Gå til innhold

Mr undersøkt, men venter utålmodig på....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble hennvist fra kir.pol tilen mr undersøkelse av ett kne som jeg har hatt vondtisiden ettfall i slalombakken for 4 uker siden. 

Røntgenbilder var fine. 

Var på ettermidags mr forige torsdag. Ferdig på sykehuset kl 17.10. 

Dagen etterpå, kl 10.30 gårjeg opp i postkassa. Det ligger brev om kontrolltime etter mr undersøkelseom to uker.

Ok, hæh?

Har en lege sett på mr bildene og funnet at det eneste jeg trenger er en kontrolltime om 2 uker???

Syntes det var rart brevet lå i postkassa 15 timer senere. 

Dersom de kunne se noe galt, feks menisk skade, leddbånds skade eller noe, vil jeg ikke få noe beskjed førpå den kontrolltimen?

Det er kir.pol som har hennvist meg. 

Ikke fastlegen. 

Anonymkode: 278e6...123

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har mest sannsynlig sendt resultatet til fastlegen også, ring og spør

Anonymkode: 7143b...d1d

Skrevet

Synes virkelig ikke jeg skulle trenge å ringe

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så lenge du lurer på noe er det da like greit å ringe og få de svarene du trenger? 

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For legene har bare det å konsentrere seg om. Ingenting å gjøre før dine resultater kommer. 

Er du kongelig eller??

Anonymkode: f7c89...5ea

Skrevet

Svaret blir sendt til den som henviste deg. Om du bare venter så får du nok en telefon til slutt men om det ikke er akutt så havner du nok langt ned på prioriteringslisten. 

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ble hennvist fra kir.pol tilen mr undersøkelse av ett kne som jeg har hatt vondtisiden ettfall i slalombakken for 4 uker siden. 

Røntgenbilder var fine. 

Var på ettermidags mr forige torsdag. Ferdig på sykehuset kl 17.10. 

Dagen etterpå, kl 10.30 gårjeg opp i postkassa. Det ligger brev om kontrolltime etter mr undersøkelseom to uker.

Ok, hæh?

Har en lege sett på mr bildene og funnet at det eneste jeg trenger er en kontrolltime om 2 uker???

Syntes det var rart brevet lå i postkassa 15 timer senere. 

Dersom de kunne se noe galt, feks menisk skade, leddbånds skade eller noe, vil jeg ikke få noe beskjed førpå den kontrolltimen?

Det er kir.pol som har hennvist meg. 

Ikke fastlegen. 

Det skjedde meg også. 

Viste seg at jeg hadde røket korsbåndet. Utrolig itriterende å vente så lenge. Kan de ikke bare ta en telefon? 

Anonymkode: 1b527...32b

Skrevet

Det brevet du fikk dagen etter mr er sendt ut automatisk etter undersøkelsen. Det kan ta opp til to uker å få svar og derfor setter de opp kontrolltime da. Legen som henviste deg og som skal ha svaret sitter ikke å venter på svaret, men tar en gjennomgang ved oppfølgingstimen.

Og for å være helt ærlig så tenker jeg at du må slutte å klage hvis du ikke føler for å ringe fastlegen for å høre om svarene kanskje er kommet og er sendt til han/hun også. Men det er normalt at ikke du blir ringt etter så lenge du er under utredning på sykehuset, annet enn hvis de finner noe akutt og da er det sykehuset som har ansvaret for å kontakte deg.

Anonymkode: 0e85a...e5e

Skrevet

Å vente 2 uker på svar på mr, er helt vanlig. Det blir en opplyst om etter undersøkelsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...