Gå til innhold

Barneleddgikt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har hatt det, eller har barn med det som kan fortelle litt?

Årsaken til at jeg spør er at datteren vår på 6 år klager veldig mye på smerter i ben og armer. Ofte kan det være så vondt at hun halter, og nå i det siste har det blitt verre - nekter blant annet å løpe. Det som ikke passer med Barneleddgikt er at hun ikke har feber eller utslett, hun er litt for mye borte fra skolen på tross av dette grunnet magesmerter/hodepine og alltid på disse dagene klager hun spesielt på vondt i leddene.

Tidligere for 1,5 år siden hadde hun diagnosen Henoch Schønlein Purpura, men hun ble frisk av det uten noen skader på nyrene. Jeg synes måten hun bærer kroppen sin ligner veldig på dette, men hun har ikke de typiske blåmerkene eller utslettet. 

Time til legen er allerede bestilt, men jeg tråler litt nettet og fant barneleddgikt som en mulig synder. Det er ikke voksesmerter..

Anonymkode: 0cf83...4db

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde barneleddgikt. Mine symptomer var leddsmerter, hevelser, "potetmel" og rødhet rundt leddene. En enkel blodprøve vil vise antall antall røde+hvite blodlegemer og gi en god indikasjon om ikke konkret svar. 

Lykke til! 

Anonymkode: 1aad6...224

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...