielt nå som det er dere to som er et par og det har vært mange ubehageligheter rundt brudde og tiden etterpå.

Ville ikke ha nektet han å ha bilder av eksen på noen måte (De tilhører jo han fortid), men bare si at det er noen bilder så fint passer seg som minner og noen som passer til offentligheten. Og bilder hvor man kysser og er intim med andre kvinner ikke er så respektfullt overfor deg hvis de er tilgjenglig for andre offentlig :)

Som andre sier, han har helt sikkert ikke tenkt noe over at disse bildene, men for din del og deres framtid er det jo enklere hvis han tar de bildene hvor de kysser osv bort (i allefall i fra offentlig visning) :) 

Jeg hadde ikke vært komfortabel med at min mann hadde slike bilder tilgjengelig på facebook eller andre bilder. Det at han hadde hatt bilder av seg selv sammen med andre kvinner (herunder andre ekser) i normale settinger ville ikke brydd meg så mye. 

Anonymkode: 7997a...1d5

Skrevet

Hadde jeg aldri tenkt over. Jeg er gift og har bilder av eksen på Facebook. Jeg sletter ikke bilder fordi historien endrer seg. Er jo en del av min historie og folk vet at jeg har ny kjæreste og mann. Så de gamle bildene ligger der om noen skulle ønske å gå inn i gamle album for å se. Syns det virker teit å slette bilder fra tidligere når man får ny kjæreste. Alkurat som man prøver å slette fortiden sin. Den er jo der like herlig. 

Skrevet

Flere som har synspunkt?😊

Det handler ikke om at han skal slette fortiden sin, men om jeg syns det er rart å ha kyssebilder med eksen to bilder bak bilder av oss.. 

Skrevet

Dytter denne opp igjen😊

Skrevet

Jeg hadde flere bilder av meg og eksen. Jeg "slettet" de da jeg møtte min mann. Det var riktignok før Facebook.

Hadde jo vært veldig rart om kyssebilder og portretter av han var del av vår hverdag. Hvorfor skulle de være det? (Facebook er del av hverdagen for mange nå)

Min hverdag med eksen, hadde ingenting i min hverdag med min mann å gjøre. Den var ikke del av meg, det var forbi, den måtte slettes for å gi plass til oss. 

Anonymkode: 0d5ef...be0

Skrevet

Jeg tenker at bilder av exer spesielt kyssebilder, ikke har noe på fb å gjøre. I hans private minnesamling ja, men ikke offentlig. Må si jeg synes det er rart når jeg ser folk ha slike bilder liggende på fb. Av de jeg kjenner som har det, er det folk som bytter partner ofte da, så kanskje de ikke rekker med å slette etterhvert?

Anonymkode: 70c4a...178

Skrevet

Hadde ikke brydd meg under hele tatt. Når det er sagt har både mannen min og jeg har bilder av hverandres exer.

her om dagen så jeg faktisk gjennom bildene hans på face, og kom over ett det det sto "på vei til *ett eller annet sted* med jenta mi". Da lo jeg litt inni meg og tenkte ikke noe mer over det. Bildet er ni år gammelt, og jeg er faktisk så trygg i vårt forhold at jeg bryr meg nada.

Anonymkode: 07485...554

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde ikke brydd meg under hele tatt. Når det er sagt har både mannen min og jeg har bilder av hverandres exer.

her om dagen så jeg faktisk gjennom bildene hans på face, og kom over ett det det sto "på vei til *ett eller annet sted* med jenta mi". Da lo jeg litt inni meg og tenkte ikke noe mer over det. Bildet er ni år gammelt, og jeg er faktisk så trygg i vårt forhold at jeg bryr meg nada.

Anonymkode: 07485...554

Har ikke noe med utrygghet å gjøre da. Barna og venner av barna feks synes vel det er litt rart å se sånt? Går an å tenke litt lenger enn sin egen nesetipp...

Anonymkode: 70c4a...178

Skrevet

Jeg er 100% trygg på vårt forhold, det handler ikke om det. Og hadde det vært gamle bilder, uten den historien som følger med oss, hadde jeg ikke brydd meg. Og jeg ønsker jo heller ikke at han skal slette fortiden sin, jeg tenker bare at det er rart at den skal være offentlig, nå er det jo oss, ikke hans eks som burde "vises" frem. Så for meg hadde det ikke brydd meg om han hadde spart på gamle bilder, sånn for seg selv😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...