Gå til innhold

Kjernejournal

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har dere vært inne og skjekke deres og barna deres sin kjernejournal?

Hva syns dere? 

Jeg syns det er fint at det er en plass som er tilgjengelig for alle helsepersonell da er sjansen for feilbehandling minimal?, eller tar jeg feil.

Endret av Mamma_til_2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får du sjekket barna dine sin da?

Jeg har sjekket min, men ikke mine barns, for det har jeg ikke tilgang til(uten om å søke om å få den).

syns det er greit at ting blir figitalisert, men stort sett har jeg oversikt over hva som står i min journal(jeg er ikke så veldig ofte hos lege), og det er ikke så lenge siden jeg fikk den utskrevet i papirform i forbindelse med fastlegebytte.

Anonymkode: c00ee...edf

Skrevet

Man får ikke automatisk tilgang til barnas kjernejournal. Dette står også i meldingen som ble sendt ut med informasjonen om oppretting av journalen.

Anonymkode: e5172...846

Skrevet

Det stod ikke noe i min kjernejournal. Kun en masse datoer.  Jeg trodde det skulle stå hva legen hadde skrevet når jeg hadde vært der så jeg ble skuffa. 

Hva er det meningen at jeg skal kunne finne der?

Anonymkode: 027f3...ac2

Skrevet

Fastlege, faste medisiner og evt diagnoser er jo det som skal stå der, primært. Jeg har tilgang til både barna og min, men det står ikke noe annet der foreløpig enn hvilken fastlege vi har og at jeg står fast på p-piller

Anonymkode: 13455...127

Skrevet

Det var jo tidenes kjedeligste lesning.... hele min kjernejournal er tom, med unntak av noen datoer jeg har født på, vært til gyn på sykehus og fertilitetsbehandling....

Intet annet.... ikke en skarve resept engang.... eller noe som helst annet. 

Anonymkode: a35cc...207

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...