Anonym bruker Skrevet 25. mars 2017 #1 Skrevet 25. mars 2017 Jeg og mannen har vert sammen i 17 år og har to barn sammen. Han har stort sett alltid fått gjøre som han vil, jeg legger ikke bånd på ham, men jeg har flere ganger iløpet av årene etter vi fikk barn bedt ham om å være mer hjemme i helgene og ikke drikke så mye alkohol. Han er enten på besøk hos kompiser eller på fest minst en dag hver helg. Han drikker seg ganske drita mer enn annenhver helg. Han mener det ikke et et problem, for barna legger seg noen timer etter at han drar, så de merker ikke at han er borte. Det jeg har prøvd å forklare ham at vi bruker å ha "familietid" i helgene og at barna elsker å få sitte oppe litt ekstra å se på tv og kose oss med litt snacks. Mannen sier at han synes det er kjedelig å sitte å se på tv, og skjønner ikke at det ikke er tvtiden som er viktig, men det å tilbringe tid med barna utenom den travle hverdagen. Han er dessuten ikke i den beste formen dagen derpå og jeg synes han er veldig annerledes i væremåten dagen derpå. Jeg tok det opp med ham enda en gang i går, og han mener at det ikke er et problem. Om det er et problem, så er det jeg som har problemer som ikke kan unne ham å få slappe av med "en" øl i helgen. Det er nemlig hans måte å koble av. Han mener jeg er prippen og at jeg absolutt ikke burde ha noe problem med at han er ute og drikker så ofte. Jeg kjennet at jeg mister mer og mer respekten for mannen min og at jeg har startet å mislike ham. Jeg hater at han setter det å drikke seg full foran meg og barna, men han mener altså at han ikke setter det foran oss, han mener det er noe han har rett til for å slappe av. Det er hans kos... Hva kan jeg gjøre for å få det inn i hodet hans at det er et stort problem? Anonymkode: 1f6ab...10a
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2017 #2 Skrevet 25. mars 2017 Dere er ikke uenige - uenighet gjelder ting som kan sees på to måter, ikke hvorvidt en familiefar kan oppføre seg som en russegutt. Dump ham, han liker jo ikke ungene sine heller så det er et lite tap. Anonymkode: ac9ef...793
Love my kidz Skrevet 25. mars 2017 #3 Skrevet 25. mars 2017 Åå blir arg på dine vegne. Denne valpen liker ikke å være sammen med deg og barna, hvorfor gidder du ham? Skjønner meget godt du misliker ham og det at han ikke bryr seg. Hadde en mann som ikke brydde seg jeg også, på litt annen måte, og jeg mislikte ham i flere år og gradvis gikk det over i hat. Brukte alt for mange år på å gnage på dette. Råder deg til å enten banke meget hardt i bordet (altså bli sint), og la ham få se hvordan du føler det. La ham forstå at hvis han holder på sånn så går det utover forholdet deres. Enten skjerper han seg eller så fortsetter han som han vil. Da har du svaret altså......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå