Anonym bruker Skrevet 22. mars 2017 #1 Skrevet 22. mars 2017 Hei. Jeg er veldig frustert. Jeg og min kjæreste møttes veldig unge, og har vært sammen i 7 år. Pluttselig ut av det blå forteller han meg at han er usikker på om hva han føler, og om han kan se oss sammen i fremtiden. (Jeg ante ikke at han følte det slik, og har ikke merket noe verdens ting på han). Vi bor ikke sammen, vi bor ca 45 min unna, så vi ser hverandre mest i helgen. Derfor tviler jeg på at grunnen er at han er lei av meg. Han fortalte at han trengte en pause fra å se hverandre, for å finne ut hva han føler. Han fortalte at vi kunne godt snakke sammen osv., men ikke sees, fordi han ville føle hvordan det var uten meg. Jeg er veldig uenig i at dette er den "riktige" måten å gjøre det på, for jeg ville heller gjort dette sammen som et team. Men - etter 7 år er det siste jeg vil i hele verden å miste han, så jeg føler jeg bare må rette meg etter det han tror kommer til å funke. Han var veldig klar over at vi ikke var "single" i pausen, det var kun en pause fra å ikke sees. Hvis jeg hadde noen forslag til hva som kunne være bedre enn en pause, så sa han det bare var å si ifra. Men jeg har ingen forslag, har dere? Har noen opplevd dette før? Og hva gjorde dere? For meg er dette helt grusomt, jeg er kjempe nervøs, og veldig lei meg - da dette kom veldig uforventet! Anonymkode: 321f7...e78
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2017 #2 Skrevet 22. mars 2017 Jeg mener man ikke tar pause fra et dårlig forhold, da finner man ikke sammen igjen. Man jobber med forholdet, går til samlivsterapi og gjør det som må gjøres for å jobbe seg gjennom problemene. Men nå har ikke jeg noen erfaring med å være særboere da, et 7 år langt pendlerforhold skjønner jeg jo at han er lei av også. Så neimen om jeg vet, jeg tror bare at å "ta en pause" bare er en innpakket måte å si at man vil ut av forholdet på, en gradvis vei ut på en måte. Ønsker man å jobbe med forholdet tar man ikke en pause... Anonymkode: ea43a...e13
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2017 #3 Skrevet 22. mars 2017 Vi bodde rett ved hverandre før. Jeg er kun 22 år, så vi har vært sammen siden vi var veldig små. Det er kun etter sommeren at han har flyttet lenger unna. Før så vi hverandre hver dag... Ja jeg er enig i det du sier. Men jeg ga han virkelig sjansen til å slå opp, men han sa han ville prøve med en pause fordi han var så usikker på sine følelser. Jeg sitter og tenker: Hvorfor gidde pause hvis du vil slå opp? Anonymkode: 321f7...e78
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2017 #4 Skrevet 22. mars 2017 Hvor gammel er han da? Om dere har vært sammen siden ungdomsskolen så er det vel skummelt å slå opp også, dere vet jo ikke hvordan det er å være voksen uten hverandre siden dere har vært sammen siden dere var barn.... Kanskje det er det han må finne ut før han binder seg for resten av livet? Anonymkode: ea43a...e13
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2017 #5 Skrevet 22. mars 2017 Han er nok usikker og redd. Men han vil trolig ikke være sammen med deg, men er for feig til å gjøre det slutt ordentlig. Du burde skjære igjennom og gjøre det slutt. På ordentlig. For det er egentlig slutt. Det er vondt, men han er ferdig med deg. Sånn som han holder på nå blir dette bare en lang og vond prosess før det blir slutt, hvis du ikke tar tak selv. Anonymkode: 241ed...b0c
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2017 #6 Skrevet 22. mars 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvor gammel er han da? Om dere har vært sammen siden ungdomsskolen så er det vel skummelt å slå opp også, dere vet jo ikke hvordan det er å være voksen uten hverandre siden dere har vært sammen siden dere var barn.... Kanskje det er det han må finne ut før han binder seg for resten av livet? Anonymkode: ea43a...e13 Han er 23 år. Ja jeg føler egentlig det samme som dere. Men jeg vil jo ikke gjøre det slutt i det hele tatt, og da er det veldig vanskelig å ta det steget. Vi har hatt et så sinnsykt bra og stabilt forhold... Jeg håper jo innerst inne at han finner ut av at det han tenkte var feil, og han at fortsatt vil være sammen med meg. Men jeg synes egentlig at dette er noe vi bør jobbe på sammen, og prøve å gjøre noe med etter så mange år - er det ikke vanligere å prøve ut litt ting for å spice opp forholdet? Jeg er egentlig ganske bitter for at han ikke har gitt utrykk for å være usikker - og heller bare dropper en bombe ut av det blå. Anonymkode: 321f7...e78
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2017 #7 Skrevet 22. mars 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Han er nok usikker og redd. Men han vil trolig ikke være sammen med deg, men er for feig til å gjøre det slutt ordentlig. Du burde skjære igjennom og gjøre det slutt. På ordentlig. For det er egentlig slutt. Det er vondt, men han er ferdig med deg. Sånn som han holder på nå blir dette bare en lang og vond prosess før det blir slutt, hvis du ikke tar tak selv. Anonymkode: 241ed...b0c Han er 23 år. Ja jeg føler egentlig det samme som dere. Men jeg vil jo ikke gjøre det slutt i det hele tatt, og da er det veldig vanskelig å ta det steget. Vi har hatt et så sinnsykt bra og stabilt forhold... Jeg håper jo innerst inne at han finner ut av at det han tenkte var feil, og han at fortsatt vil være sammen med meg. Men jeg synes egentlig at dette er noe vi bør jobbe på sammen, og prøve å gjøre noe med etter så mange år - er det ikke vanligere å prøve ut litt ting for å spice opp forholdet? Jeg er egentlig ganske bitter for at han ikke har gitt utrykk for å være usikker - og heller bare dropper en bombe ut av det blå. Anonymkode: 321f7...e78
Mumua Skrevet 22. mars 2017 #8 Skrevet 22. mars 2017 Det er ingenting som heter pause, enten er man sammen eller ikke. Sliter man så må man jobbe med forholdet. Det handler nok om at han vil gjøre det slutt, men er redd for å angre seg. For din del vil en pause kun bety seigpining mens han har alle muligheter. Det vil tære hardt på deg. Har sett det flere ganger, dette er nok veldig vondt for deg men jeg ville ikke gått med på noe pause. Da kan man heller gjøre det slutt, kanskje finner man tilbake til hverandre, kanskje ikke. Masse lykke til!
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2017 #9 Skrevet 22. mars 2017 Han vil ha deg gående på gress, for han vet ikke helt hvordan det er å ikke være sammen med deg heller og er redd for å angre. Du må rett og slett la han fly, det er bedre han gjør det nå enn om 10 år når dere eier hus og bil sammen. Han er ikke klar for ekteskap, stakittgjerde og volvo, for han har aldri vært ung, fri og frank og må oppleve det også. Men han vet jo ikke om han kommer til å like det heller, så han har deg gående der på gress og vente på han i tilfelle han angrer.... Anonymkode: ea43a...e13
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2017 #10 Skrevet 23. mars 2017 En mann går aldri fra noe før han har noe nytt på gang, og med en "pause" slipper han å bli alene hvis det nye ikke fungerer. Anonymkode: 4ddd6...676
Surfina Skrevet 23. mars 2017 #11 Skrevet 23. mars 2017 47 minutter siden, Anonym bruker skrev: En mann går aldri fra noe før han har noe nytt på gang, og med en "pause" slipper han å bli alene hvis det nye ikke fungerer. Anonymkode: 4ddd6...676 Det der er en sannhet med store modifikasjoner, og mange men vil ikke kjenne seg i din beskrivelse. Hva er det som gjør at du mener at kvinner er i stand til å ta besluttning om at forholdet ikke er bra for så å leve alene en tid, men at det er komplett umulig for menn? Min erfaring er at det finnes både menn og kvinner som må ha noen å gå til før de bryter ut av et dårlig forhold, men det går mer på personlighet enn i egneskap av å være et spesielt kjønn.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2017 #12 Skrevet 23. mars 2017 Veldig enig med henne som skriver at dette blir seigpining av deg og gir han alle mulighetene.. Du er 22 år og har hele livet foran deg. Du møter garantert en ny mann som vil ha deg og alt du er. Dere har vært sammen lenge til å være så unge. Kanskje det rett og slett er på tide å gå videre? Oppleve å være fri og frank og gjøre akkurat som du selv vil? Jeg ble sammen med faren til barna mine da jeg var 16. Fikk barn tidlig og hadde ikke opplevd voksenlivet uten han. Og da han stakk da jeg var 32 til fordel for en yngre dame så ble jeg livredd! Jeg kjente ikke til voksenlivet uten ham rett og slett Anonymkode: 216f3...432
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2017 #13 Skrevet 23. mars 2017 En mann hadde aldri gått med på et slikt forslag. Det bør heller ikke du gjøre. Be han jobbe for forholdet, eller stikke for godt. Anonymkode: 0d06e...34d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå