Anonym bruker Skrevet 24. mars 2017 #1 Skrevet 24. mars 2017 Jobber som helsafagarbeider på sykehjem. Har vært fast ansatt i mange år. Og nå har jeg sett meg lei på at skoleelever/studenter, som ikke har noen stilling og som heller ikke utdanner seg innenfor yrket, går forann meg når det gjelder å få ekstravakter. Jeg har bare 50% fast og er avhengig av mer jobb. Skal ta det opp med avdelingsleder, men vil ikke skape dårlig stemning. På hvilken måte ville dere sat dette? Anonymkode: fc475...738
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2017 #2 Skrevet 24. mars 2017 De er billigere i drift enn du er. Hva kan du tilby arbeidsplassen? Er du flink i jobben din? Anonymkode: 1e344...625
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2017 #3 Skrevet 24. mars 2017 Jeg ville spurt om det er noen mulighet for å øke stillingsprosenten først og fremst. Og dersom ikke det går, så kan du jo spørre hvorfor de får vakter fremfor deg, og så tatt det derifra. Anonymkode: 8ec79...1d1
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2017 #4 Skrevet 24. mars 2017 Det spiller jo ingen rolle om de er billigere i drift enn meg. Fagpersonale skal gå før ufaglærte. De kan ikke dele ut medisiner, det kan jeg. Jeg er flink i jobben min og har masse erfaring. Får skryt for jobben jeg gjør. Ang. å øke stillingsprosenten, så har jeg spurt etter det for ikke lenge siden. Det var ingen mulighet for det nå. Så jeg er helt avhengig av ekstravakter. Hi Anonymkode: fc475...738
Deterbaremeg:):) Skrevet 24. mars 2017 #5 Skrevet 24. mars 2017 Snakk med forbundet ditt om de har lov til å gjøre det sånn?
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2017 #6 Skrevet 24. mars 2017 Hvor lenge har du jobbet ekstra? Om du har gjort det i flere enn (om jeg ikke husker feil) 3 år så har du krav på fast jobb i den stillingsprosenten du har jobbet ekstra. Og din nye jobb skal speile vaktene du har gått, altså har du unngått å jobb helg eller har du kun jobbet dagtid kan du faktisk kreve turnus som speiler dette. Snakk med fagforbundet. Dette skal de kunne, flere på min arbeidsplass har blitt ansatt pga denne regelen. Anonymkode: 6dc92...c8b
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2017 #7 Skrevet 24. mars 2017 Da ber du om en samtale med leder og sier som det er; at du ønsker mer jobb og lurer på hvorfor du ikke får flere av ekstravaktene. Beklager, men grunnen er kanskje at de ikke er helt fornøyd med jobben du gjør? Anonymkode: 312eb...ddf
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2017 #8 Skrevet 24. mars 2017 Selvfølgelig er ikke grunne at hun ikke gjør en god nok jobb! De velger alltid billigste løsning. Å ansette folk i 50% er også ut fra økonomiske hensyn og for å få flere hoder til å jobbe ekstravakter.. I helsevesenet snues det på hver en krone! Uansett! HI, hvis du har jobbet ekstravakter tilsvarende en økt stillingsbrøk i et år har du krav på å få gå opp i stilling tilsvarende du har jobbet! Sjekk hvor mye ekstra du jobber og kontakt forbundet ditt. Anonymkode: bc826...50b
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2017 #9 Skrevet 24. mars 2017 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Selvfølgelig er ikke grunne at hun ikke gjør en god nok jobb! De velger alltid billigste løsning. Å ansette folk i 50% er også ut fra økonomiske hensyn og for å få flere hoder til å jobbe ekstravakter.. I helsevesenet snues det på hver en krone! Uansett! HI, hvis du har jobbet ekstravakter tilsvarende en økt stillingsbrøk i et år har du krav på å få gå opp i stilling tilsvarende du har jobbet! Sjekk hvor mye ekstra du jobber og kontakt forbundet ditt. Anonymkode: bc826...50b Har man krav på å få økt stilige tilsvarende det man har jobbet ekstra? Kan du vise til noe regelverk/lovverk som sier det? Det høres for godt ut til å være sant! Anonymkode: 8ec79...1d1
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2017 #10 Skrevet 24. mars 2017 Stilige = stillingen Anonymkode: 8ec79...1d1
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2017 #11 Skrevet 24. mars 2017 35 minutter siden, Anonym bruker skrev: Selvfølgelig er ikke grunne at hun ikke gjør en god nok jobb! De velger alltid billigste løsning. Å ansette folk i 50% er også ut fra økonomiske hensyn og for å få flere hoder til å jobbe ekstravakter.. I helsevesenet snues det på hver en krone! Uansett! HI, hvis du har jobbet ekstravakter tilsvarende en økt stillingsbrøk i et år har du krav på å få gå opp i stilling tilsvarende du har jobbet! Sjekk hvor mye ekstra du jobber og kontakt forbundet ditt. Anonymkode: bc826...50b Det stemmer ikke. Det gjelder hvis hun har gått i ett navngitt vikariat i over ett år. Da har hun første prioritert til den stillingen. Anonymkode: 6dc92...c8b
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2017 #12 Skrevet 24. mars 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Da ber du om en samtale med leder og sier som det er; at du ønsker mer jobb og lurer på hvorfor du ikke får flere av ekstravaktene. Beklager, men grunnen er kanskje at de ikke er helt fornøyd med jobben du gjør? Anonymkode: 312eb...ddf Hun gjør nok en god jobb, og hun sier hun får gode tilbakemeldinger. Men dessverre er det sånn i helsevesenet. Dette skjer fordi de er billigere i drift enn henne. Desverre går dette ut over kvaliteten på sykehjemmene. Anonymkode: cb413...1bd
februarprins2013 Skrevet 24. mars 2017 #13 Skrevet 24. mars 2017 skjønner deg,men er ikke opp til deg,dette bestemmer sjefene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå