Gå til innhold

Kan jeg vite hvilke dag jeg ble gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg var på tidlig ultralyd i dag.har ikke hatt regelmessig mens de siste årene vet ikke når jeg hr  blitt gravid. Gynekologen sa at jeg var 19 uker og 3dager på vei...betyr det at det var den dagen jeg ble gravid?Altså for 19uker og 3 dager siden? Hadde vært fint om det var noen her som visste det:) 
Jeg lurer også på om maskinen til gynekologen mente at fosteret er 19 uker og 3 dager gammelt? Eller at jeg var 19uker og 3 dager på vei og fosteret 17uker og 3 dager gammel? 

Anonymkode: c370c...b3a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis gyn sa 19 uker og 3 dager, er fosteret 17 uker og 3 dager, siden de regner lengden på svangerskapet fra første dag i siste mens. Det betyr ikke nødvendigvis at du hadde en mens for 19 uker og 3 dager siden, siden det kan ha gått lenger enn 14 dager fra du fikk mensen til du fikk til neste EL.

17 uker og 3 dager er heller ikke 100% nøyaktig alder på fosteret, siden det er litt variasjon i hvor raskt de vokser og utvikler seg. 

Jeg ble gravid med IVF og vet derfor nøyaktig når egget ble befruktet. På UL i uke 13+4 ble fosteret målt til 14 uker, og på OUL i uke 19+3 ble det målt til 20+3.

Skrevet

Oki Takk for svar. :-) ...siden jeg ikke har hatt mens siden september ca. så er det vanskelig for meg å vite når første dag etc var...men da betyr det at jeg ble gravid ca for 17 uker siden ? Gynekologen spurte ikke meg hvor lang syklus jeg har, han sa foster er 19+3 dager og jeg fikk termin 31/07/2017

Skrevet

Ah, da blir det noe annet. Hvis fosteret er 19+3, er du 21+3 uker på vei. Dvs du ble gravid for ca 19 uker siden.

Vanligvis regner de i uker på vei, ikke hvor mange uker fosteret er.

I følge denne siden er du 21+5 i dag og unnfangelsen fant sted rundt 8. november:

http://www.babymed.com/pregnancy-calendar-and-calculator-week-by-week?pc_calendar_type=Weekly Count Calendar&pc_event=Projected Birth Due Date (DD)&pc_event_date=07/31/2017&pc_lmp_cl=20&pc_ud_week=5&pc_ud_day%3D=0&pc_ivf_day%3D=1#

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...