Anonym bruker Skrevet 24. mars 2017 #1 Skrevet 24. mars 2017 Har innsett at det å dikte sang er vanskelig.. Noen som vet om noen som er gode på dette? Trenger også tips til melodi som både generasjon oldeforeldre og helt unge kan. Har lyst på en som er litt livlig. Har tenkt på "Hurra for deg som fyller ditt år" og "På låven sitter nissen". Andre forslag mottas med stor takknemlighet :-) Anonymkode: af076...d9d
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2017 #2 Skrevet 24. mars 2017 Uff, vi er ferdig med 80-tallet og "nå tar vi den rosa sangen" altså. Er det virkelig noen som har sanger i konfirmasjon lenger? Anonymkode: 7e75e...8f1
LilleVilje Skrevet 24. mars 2017 #3 Skrevet 24. mars 2017 Jeg er god på dette, og har skrevet mange sanger, om enn i litt andre sammenhenger. Som melodi ville jeg fokusert på at det skal være lett å synge - Hurra for deg er ikke enkel å synge, og er også vanskeligere å skrive tekst til enn mange andre melodier, på grunn av rytmen i den. På låven sitter nissen er bedre å synge, så lenge du ikke syns det er rart med en julemelodi i konfirmasjon...? Jeg vet at mange bruker Teddybjørnens vise til slike sanger, den kan de fleste, men det er jo litt kjekt å ha en melodi man ikke må synge flere ganger i løpet av en kveld også, da. Men hvilke sanger du og din familie kjenner og liker, det er det du som vet best 😉 Finn noe som er lett å synge, det er ikke noe stas med sanger som halter avgårde fordi det er en vanskelig melodi! Mange dropper også helt sang og satser på bare en tale i stedet, det kan jo også være en løsning?
Elisun Skrevet 24. mars 2017 #4 Skrevet 24. mars 2017 Selvfølgelig har man sanger i konfirmasjon. ! Det er jo koselig! Og HI, det er jo veldig lett å lage en sang med en munter melodi! Jeg laget sang for nevøen min i fjor. Begynn på begynnelsen av livet da barnet ble født og gå innom alle store "begivenheter" få med aktiviterer og interesser som barnet har deltatt pp er opptatt av osv og avslutt med for en flott og fin ungdom vedkommende nå har blitt osv! Melodiforslag: bamses fødselsdag, dyrene i afrika, musevisa, en klassiker fra beatles (de fleste kan de) osv! Gjør et google søk så får du sikkert masse forslag!
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2017 #5 Skrevet 24. mars 2017 8 timer siden, LilleVilje skrev: Jeg er god på dette, og har skrevet mange sanger, om enn i litt andre sammenhenger. Som melodi ville jeg fokusert på at det skal være lett å synge - Hurra for deg er ikke enkel å synge, og er også vanskeligere å skrive tekst til enn mange andre melodier, på grunn av rytmen i den. På låven sitter nissen er bedre å synge, så lenge du ikke syns det er rart med en julemelodi i konfirmasjon...? Jeg vet at mange bruker Teddybjørnens vise til slike sanger, den kan de fleste, men det er jo litt kjekt å ha en melodi man ikke må synge flere ganger i løpet av en kveld også, da. Men hvilke sanger du og din familie kjenner og liker, det er det du som vet best 😉 Finn noe som er lett å synge, det er ikke noe stas med sanger som halter avgårde fordi det er en vanskelig melodi! Mange dropper også helt sang og satser på bare en tale i stedet, det kan jo også være en løsning? Jeg har også skrevet mange sånne. Vil støtte deg i at sangen ikke må halte - det er kjempeviktig at rim og rytme stemmer helt. Forslag til melodier både ung og gammel kan: Tyven, tyven Blåbærturen Bamsens fødselsdag Napoleon med sin hær En bussjåfør Anonymkode: 6bb68...a22
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2017 #6 Skrevet 27. mars 2017 Snilleste dere <3 <3 Alt for sen med å takke, minstemann ble syk og har lagt rett ut med 40 i feber.. Setter utrolig stor pris på hjelpen. Tusen tusen takk. Klem HI Anonymkode: af076...d9d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå