Gå til innhold

Baby som plutselig styrer veldig med ammingen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min er 6 uker, og ammingen har gått veldig fint til nå. Har ammet ca hver 3 time. Hun har gått opp 800g siden fødsel, så hun legger godt på seg. De siste dagene har hun begynt å tulle skikkelig. Hun vil ammes hele tiden, men virker ikke helt fornøyd når hun dier heller. Hun spiser litt, så slipper hun taket og sutrer før hun igjen spiser litt, og slik fortsetter det. Veldig urolig under hele ammingen. Så virker det som hun ikke vil ha mer , og da er hun fornøyd i 5 minutt før hun igjen blir sutrete og leter etter noe å sutte på. Hun må enten ligge til brystet, bæres eller være i bevegelse for å ikke gråte. Slik var det ikke før for noen dager siden. Har tenkt at det kanskje er dette som kalles økedøgn, men hvorfor styrer hun sånn mens hun ammes da, slipper taket ørten ganger mens hun sutrer? Ikke noe lett med denne ammingen, men skal ikke gi opp... 

Anonymkode: 46a5a...7b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøvd skikkelig å få henne til å rape/fise? Kan være luft som plager, og at hun søker puppen som trøst. 

Kan også være at du har mye formelk og hun savner den fete melka (eller motsatt). 

Jeg ville startet med å prøve å få ut litt luft. 

Ellers er det helt helt vanlig å ha slike perioder. Det er fortvilende, og man finner ikke alltid ut hva som egentlig hjelper, man bare prøver ulike ting. 

Anonymkode: 57d93...bfb

Skrevet

Jeg tipper at du snart får mensen igjen.  Da endrer gjerne melken smak en stund og barnet reagerer med uro. Bare ta det med ro så går det over. Lykke til. Innimellom er det jo også økedøgn hvor det er annerledes. 

Anonymkode: 6cc92...b9f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...