Gå til innhold

Er så redd for tannlegen


Anbefalte innlegg

Skrevet

Livredd.. vet ikke hvorfor.. har sprøytefobi (alt med nåler) og livredd for pirking. Bare det å fjerne tannstein gjør at jeg skjelver i buksene :P Jeg er så feig, men har traumer i forbindelse med leger osv, så det minner meg veldig om det. Er livredd. 

Er jeg alene om det, i voksen alder? Man må jo til tannlegen! Men nå er det 1,5-2 år siden jeg var der. Fordi jeg har utsatt og utsatt. Bør egentlig gå 1 gang i året (tannlegen sa hvert 1,5 år). Men jeg er bare så redd for tannlegen :(

Anonymkode: 0d419...287

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Følger denne..samme her. 2 år siden jeg var

Skrevet

Da håper jeg du pusser to ganger daglig, samt skyller med fluor og bruker tanntråd hver kveld? 

For jo flinkere du er, desto mindre trenger du å gå dit. 

Anonymkode: f26f5...393

Skrevet
2 minutter siden, Engeln skrev:

Følger denne..samme her. 2 år siden jeg var

Har du opplevd noe traumatisk, eller er du bare redd av deg selv? Ikke lett i hvert fall! 

Sist jeg var der hadde jeg hull. Måtte bore. Ble redd, men det gikk kjempefint.Men fortsatt fortsetter jeg å være redd. 

Anonymkode: 0d419...287

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Da håper jeg du pusser to ganger daglig, samt skyller med fluor og bruker tanntråd hver kveld? 

For jo flinkere du er, desto mindre trenger du å gå dit. 

Anonymkode: f26f5...393

Ja, jeg gjør det. Tanntråd kunne jeg vært flinkere til, men pusser godt. Drikker ikke cola osv, spiser veldig lite sukker.

Anonymkode: 0d419...287

Skrevet

Du er ikke alene om det, dessverre er det mange som har en redsel for tannlegen. Det er veldig dumt å utsette det hele tiden. Rett og slett fordi hvis du feks har et lite hull så kan det bli et stort hull med tiden. 

Kan det hjelpe å ta med en venninne? Naboen min er livredd for tannlegen. For noen mnd siden hadde hun fryktelig tannverk, men turte ikke gå. Jeg bestilte time til henne, ble med og satt på en stol ved siden av. Kanskje det kan hjelpe deg også? Da kan du skravle mens du venter, samt vite at du har en trygg hånd å holde i hvis det skulle bli for ille.

Det finnes også tannleger som reklamerer med at de tar spesielt vare på de med tannlegeskrekk. Da møter man ihvertfall forståelse fra første minutt. 

Lykke til, og håper du snart får bestilt deg en time! Tenk hvor glad du kommer til å være når du er ferdig :bolledeig:

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har du opplevd noe traumatisk, eller er du bare redd av deg selv? Ikke lett i hvert fall! 

Sist jeg var der hadde jeg hull. Måtte bore. Ble redd, men det gikk kjempefint.Men fortsatt fortsetter jeg å være redd. 

Anonymkode: 0d419...287

Har hatt sprøyteskrekk og alt slikt så lenge jeg kan huske. Besvimer å styrer. Vet ikke hvorfor.  Enorm redsel. Er fryktelig slitsomt, så føler med deg

Skrevet

Google TOO-prosjektet. Se om det er noe for deg, kanskje du kan bli kvitt skrekken din. 

Anonymkode: 98673...46d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...