koro51 Skrevet 24. mars 2017 #1 Skrevet 24. mars 2017 (endret) I bhg. Jeg ble fortalt av en annen mor igår. Hendelsen var for ca 3-4 uker siden. Jeg la to og to sammen fordi mitt barn har nektet å gå i bhg. siste 3-4 uker. Det va en av de ansatte som utførte denne handlingen. Tips? Endret 24. mars 2017 av koro51 Det fremkom ikke at det var en ansatt og kunne dermed misforstås til at det kanskje var barna innbyrdes
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2017 #2 Skrevet 24. mars 2017 Kommer jo an på HVEM som dro. Anonymkode: 447df...ae1
☆☆☆ Skrevet 24. mars 2017 #3 Skrevet 24. mars 2017 Kjem jo heilt an på situasjonen. Om draget i armen var for å hindre barnet i å springe ut i vegen eller dette ned ein skrent er det jo veldig bra. Også om han blir dratt bort for å hindre han i å skade andre eller å bli skada av andre. Om han blir dratt i armen som ei irrettesetting vil det vere på sin plass å be om samtale med ped.leiar, evt styrar, for å få klarhet i kva som skjedde og korleis dei vurderar situasjonen. Hugs på at det ikkje er gitt at den versjonen du har hørt er den riktige, men når barnet vegrar seg for å gå i barnehagen er det tydelog at hn hqr hatt ei negativ oppleving. Situasjonen må takast tak i.
koro51 Skrevet 24. mars 2017 Forfatter #4 Skrevet 24. mars 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Kommer jo an på HVEM som dro. Anonymkode: 447df...ae1 Ja, jeg såg det kunne misforstås og endret dermed. Det var en ansatt som dro
koro51 Skrevet 24. mars 2017 Forfatter #5 Skrevet 24. mars 2017 Akkurat nå, ☆☆☆ skrev: Kjem jo heilt an på situasjonen. Om draget i armen var for å hindre barnet i å springe ut i vegen eller dette ned ein skrent er det jo veldig bra. Også om han blir dratt bort for å hindre han i å skade andre eller å bli skada av andre. Om han blir dratt i armen som ei irrettesetting vil det vere på sin plass å be om samtale med ped.leiar, evt styrar, for å få klarhet i kva som skjedde og korleis dei vurderar situasjonen. Hugs på at det ikkje er gitt at den versjonen du har hørt er den riktige, men når barnet vegrar seg for å gå i barnehagen er det tydelog at hn hqr hatt ei negativ oppleving. Situasjonen må takast tak i. Dette var inne, barnet ble dratt til garderoben og den andre moren kom inn og hadde vondt i magen i 2 dager etter hendelsen. Jeg kjenner ikke til årsaken.
☆☆☆ Skrevet 24. mars 2017 #6 Skrevet 24. mars 2017 Akkurat nå, koro51 skrev: Dette var inne, barnet ble dratt til garderoben og den andre moren kom inn og hadde vondt i magen i 2 dager etter hendelsen. Jeg kjenner ikke til årsaken. Be om ein samtale for å få den tilsette sin versjon og barnehagen si vurdering av situasjonen. Kva du skal gjere med det vil jo kome an på kva som kjem fram.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2017 #7 Skrevet 24. mars 2017 Sånn helt konkret, hva skal de ansatte i barnhagen gjøre når et barn bare løper rundt og ikke vil gjøre noe som det får beskjed om. Var vitne til et sånt barn en dag jeg var vikar for noen år siden. Det var ryddetid, barnet løp og gjemte seg, en utrolig tolmodig ansatt henta han, dette skjedde så mange ganger at jeg kjente på frustrasjonen til den ansatte. Til slutt hadde de andre rydda ferdig og det var tid for samling. Jeg var på kjøkkenet og overhørte at barnet slo, sparket, løp og gjemte seg, hoppet i sofaen, kastet leker, prøvde å løpe ut av barnehagen, gjemte seg.. Alt på 20 minutter. Jeg prøvde å hjelpe, vi prøvde å ha ham på kjøkkenet osv. Den ansatte tok ham i armen og leiet ham inn mens han prøvde å stikke av, men hva skal man gjøre? Prøve å overtale barnet til å gå inn igjen på avdelingen og rydde? Jeg jobber ikke i barnehage nå. Denne hendelsen og mange lignende hendelser gjorde at jeg fikk nok. Anonymkode: 7db4d...1ad
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2017 #8 Skrevet 24. mars 2017 Hat du et barn som ikke kan oppføre seg, så kan det hende at de må dra ham etter armen ja. Tips: Prøv å oppdra barnet ditt Anonymkode: 94903...681
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2017 #10 Skrevet 24. mars 2017 Her er jeg helt uenig med flertallet, ser jeg. Barnehagen skal IKKE dra et barn etter armen, og du må gi beskjed til ped. leder. I farlige situasjoner kan det være nødvendig å holde barnet fast, utover dette skal ikke barnehagen bruke tvang. Anonymkode: b745d...810
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå