Gå til innhold

Har du hatt konfirmant??? Lurer på......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, min datter skal konfirmeres om 2 år. 

Jeg vil at dagen skal bli så fin. 

Vi blir omlag 20 personer inkludert foreldre og konfirmant. 

Hun får bunad med sølv, pluss en pengegave delt på kontanter og fond. 

Vi har bare henne. 

Jeg vet jeg ikke kan holde tale.....jeg gråter nesten bare ved tanken. Jeg får tårer i øynene bare jeg ser henne i 17 mai toget. 

-tenker å lage en slags lysbilde/PowerPoint eller noe som viser ett knippe bilder fra helles oppvekst. 

Det blir ingen sang osv, ingen liker å synge i familien. 

Tenker å scrappe ett album til henne. 

Legger dere ut noe på hver plass?  Som ett hefte med bilde av ho, og der det står noe?  Det ble gjort i en konfirmasjon jeg far i for en god del år siden, men det var sanger lissom. 

Har dere noen kjempesmarte tips og råd og komme med, hva anngår mat, kaker, "underholdning"(?), pynt, bordkort, inbydelser, takkekort, gaver ++++ ?

Anonymkode: 0f843...675

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lagde et fotoalbum til sønnen min på fotoknudsen. Skrev til konfirmanten på utsiden og skrev "talen" min til han på første side. Fylte den med bilder og litt tekst om han. 

Jeg kan heller ikke holde tale, og sønnen min et like emosjonell som meg så han ønsket ikke taler på festen (tror han var redd for å begynne gråte selv 😉) 

Men fotoboken satte vi opp på gavebordet så alle kunne se i den og lese det jeg hadde skrevet. 

Anonymkode: d5433...d5d

Skrevet

Vi lagde en "utstilling" på lokalet vi leide, hvor vi hengte opp mange av kunstverkene hennes, avisutklipp, bilder fra oppveksten osv. Det var veldig gøy. Og da hadde folk litt å snakke om mellom måltidene eller før maten begynte. 

Vi hadde også en film hvor vi hadde satt sammen alle danseopptrinnene hennes. (Forestillinger hun har holdt siden 5 års alder på stuegulvet hjemme). Men ikke lag den for lang, noen minutter er fint. 

Vi holdt også taler, mor, tante og bestemødre. 

Vi hadde ingen felles sanger men onkelen som er musiker sang 2-4 sanger. Det var veldig ålreit. 

Det var en skikkelig fin dag :)

Anonymkode: 7654a...0b4

Skrevet

Så gode ideer..... tusen takk :nigo:

Skrevet

Koselig med power point! Det har jeg også planer om. 

Synes også det er koselig når man tar fram et par babyplagg og de første skoene. 

Anonymkode: dd239...eb0

Skrevet

Ikke lag for langt lysbildeshow. Familien vil gjerne se 10 bilder, men ikke 50.

Vi hadde en liten quiz i stedet for tale.

Anonymkode: 685f7...061

Skrevet

Lagde også fotobok til gutten vår. Hadde også bilder som gikk på TVen gjennom hele dagen. 

Jeg holdt tale, og gutten holdt selv en takketale. Ellers var det ingen sanger eller underholdning. Guttens favorittbamse var pynt på bordet. Samtlige gjester husket denne igjen😉.

Vi hadde feiringen hjemme, og med det ble feiringen automatisk intim og personlig. Akkurat slik konfirmanten ønsket! Vi var også velsignet med et fantastisk vær, noe som ikke var en selvfølge😎!!

Ville ha hørt med konfirmanten når det nærmer seg. Hvordan ønsker hun feiringen? De har ofte klare formeninger. Til og med min 14 år gamle sønn hadde det. Han som aldri hadde vist noen interesse for hverken klær, servietter, bordpynt eller blomster, hadde tanker om dette!!

Lykke til!!

Skrevet

Fotobok og quiz med spørsmål relatert til konfirmanten hadde vi. Det ble veldig fint ☺

Anonymkode: 10d95...dc0

Skrevet

Enda flere gode tips....TAKK :strix:

Men dere som hadde quiz......hvordan la dere opp det? Hvordan gjorde dere det?

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Enda flere gode tips....TAKK :strix:

Men dere som hadde quiz......hvordan la dere opp det? Hvordan gjorde dere det?

Kopier opp ark med f eks 20 spørsmål. Spørsmålene handler om konfirmanten: "hvilken sport driver hun/han med? Hvem var hans/hennes bestevenn i barnehagen? Hva er konfirmantens livrett? Hva betyr ordet "pøst", som konfirmanten hadde i babyspråket som liten?"

La bordene sette seg sammen i grupper, på 5-7 deltakere. Når alle har svart bytter de ark med en annen gruppe, og konfirmanten gir fasiten. 

Vi hadde dette, pluss en hjemmelaget sang, i stedet for tale. Jeg er ikke så sentimental av meg, men hvis du er redd for å briste i gråt, så tar dette brodden av situasjonen.

Skrevet
23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kopier opp ark med f eks 20 spørsmål. Spørsmålene handler om konfirmanten: "hvilken sport driver hun/han med? Hvem var hans/hennes bestevenn i barnehagen? Hva er konfirmantens livrett? Hva betyr ordet "pøst", som konfirmanten hadde i babyspråket som liten?"

La bordene sette seg sammen i grupper, på 5-7 deltakere. Når alle har svart bytter de ark med en annen gruppe, og konfirmanten gir fasiten. 

Vi hadde dette, pluss en hjemmelaget sang, i stedet for tale. Jeg er ikke så sentimental av meg, men hvis du er redd for å briste i gråt, så tar dette brodden av situasjonen.

Tusen takk 😁

Skrevet

VI laget en Kahoot! med fokus på hovedpersonen og masse bilder med familie. Stor suksess. Ble kjørt to ganger. 😄

Skrevet

Kahoot?!

Skrevet

Vi hadde bl.a. et ark med morsomme ord og uttrykk fra konfirmanten var liten. Det lå på hver plass, bakerst i sangheftet, for vi er en syngefamilie :)

Skrevet

Vi hadde et par sånne elektroniske fotorammer som stod og viste bilder hele tiden, hadde også en pc med samme formål. Hadde Noen vanlige rammer med bilder av han i også rundt omkring. Var bilder fra hele oppveksten, både han alene, og han sammen med andre.

Hadde laget noen sanger som vi hadde sangtekster på hver plass. Jeg er heller ikke noe god på taler, men kan godt synge mitt budskap, i allefall dersom jeg får litt hjelp-allsang.

Anonymkode: e789c...c28

Skrevet

Quiz hørtes så gøy ut!!

Skulle ønske jeg hadde lest denne tråden før konfirmasjonen til mine to eldste! ;-)

Anonymkode: 05ae5...754

Skrevet
På Fri Mar 24 2017 den 1.22, Anonym bruker skrev:

Vi gjorde det også slik. Premien var at de fikk være førstemann til kakebordet sammen med konfirmanten. 

I vår familie er konkurranseinstinktet svært tilstede så det ble kjempe gøy ☺ 

Anonymkode: 10d95...dc0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...