Gå til innhold

Terror angrep i London. Når skal vi ta grep å gjøre noe?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

7 timer siden, Iiiiik skrev:

Så det du er ute etter, er ikke å fjerne alle religioner, men å forby én? Det har det vært gjort noen forsøk på før. Det var en mann i Tyskland, det har vært pilgrimmer, det har vært kristne i Finmark. Felles for alle disse forsøkene på å tvinge bort en bestemt religion, er at det har blitt krig av det. 

Jeg mener det er viktig å synliggjøre at verden gjør det den kan for å forhindre terror. Det kan vi hver for oss gjøre ved å ikke marginalisere enkeltgrupper, og ved å jobbe for inkludering. Så stoler jeg på at PTSD gjør mest mulig av det de burde gjøre. Jeg vil uansett ikke være med på et hylekor der hver eneste muslim er en potensiell terrorist. Dessverre tror jeg det øker sannsynligheten for terrorangrep heller enn å redusere den... 

Ha ha, ikke PTSD, men PST. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For noen ti år siden så var England gjenstand for terror utført av hvite fra den irske terrororganisasjonen IRA. Tyskland ble også rammet av terror fra hvite terrorister på 70 tallet, om ikke jeg husker feil.

Så terror er ikke noe nytt som ekstreme muslimer har funnet opp. Men terror er uansett en avskyelig handling og bør ikke blandes sammen med religion.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå er det RETTSAPPARATET som skal sørge for å sette seg til doms over dem som bryter lovene i Norge (og i andre rettsstater.) 

Når mobben begynner å gjøre det i stedet, er terroren overalt.

Anonymkode: 0aae5...e84

Klart det er domstolen som skal dømme, men lovene er der jo for oss, og domstolen også. 

Rettsreglene speiler jo samfunnet, og samfunnet endrer også holdninger med rettsregler. 

Det er en dynamikk her, ikke et vakuum. 

Det har med rettsoppfatning og holdningene i samfunnet å gjøre. Det er lekdommere i Norge, en skal dømmes av likemenn. 

Når likemennene ikke har en klar rettsoppfatning, og ikke vil sette seg til doms over andre, så får vi slike grelle saker som Hemsedal saken. 

Folket må støtte opp om at vi ønsker å være tydelig på at å kjøre bil i høy hastighet inn i en folkemengde for å drepe er straffbart! Det kan ikke godtas! Under noen som helst omstendighet!

Da setter vi oss til doms! Og det skal vi! 

Anonymkode: 4e86a...bc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Klart det er domstolen som skal dømme, men lovene er der jo for oss, og domstolen også. 

Rettsreglene speiler jo samfunnet, og samfunnet endrer også holdninger med rettsregler. 

Det er en dynamikk her, ikke et vakuum. 

Det har med rettsoppfatning og holdningene i samfunnet å gjøre. Det er lekdommere i Norge, en skal dømmes av likemenn. 

Når likemennene ikke har en klar rettsoppfatning, og ikke vil sette seg til doms over andre, så får vi slike grelle saker som Hemsedal saken. 

Folket må støtte opp om at vi ønsker å være tydelig på at å kjøre bil i høy hastighet inn i en folkemengde for å drepe er straffbart! Det kan ikke godtas! Under noen som helst omstendighet!

Da setter vi oss til doms! Og det skal vi! 

Anonymkode: 4e86a...bc4

Ok, men det skjedde ikke i Norge. Så den norske rettsoppfatningen har ikke noe med saken å gjøre.

Jeg tror også vi kan stole på at å kjøre bil på folk med vilje er forbudt ved lov også i Storbritannia, og har vært det siden bilen ble oppfunnet. 

"Folket må støtte opp om at vi ønsker å være tydelig på at å kjøre bil i høy hastighet inn i en folkemengde for å drepe er straffbart! Det kan ikke godtas! Under noen som helst omstendighet!" er jo å sparke inn åpne dører. Tror du en betydelig andel av "folket" ser på forsettlige bildrap som noe positivt? Har mange av "folket" kommet med støtteerklæringer? 

Utover det gjelder hva jeg sa i stad: dommerne dømmer. Rettsstaten fungerer bare så lenge  man gir den tillit og tid til å fungere.

Anonymkode: 0aae5...e84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De religiøse landene der islam råder, må ta et oppgjør med seg selv, slik de kristne i Europa gjorde for mange år siden. NRK bannlyste Life of Brian på 70-tallet, men ting mykner opp etterhvert. Det som ikke hjelper er å blande svært religiøse fra midt-østen i land som Norge som er sekulært. Det er ikke noe land hvor multikulturalisme har fungert. Ikke ett eneste land. Noen sier USA, men det kan vi spørre indianerne om. I landene hvor det er krig og forfølgelse, så må de ordne opp selv. Å flytte på noen få mennesker på en planet med 7 milliarder av dem virker søkt. Det er å bøte på noen symptomer og ikke løse problemet. Vi kan heller ikke "fikse" alle land. De må gjøre det selv. Jeg forstår heller ikke at de mest sosialistiske partiene og velgerne som er opptatt av å omfordele goder slik at det skal komme alle til gode i Norge, er akkurat de som mener at noen få mennesker skal vinne i lotto og få komme til Norge. Dette virker svært urettferdig ifølge deres egen politikk. Se på alle terroraksjoner som har vært i Europa de siste 10 årene. Det er kun muslimer, med religiøse motiver og Breivik, som ikke er indoktrinert av den norske kirke, men har en horde av diagnoser hvor Knights Templar består av nettopp 1 person. 

Det kommer til å smelle i Norge også. Det kommer til å være en muslim som står bak og han kommer til å si Allahu akbar før det smeller. Det veddemålet tar jeg når som helst. Tenk på deres egne barn når dere går til valgurnene i år.

Anonymkode: 8805e...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vel det første vi kan gjøre er jo å la barne våre få ha julefeiring, påskefeiring og andre slike u-ting på skolene? La programlederne våre bruke kors når de sitter på nasjonale nyheter, og tegn hvilken gud du vil i karikatur. Den som klager kan da kanskje ta å pakke seg hjem dit de kom fra? Jeg kjenner jeg er drittlei av folk som kommer hit å tror de kan gjøre det de vil fordi de er i et fritt land. De er riktignok i ett fritt land ja, VÅRT frie land med VÅRE regler. Kanskje vi skal begynne å invadere deres land med våre skoler. Samfunnslære, fysikk og vitenskap, tror jeg sannelig de hadde hatt godt av å lære seg. Hadde det vært så vel i alle fall :/ Spør du meg er vi i vesten nødt å røffe åss litt opp å strikse litt inn på hva vi godtar og ikke, og slutte å være så forbanna snille.

 

HI

Anonymkode: 9815d...a8c

Adrian Elms het han. Født i Sussex og vokst opp hos en alenemor. Trebarnsfar fra Birmingham, opptatt av kroppsbygging og tidligere småkriminell. 52 år, konvertitt med navnebytte i voksen alder, radikalisert i fengsel: kanskje? - og sannsynligvis variant av "ensom ulv" som IS nå omfavner som sin. Greit å ta med seg fakta når hel- og halvrasistiske kommentarer sprer seg rundt bildet av mannen på båren. Hvorfor denne middelaldrende pappaen bega seg på en mordertokt vet vi ikke nok om i det hele tatt ennå.

 

Anonymkode: 0aae5...e84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Adrian Elms het han. Født i Sussex og vokst opp hos en alenemor. Trebarnsfar fra Birmingham, opptatt av kroppsbygging og tidligere småkriminell. 52 år, konvertitt med navnebytte i voksen alder, radikalisert i fengsel: kanskje? - og sannsynligvis variant av "ensom ulv" som IS nå omfavner som sin. Greit å ta med seg fakta når hel- og halvrasistiske kommentarer sprer seg rundt bildet av mannen på båren. Hvorfor denne middelaldrende pappaen bega seg på en mordertokt vet vi ikke nok om i det hele tatt ennå.

 

Anonymkode: 0aae5...e84

Så religion og spesifikt Islam var en del av problemet denne gangen også.

Anonymkode: 8805e...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Utover det gjelder hva jeg sa i stad: dommerne dømmer. Rettsstaten fungerer bare så lenge  man gir den tillit og tid til å fungere.

Anonymkode: 0aae5...e84

Og i dette tilfellet er jo gjerningsmannen død, og skal ikke dømmes i en rettsal...

Klart det er viktig at opinionen er at terror handlinger SKAL VI IKKE HA!

Jeg er humanist, og tilhenger av demokrati og ytringsfrihet. Det har de siste årene vært flere angrep på disse grunnverdiene i allas navn.

Har disse terroristene sitt budskap nådd deg? At Allah er så urettferdig behandlet, at litt tilfeldig, uskyldig blod må kunne forventes? 

At kriger forankret i folkeretten har tatt sivile liv i en annen del av verden, så en må jo bare forstå at en av den grunn så er det jo en naturlig ting å gjøre å spre frykt ved å drepe uskyldige et annet sted.

Nei, man dreper ikke uskyldige mennesker, som er på vei hjem fra jobb, på vei til å hente sine barn i barnehage/skole.

Ja, det setter jeg meg til doms over. Det burde alle som ønsker en velfungerende rettsstat også gjøre.

Skal grave meg frem til statistikkene over hvor mange det er som deler det som ser ut til å være ditt syn, men har ikke tid nå. De er publisert, kritisert og validitet diskutert temmelig mange ganger i den offentlige presse. Trodde de var mer eller mindre allmenn kjent. 

Anonymkode: 4e86a...bc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke tiltak hadde du tenkt på?

Å masseforfølge og mistenkeliggjøre en hel gruppe mennesker på grunnlag av religiøs overbevisning og kulturell tilhørighet?

Eller å jobbe for god integrering og økt livskvalitet for personer med en annen etnisk tilhørighet enn majoriteten?

Hva tror du skaper grobunn for terrorisme? Det er utenforskap, forskjellsbehandling, en følelse ungdom vokser opp med av at det ikke er noe håp om  få samme rettigheter som andre tar for gitt i storsamfunnet.

Det vi må gjøre noe med er hvordan vi møter dem som kommer til vårt land, og andre land i Europa og ellers hvor folk flykter til. Jeg hørte en fantastisk foreleser en gang som sa at rundt omkring på skandinaviske asylmottak sitter det mange mennesker med et enormt sinne. Det sinnet kan bli til en farlig og destruktiv kraft. Eller det kan bli snudd til noe konstruktivt. Hvilken vei vektskålen skal bikke avhenger av hvorvidt de møter noen som har tro på dem, og som gir dem tro på seg selv.

Vi er de menneskene. Skal vi bekjempe terrorisme så er første steg å rekke ut hånden og å møte alle med forståelse og respekt. Det kan du og jeg gjøre. Så må politikerne følge opp med systemer som motvirker forskjeller fundert i etnisk tilhørighet.

Ingen angriper sitt eget hjem..

Anonymkode: 04e15...1d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå må verden komme til vettet å innse at religion er en vorte på samfunnet som egentlig bare burde forkastes? Man skulle tro at menneskeheten fram til nå er såpass oppegående at vi forstår at vitenskapen trumfer religion. Det er ikke en mann i skyene som ser ned på oss, det er idiotisk! Mesteparten av det gale som skjer i verden nå er pga religion, når skal vi ta grep å gjøre noe med det??

Anonymkode: 9815d...a8c

Det er ikke religionen sin skyld. Det er syke syke mennesker som utfører handlingene! De har ett forvridd bilde på verden og tror selv de skal redde den.

Kristendommen er ikke bedre enn Islam, så det der blir for tynt. Bare se på ABB, værste terrorhandlingen i Nordens historie!

Anonymkode: 16e4d...951

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvilke tiltak hadde du tenkt på?

Å masseforfølge og mistenkeliggjøre en hel gruppe mennesker på grunnlag av religiøs overbevisning og kulturell tilhørighet?

Eller å jobbe for god integrering og økt livskvalitet for personer med en annen etnisk tilhørighet enn majoriteten?

Hva tror du skaper grobunn for terrorisme? Det er utenforskap, forskjellsbehandling, en følelse ungdom vokser opp med av at det ikke er noe håp om  få samme rettigheter som andre tar for gitt i storsamfunnet.

Det vi må gjøre noe med er hvordan vi møter dem som kommer til vårt land, og andre land i Europa og ellers hvor folk flykter til. Jeg hørte en fantastisk foreleser en gang som sa at rundt omkring på skandinaviske asylmottak sitter det mange mennesker med et enormt sinne. Det sinnet kan bli til en farlig og destruktiv kraft. Eller det kan bli snudd til noe konstruktivt. Hvilken vei vektskålen skal bikke avhenger av hvorvidt de møter noen som har tro på dem, og som gir dem tro på seg selv.

Vi er de menneskene. Skal vi bekjempe terrorisme så er første steg å rekke ut hånden og å møte alle med forståelse og respekt. Det kan du og jeg gjøre. Så må politikerne følge opp med systemer som motvirker forskjeller fundert i etnisk tilhørighet.

Ingen angriper sitt eget hjem..

Anonymkode: 04e15...1d3

Vil tilføye at dette ikke bare gjelder for mennesker med en annen etnisk tilhørighet enn majoriteten. Det gjelder også dem som havner utenfor flokken av andre årsaker. Som pga mobbing eller utestengelse.

Anonymkode: 04e15...1d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå må verden komme til vettet å innse at religion er en vorte på samfunnet som egentlig bare burde forkastes? Man skulle tro at menneskeheten fram til nå er såpass oppegående at vi forstår at vitenskapen trumfer religion. Det er ikke en mann i skyene som ser ned på oss, det er idiotisk! Mesteparten av det gale som skjer i verden nå er pga religion, når skal vi ta grep å gjøre noe med det??

Anonymkode: 9815d...a8c

Galskapen her er vel at du tror religion handler om en mann på en sky. 

Problemet er intoleranse og manglende forståelse. Den finnes i folk som bruker religion som unnskyldning og den finnes i deg. Det handler om klasseskille, om oppvekstvilkår, om inkludering, om flokkmentalitet, om utenforskap, om traumer, om relasjoner... det handler om så mye, og religionen blir brukt som et skall. Men det er ikke egentlig religionen den handler om. Både religiøse og ikke-religiøse har gjort akkurat det samme. Kristne, hinduer, muslimer, nazister, kommunister... Mennesker har til alle tider gjort grelle handlinger og klandret en ideologi eller en religion for ting som egentlig handler om noe helt annet. 

Anonymkode: 86555...2d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

De religiøse landene der islam råder, må ta et oppgjør med seg selv, slik de kristne i Europa gjorde for mange år siden. NRK bannlyste Life of Brian på 70-tallet, men ting mykner opp etterhvert. Det som ikke hjelper er å blande svært religiøse fra midt-østen i land som Norge som er sekulært. Det er ikke noe land hvor multikulturalisme har fungert. Ikke ett eneste land. Noen sier USA, men det kan vi spørre indianerne om. I landene hvor det er krig og forfølgelse, så må de ordne opp selv. Å flytte på noen få mennesker på en planet med 7 milliarder av dem virker søkt. Det er å bøte på noen symptomer og ikke løse problemet. Vi kan heller ikke "fikse" alle land. De må gjøre det selv. Jeg forstår heller ikke at de mest sosialistiske partiene og velgerne som er opptatt av å omfordele goder slik at det skal komme alle til gode i Norge, er akkurat de som mener at noen få mennesker skal vinne i lotto og få komme til Norge. Dette virker svært urettferdig ifølge deres egen politikk. Se på alle terroraksjoner som har vært i Europa de siste 10 årene. Det er kun muslimer, med religiøse motiver og Breivik, som ikke er indoktrinert av den norske kirke, men har en horde av diagnoser hvor Knights Templar består av nettopp 1 person. 

Det kommer til å smelle i Norge også. Det kommer til å være en muslim som står bak og han kommer til å si Allahu akbar før det smeller. Det veddemålet tar jeg når som helst. Tenk på deres egne barn når dere går til valgurnene i år.

Anonymkode: 8805e...2b6

Forskjellen er at en stor andel av oss ikke er enig i at det å komme til Norge er å vinne i lotto. 

Når du har vokst opp en plass, og det stedet blir utrygt, og du må forlate det. Så er ikke det å vinne i Lotto. Stedet med de kjente luktene, de kjente lydene, de kjente menneskene.. De du har pleid å hilse på på vei til jobb, eller på vei til butikken, naboene dine, som du har kranglet med og blitt venner med igjen. Barna i gata som har gått på skole med dine barn og som du har sett vokse opp. Dine egne barn sine venner. Maten dere pleide å spise, tingene dere pleide å feire.. Og så måtte dra fra alt det. Komme til et land som er kaldt. Der du fryser mesteparten av året og naboene ikke kjenner hverandre. Der du må kle på barna dine femten lag med klær for å gå på et kort besøk til en venn. Med annerledes lukter, annerledes lyder, annerledes gater, annerledes trær. Og du kan ikke dra hjem i begravelse når moren din dør, og du blir aldri kjent med søsteren din sine barn, for de bor et helt annet sted. Du må lære et nytt språk, oppdra barn uten familie... 

Det er ikke å vinne i Lotto. Jeg forstår ikke hvorfor du tenker at det er å vinne i lotto...

Anonymkode: 86555...2d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det handler om inkludering. 

Det hander nok mest om inkludering, men det handler også om gruppe tilhørighet og propaganda. 

Propaganda maskinen må stoppes, debatten må offentliggjøres. De som sprer hat må ut i lyset, og gjøres ansvarlig for ytringene sine. Si det høyt når sola skinner på de, så budskapet får motstand. 

Anonymkode: 4e86a...bc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker reaksjonene til Londonerne. Ingen grunn til å være redd, vi bare står på videre. Det er svaret ditt HI. Drit i dem. Ikke la media skremme oss. Lev som normalt.

http://www.bbc.co.uk/newsbeat/article/39364908/reaction-to-terror-attack-thats-what-londons-about-you-just-keep-going

Endret av Lektor Doppler med tillegg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En debatt om nåtiden fungerer dårlig hvis man skal gå til angrep og prøve å skylde på en annen gruppe fordi den har vært verre før i tiden. Ja vi har hatt en kristning av flere land som er høyst kritikkverdig for mange hundre år siden, og de handlingene stiller helt klart på lik linje eller enda verre enn de ekstreme islamistene i nåtiden som ønsker at deres religion skal følges over hele verden. Vi har også f.eks IRA som terroriserte Irland på 70 tallet, men det igjen var ganske avgrenset nedslagsområdet på de angrepene og var ikke terror over hele verden. Vi kan heller ikke bruke Breivik som et argument for at det er den hvite europeiske mannen som er problemet i dagens terrorsituasjon selvom han gjennomførte en helt ubegripelig handling. Uansett hvordan vi ser på dagens situasjon kan vi ikke bare godta terrorhandlinger vi så i London med begrunnelse i at vi fortjener det pga våres forfedres handlinger  (ref hun som svarte før rundt om vi fortjenere dagens terrorhandlinger eller ikke).

Når det er sagt så er ikke muslimer en homogen gruppe og det er et fåtall av muslimer som utvikler seg til ekstreme islamister (forøvrig så har vi flere tilfeller hvor kristne også har blitt islamister) og som gjennomfører terrorhandlinger. Det er et viktig poeng å huske i kampen mot terror. Jeg har ingen tall på hvor mange av terrorangrepene som skjer nå er terror gjennomført at islamister eller IS sympatisører, men det kan ikke være tvil for de fleste at vi ser fler og fler angrep rundt om i Europa og jeg har stor forståelse av at folk blir redde og ønsker dette stoppet. Selv var jeg på strandpromenaden I Nice når angrepet skjedde og unngikk så vidt å bli meid ned, jeg så skadde, døende og døde mennesker ligge strødd rundt meg og der og da forbannet jeg alle muslimer et lite sekund. Men etter det øyeblikket med dødsangst så klarte jeg også å se at det er ikke religion i seg selv som er problemet, og jeg kunne heller ikke der og da vite at handlingen var tilknyttet IS. 

Jeg tror vi må innse at så lenge Vesten er inne i krigføring mot IS vil vi se flere og flere terrorangrep da IS mister sitt territorie og blir mer og mer desperate i forhold til å spre sin propaganda. Vi kan håpe at Vesten og brorparten som ikke støtter IS i Midt-Østen vinner, men dette er en krig som kommer til å vare lenge, som kommer til å koste flere liv her i Europa, men også ikke minst alle de sivile liv som kreves i land der krigføringen skjer. Vi må bare innse at dette er den nye realiteten og vi må gjøre vår del av jobben i forhold til å inkludere alle og å fange opp de som blir utenfor og kan være enkle å rekruttere for IS. Vi må leve livene våre, vi må repsektere hverandre, vi må slutte å tro at alle muslimer sympatiserer med IS, vi må også slutte å bruke argumentet at den hvite mann er så mye verre og å latterligjøre de som tenker annerledes. Vi må for all del ikke angripe de i Vesten som er redde for dagens situasjon da det sannsynligvis vil resultere i at de blir enda mer redde og med redsel kommer enda mer hat mot alle muslimer. Vi må rett og slett være runde i kanten alle sammen, forene oss i kampen mot den virkelige fienden som er IS og deres sympatisører uansett hvilke religion, kultur, hudfarge eller kjønn vi har. Vi må også for all del gjøre alt vi kan for at nynasismen ikke får fremgang da vi fort kan se nye angrep som retter seg mot muslimer enda mer enn vi gjør nå. Det er den eneste måten å ha et håp om å skape en fredeligere verden, og vi alle har et ansvar for å ikke spre propaganda, ikke nøre opp under hatet og ikke holde mennesker eller grupper av mennesker utenfor.

 

Anonymkode: 352c0...e21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt enig i at man ikke skal ha EN rådende religion som ikke tilhørte landet i utgangspunktet. For nå er det forbudt med religiøse symboler som kors mange plasser, men tillatt med hijab. Det er bygget egne bønnerom mange plasser (for islam). Kjønnsdelt svømmeundervisning og rett til å ha mer klær på seg i bassenget enn andre - muslimsk krav. Fjerning av grisetegninger på barneavdeling på sykehus - muslimsk krav. Fri i forbindelse med religiøse høytider som ikke er tradisjonelle i Norge - muslimsk krav. Halalkjøtt og spesialpanner/-kjeler for tilberedning av dette i fengsler, på sykehus osv - muslimsk krav.

Jeg kan ikke huske buddhister, hinduister, jøder eller representanter for andre religioner skrike rundt og stille krav, og få dem innvilget? Vi HAR innvilget mange muslimske krav og gjort unntak for muslimer. Hvorfor? Hvorfor er islam mer verdt enn kristendom og andre religioner, og alt skal tilrettelegges islam?

Anonymkode: 17845...29a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lektor Doppler med tillegg skrev:

Jeg elsker reaksjonene til Londonerne. Ingen grunn til å være redd, vi bare står på videre. Det er svaret ditt HI. Drit i dem. Ikke la media skremme oss. Lev som normalt.

Det er fortsatt greit å stille spørsmål om religionen er roten til mye vondt. Og det er jo det, historisk sett. Den som mener at religion aldri er et problem, er historieløs. Islam er nå på samme sted som kristendom var for 500-600 år tilbake, da man drev med selvjustis, avstraffelse av de "uekte troende" og lignende barbariske ting.

Anonymkode: 17845...29a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er fortsatt greit å stille spørsmål om religionen er roten til mye vondt. Og det er jo det, historisk sett. Den som mener at religion aldri er et problem, er historieløs. Islam er nå på samme sted som kristendom var for 500-600 år tilbake, da man drev med selvjustis, avstraffelse av de "uekte troende" og lignende barbariske ting.

Anonymkode: 17845...29a

Fint at du har blitt opplyst, men det er jo ikke poenget med diskusjonen? Frågan var om ikke verden skulle reagere snart. Verden har reagert. USA har siden 9/11 hatt utallige militære operasjoner i jakt på terrorister. Dessuten var terrorangrepene verre på 80-tallet med IRA og Baader Meinhof- gruppene. Vi andre kan bidra med å ikke hause det opp opp og leve som før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

De religiøse landene der islam råder, må ta et oppgjør med seg selv, slik de kristne i Europa gjorde for mange år siden. NRK bannlyste Life of Brian på 70-tallet, men ting mykner opp etterhvert. Det som ikke hjelper er å blande svært religiøse fra midt-østen i land som Norge som er sekulært. Det er ikke noe land hvor multikulturalisme har fungert. Ikke ett eneste land. Noen sier USA, men det kan vi spørre indianerne om. I landene hvor det er krig og forfølgelse, så må de ordne opp selv. Å flytte på noen få mennesker på en planet med 7 milliarder av dem virker søkt. Det er å bøte på noen symptomer og ikke løse problemet. Vi kan heller ikke "fikse" alle land. De må gjøre det selv. Jeg forstår heller ikke at de mest sosialistiske partiene og velgerne som er opptatt av å omfordele goder slik at det skal komme alle til gode i Norge, er akkurat de som mener at noen få mennesker skal vinne i lotto og få komme til Norge. Dette virker svært urettferdig ifølge deres egen politikk. Se på alle terroraksjoner som har vært i Europa de siste 10 årene. Det er kun muslimer, med religiøse motiver og Breivik, som ikke er indoktrinert av den norske kirke, men har en horde av diagnoser hvor Knights Templar består av nettopp 1 person. 

Det kommer til å smelle i Norge også. Det kommer til å være en muslim som står bak og han kommer til å si Allahu akbar før det smeller. Det veddemålet tar jeg når som helst. Tenk på deres egne barn når dere går til valgurnene i år.

Anonymkode: 8805e...2b6

Det har allerede smullet  (smelt?) Her i Norge, men han sa ikke "Allahu Akbar"... han sa vel heller "Norge for nordmenn". 

Hvem var skyld i terror sa du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, skjotta skrev:

Det har allerede smullet  (smelt?) Her i Norge, men han sa ikke "Allahu Akbar"... han sa vel heller "Norge for nordmenn". 

Hvem var skyld i terror sa du?

Du bruker EN persons handlinger for å statuere et poeng når man diskuterer hundrevis av handlinger som er utført i vestlige land av muslimske terrorister i en årrekke? Det var EN gal person. EN. IS som utfører terror i vestlige land har flere millioner medlemmer og tilhengere. Ikke akkurat smart å dra frem Breivik hver gang det er snakk om terrorisme utført av muslimer. Terroristen i London var muslimsk konvertitt. Breivik er da irrelevant i saken.

Anonymkode: 17845...29a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du bruker EN persons handlinger for å statuere et poeng når man diskuterer hundrevis av handlinger som er utført i vestlige land av muslimske terrorister i en årrekke? Det var EN gal person. EN. IS som utfører terror i vestlige land har flere millioner medlemmer og tilhengere. Ikke akkurat smart å dra frem Breivik hver gang det er snakk om terrorisme utført av muslimer. Terroristen i London var muslimsk konvertitt. Breivik er da irrelevant i saken.

Anonymkode: 17845...29a

Et annet spørsmål er hvorfor det skal være forbudt med nisser, julegudstjeneste, kors på skolen og diverse, men være lov med hijab på skolen, egne bønnerom på skoler og arbeidsplasser, krav til halal og kjønnsdelt svømmeundervisning. Hvis man først forbyr religiøse happenings og ytre tegn, skal det gjelder alle religioner. De siste årene har kristne tegn gradvis forsvunnet i det norske samfunnet, mens muslimske tegn har ekspandert. Hvorfor?

Anonymkode: 17845...29a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvilke tiltak hadde du tenkt på?

Å masseforfølge og mistenkeliggjøre en hel gruppe mennesker på grunnlag av religiøs overbevisning og kulturell tilhørighet?

Eller å jobbe for god integrering og økt livskvalitet for personer med en annen etnisk tilhørighet enn majoriteten?

Hva tror du skaper grobunn for terrorisme? Det er utenforskap, forskjellsbehandling, en følelse ungdom vokser opp med av at det ikke er noe håp om  få samme rettigheter som andre tar for gitt i storsamfunnet.

Anonymkode: 04e15...1d3

Det er ikke alltid de i Europa som begår terror. De reiser faktisk hit for å utføre det. Fra et land der de ikke er forskjellsbehandlet, der de har akkurat de samme rettighetene som alle andre i sitt land og ikke lider av utenforskap. 

Det er terrorister som blir dømt i Tingretten, ikke våre politikere på grunn av eller til tross for manglende integrasjon. Ansvaret ligger hos dem som begår de aktive handlingene.

Anonymkode: 8805e...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du bruker EN persons handlinger for å statuere et poeng når man diskuterer hundrevis av handlinger som er utført i vestlige land av muslimske terrorister i en årrekke? Det var EN gal person. EN. IS som utfører terror i vestlige land har flere millioner medlemmer og tilhengere. Ikke akkurat smart å dra frem Breivik hver gang det er snakk om terrorisme utført av muslimer. Terroristen i London var muslimsk konvertitt. Breivik er da irrelevant i saken.

Anonymkode: 17845...29a

Du påstår altså at det, i den vestlige verden har blitt begått EN rasistisk motivert terrorhandling?

https://thinkprogress.org/less-than-2-percent-of-terrorist-attacks-in-the-e-u-are-religiously-motivated-cec7d8ebedf6#.ghvw68hna

http://www.dagen.no/Nyheter/terror/Eksperter-Også-høyreekstreme-angrep-må-kalles-terror-264208

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...