Gå til innhold

12 år og filmer med 15 års grense?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det med deres ca 12-åringer (gutt) og filmer? Min er snart 12 år og er fryktelig opptatt av å ville se filmer med 15 årsgrense.

Hos meg får han ikke lov, men de ser mulig hos andre som venner o.l. Er jeg streng eller er det vanlig at det er fritt fram så tidlig?

Anonymkode: d1c05...35e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine får lov med oss, men vi ser ann filmene. Ingen vennerr får lov å se film med høyere aldersgrense her, selv om de spør foreldrene. Den regelen satte vi for mange år siden og den skal vi ikke rikke på, for begynner de å tøye så skal de bare tøye. 

Minst som er 12år har alltid likt voksenfilmer, hun har sjeldent sett barne og familiefilmer. Eller nå i vint har hun plutselig gjort det, men det er nok pga at da har hun og en veninne fått lov å ta bussen til byen for å se film. De tre andre som er større har ikke vært så interessert i slikt, hun eldste var det i en periode men kun filmer hun ikke burde se siden hun får mareritt. Vi ser ann filmen før vi sier ja eller nei til at de får se. Vet vi ikke hvordan filmen er finner vi en trailer eller evt ser litt på filmen før de bestemmer oss (vi voksne) 

Anonymkode: a2a1c...bd3

Skrevet

Får lov til å se noen filmer sammen med oss foreldre. 

Venner får se alt... 

Anonymkode: 3f369...6ae

Skrevet

Jeg vurderer fra film til film, men det er veldig få 11-åringen min får se med 15-årsgrense. For det er jo tross alt 11 år barnet ditt er. 

Skrevet

Nei...er en grunn til at der er 15 års grense, og ikke 12..

Anonymkode: dd966...55e

Skrevet

Min 11 (snart 12 åring) får IKKE se 15-års grensefilmer. Ungen får ikke se 12-års grense filmer heller. Aldersgrensene er der for en grunn!

Lar du deg virkelig pushe av en 11-åring på slikt? Hva skjer da når ungen er 12-13 og vil spille 18-års grense spill?

Anonymkode: 358f6...19a

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan er det med deres ca 12-åringer (gutt) og filmer? Min er snart 12 år og er fryktelig opptatt av å ville se filmer med 15 årsgrense.

Hos meg får han ikke lov, men de ser mulig hos andre som venner o.l. Er jeg streng eller er det vanlig at det er fritt fram så tidlig?

Anonymkode: d1c05...35e

På kino får man se filmer som er aldersgrense tre år over hva man er sålenge det er med en voksen.

Er man 9 så får man se film med 12 årsgrense osv.

Anonymkode: dd6a0...c33

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

På kino får man se filmer som er aldersgrense tre år over hva man er sålenge det er med en voksen.

Er man 9 så får man se film med 12 årsgrense osv.

Gikk litt fort her...

Men 18 år aldersgrense er 18 år.

Skrevet

det synes jeg er helt greit, 12åringer får jo se 15årsgrense med voksne på kino så

Skrevet

Sammen med voksen så ja. 

Skrevet

Slik reglene er på kino kan 12 åringer se 15 årsgrense sammen med en voksen

9 åringer kan se 12 årsgrenser sammen med en voksen.

18 årsgrense er absolutt

Anonymkode: 4576d...b45

Skrevet

Null problem. De ser filmer på pc og nett uansett.

Skrevet

Tok med 10/11-åringen på kino nylig, skulle se the great wall, 12-års grense. Vi gikk etter 7 min. Han får ikke se 12-års grense uten at vi vet mer om filmen.

Anonymkode: da826...6c5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...