Gå til innhold

Pray for London..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veldig trist det som skjedde, men synes det er sykt mye oppstyr på facebook og nyheter om dette.. Hver dag så dør tusenvis, tusenvis av folk, enten i ulykke, krig eller sykdom, sult.. osv men det får ikke like mye oppmerksomhet på nyhetene.. Nå ser jeg alle skriver pray for London, fordi de er viktigere enn alt annet som skjer i verden. Greit at England bomber og kriger og dreper masse barn, men vi skal ikke be for dem liksom.

Jeg blir kvalm, jeg ser at nå er det mange på facebook som skriver stygt om muslimer osv. 

Anonymkode: 67131...d0b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ditt problem...

Skrevet

Disse terrorhandlingene vi ser NP er et angrep på frihet, og demokrati, og på uskyldige menneskeliv.

De allierte styrker sin krigføring er vel anerkjent av Folkeretten som et forsvar av uskyldige som lider under de mest forferdelige regimer, og urett? Der uskyldige målrettt blir henrettet? 

Du ser forskjellen her, ikke sant? 

Det var nok uskyldige liv som gikk tapt av engelsk bombing og USA sitt forsvar av Europa i 2. Verdenskrig også, men målet var bedre enn alternativet. 

Skal verden bare stå å se på Assad regimet sitt massedrap og biologiske krigføring mot det Syriske folk? 

Vestlig intervensjon i Midtøsten har ikke som målbå drepevuskyldige, men det søkes å unngås, i et forsøk på å forsvare dem mot Assad og mot IS. 

Når en kjører en bil opp på et fortau, eller inn i et "17.mai tog", skyter rundt i nattklubber, eller bomber flyplass køer, er målet å ta flest mulig sivile liv. 

Om en er i mot intervensjon i 2. Land kan en bruke sine demokratiske rettigheter og protestere. 

Anonymkode: 754fe...22b

Skrevet

Jeg synes også det blir veldig mye styr når det skjer i Europa. Samtidig forstår jeg det også. 

Hvis naboen min blir drept så blir man mer urolig enn når det er en eller annen i nabobygda. 

Vi nordmenn har naturlig nok et nærere forhold til Paris og England. Dette er land vi ferierer i, kanskje har venner og familie der, det er naturlig å bli mer engasjert og engstelig da  

Folk må få uttrykke sin engstelse og sorg slik de vil uten at moralpolitiet skal vifte med pekefingeren. 

Det JEG reagerte på sist var når det smalt i Paris, under ett døgn etter Beirut og statsleder verden over kun uttrykte sin sorg over Paris. Som en offentlig politisk person bør man "være litt mer på jobb" i slike situasjoner. 

Skrevet

Er litt enig med HI. Skjer som utrolig mye grusomt rundt i verden, og som blir glemt siden media ikke alltid dekker det. Blir slaktet ned uskyldige mennesker hver dag. Forferdelig uansett hvor det skjer.

Anonymkode: 80464...d2d

Skrevet

var faktisk en terror angrep et sted i midt østen igår. 100 folk døde.. men noen som har lest om det i avisene? nei fordi de er mindre verdt enn oss i vesten...

Skrevet

Jeg blir nok mer opprørt hvis Pettersen i naboleiligheten blir drept enn hvis herr Wilson i Australia blir drept. Det er det samme med terroren i London, det er nært og kjent. Jeg har studert i London og bodd i London, så for meg er dette nærere enn en terrorhandling i Syria. Selv om begge deler er fryktelig. 

Anonymkode: faed9...387

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

var faktisk en terror angrep et sted i midt østen igår. 100 folk døde.. men noen som har lest om det i avisene? nei fordi de er mindre verdt enn oss i vesten...

Eller, så kan det være fordi vi bor i vesten. Naturligvis opptar ting i vesten oss mer enn ting i østen.

Anonymkode: eb8e1...b91

Skrevet

"Pray for London". 

Huff! Som om verden trenger mer religiøs forvirring! Det vi trenger er litt kald fornuft. 

Anonymkode: 2d194...ff5

Skrevet

Det er jo nettopp det at religioner som utløser disse krigene.. så skal vi motbevise de ved å være gode "kristne"? 

Skrevet

Trur du terrorangrep i London får mye oppmerksomhet i muslimske land? Selvfølgelig ikke. Hvorfor skal vi ikke reagere på grusomme angrep i vår del av verden? En slags merkelig holdning om at det er "edelt" å dysse ned angrep gjort av muslimer her hos oss. 

Anonymkode: 0feeb...96e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...