Gå til innhold

Dusjer baby hver kveld.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dusjer min 7 mnd gammel jente 2/3 min hver kveld. Blitt en rutine. Gjør jeg ikke det så skjønner hun ikke at det er natt og våkner etter 2 timer. Er det skadelig for huden? 

Anonymkode: 22963...915

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel i hvert fall unødvendig. Kan dere ikke innføre en annen rutine istedet? 

Skrevet

Neppe, så lenge dusjen er kort, temoeraturen er bra og det blir brukt lite kjemikalier.

Fint med trygghetsskapande rutiner.

Skrevet

Vanlig hud tåler det helt fint. 

Det er godt og viktig med gode kveldsrutiner. 

Skrevet

Helt ok rutine, så lenge dusjen er kort, og det ikke blir brukt såpe/shampo annet enn når det er nødvendig. 

Bruk gode myke håndklær og en dæsj babyolje eller lotion beregnet på barn. Olje eller lotion er vel ikke nødvendig hver kveld, men litt av og til. 

Anonymkode: ea777...ac8

Skrevet
37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dusjer min 7 mnd gammel jente 2/3 min hver kveld. Blitt en rutine. Gjør jeg ikke det så skjønner hun ikke at det er natt og våkner etter 2 timer. Er det skadelig for huden? 

Anonymkode: 22963...915

Hvis det hadde vært skadelig, ville du kunne se det. Hvis huden endrer utseende, blir tørr, rød, skjellete eller sprekker, så vet du at den er skadet. Hvis den kjennes normal og ser normal ut, så er det ikke noe å tenke på. 

Anonymkode: a0146...ef5

Skrevet

Helt greit så lenge du ikke har sett tegn til annet. Eksem, tørr hud osv er ikke forenlig med daglig dusj. 

Anonymkode: eb1cc...bbb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...