Anonym bruker Skrevet 22. mars 2017 #1 Skrevet 22. mars 2017 Hei. Har de siste par ukene tenkt om det kan være dysleksi gutten min har. Han er 8år og født sein på året. Jeg både ser og observerer at han syns matte er vanskelig. Han "klarer" ikke konsentrere seg når jeg prøver å hjelpe han med lekser. Sikker på at det er fordi han syns det er vanskelig og ikke det at han er sliten etter en lang dag. Evt en kombinasjon? Noen som har fornuftig svar på det? Når det gjelder å skrive så glemmer han fortsatt mellomrom mellom ord. Husker ikke hvordan ord skrives/staves som han har lært på skolen f.eks. Ved lesing kan han stokke om noen bokstaver og sier p til b og omvendt. Det kan jo være tegn på lesevansker. Når det er mattelekse leser han forklaringen, men forstår ikke hva han har lest ofte. Jeg er også svært skuffet over meg selv, da jeg blir så sint/irritert på han fordi han ikke klarer/forstår det. Det er så utrolig urettferdig av meg. Jeg vet så godt at jeg ikke kan holde på slik og trenger noe form for hjelp. Derfor skriver jeg her i HÅP om det er noen gode sjeler her inne som forstår og har noen gode tips. Enten det er forslag til privatleksehjelp. Jeg kommer til å skrive til lærerne om dette også. Takk på forhånd! Hilsen HI Anonymkode: be7c2...4be
tvkrus Skrevet 22. mars 2017 #2 Skrevet 22. mars 2017 Begyn med å ta kontakt med skolen og evt spørr om henvisning til PPT. Og evt ta Loggos
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2017 #3 Skrevet 22. mars 2017 Akkurat nå, tvkrus skrev: Begyn med å ta kontakt med skolen og evt spørr om henvisning til PPT. Og evt ta Loggos Loggos mener du logoped da? Takk for svar! Hilsen HI Anonymkode: be7c2...4be
tvkrus Skrevet 22. mars 2017 #4 Skrevet 22. mars 2017 Nei Loggos er en test hvor dysleksi kan bekreftes eller avbekreftes. Bruker å ta den får å se niva barnet er og setter inn hjelp fukuser på det retester og vuderer framgang og ikke fremgang og om en får diganosen dysleksi. Men det er ikke alle som vil teste så ung. Om Logoped trenges av gjør PPT
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2017 #5 Skrevet 22. mars 2017 Aha Supert svar! Har du dysleksi selv? Lurer på om det er arvelig? Skal lese om Loggos nå jeg. Anonymkode: be7c2...4be
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2017 #6 Skrevet 22. mars 2017 3 minutter siden, tvkrus skrev: Nei Loggos er en test hvor dysleksi kan bekreftes eller avbekreftes. Bruker å ta den får å se niva barnet er og setter inn hjelp fukuser på det retester og vuderer framgang og ikke fremgang og om en får diganosen dysleksi. Men det er ikke alle som vil teste så ung. Om Logoped trenges av gjør PPT Aha Supert svar! Har du dysleksi selv? Lurer på om det er arvelig? Skal lese om Loggos nå jeg. Hilsen HI Anonymkode: be7c2...4be
Gjest Minnieropptatt Skrevet 22. mars 2017 #7 Skrevet 22. mars 2017 (endret) Det at du blir sint eller irritert, hjelper ingen, men det er du nok fullstendig klar over selv. Prøv å snakk med lærer om mengden på leksene. Få en avtale på at dere skal bruke feks 30 min på det pr dag. Å ikke få til leksene kan være ganske så frustrerende. Mest sannsynlig har han det tilsvarende på skolen? Det er uansett viktig med en god dialog med skolen, ser dere ikke endring innen kort tid, ville jeg henvist til Ppt. Prøv å fokuser på noe han får til og ros han for det. Om det så bare er å ta en bok opp fra sekken 🙂 Endret 22. mars 2017 av Minnieropptatt
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2017 #8 Skrevet 22. mars 2017 1 minutt siden, Minnieropptatt skrev: Det at du blir sint eller irritert, hjelper ingen, men det er du nok fullstendig klar over selv. Prøv å snakk med lærer om mengden på leksene. Få en avtale på at dere skal bruke feks 30 min på det pr dag. Å ikke få til leksene kan være ganske så frustrerende. Mest sannsynlig har han det tilsvarende på skolen? Det er uansett viktig med en god dialog med skolen, ser dere ikke endring innen kort tid, ville jeg henvist til Ppt. Takk for svar! Ja, jeg er fullstendig klar over at det ikke hjelper. Får vondt i hele meg!! Ja, det er så frustrerende å ikke mestre for de små Takk igjen for svar! Tar ALT til meg. Hilsen HI Anonymkode: be7c2...4be
tvkrus Skrevet 22. mars 2017 #9 Skrevet 22. mars 2017 Ja jeg har og min datter har og guttungen på 8 skal retestes med Loggos nå og vi regner med han får det. så er større skjanse å få dysleksi når en har det i familien. Men snak med skole om du og dere kan tilrettelegge leksene slik at han får gjordt det han skal med på sitt nivå. Jeg leser norsk leksa til guttongen han svarer på spørsmåla muntlig jeg skriver det han sier og han kopierer det jeg har skrevet inni skriveboka.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2017 #10 Skrevet 22. mars 2017 14 minutter siden, tvkrus skrev: Ja jeg har og min datter har og guttungen på 8 skal retestes med Loggos nå og vi regner med han får det. så er større skjanse å få dysleksi når en har det i familien. Men snak med skole om du og dere kan tilrettelegge leksene slik at han får gjordt det han skal med på sitt nivå. Jeg leser norsk leksa til guttongen han svarer på spørsmåla muntlig jeg skriver det han sier og han kopierer det jeg har skrevet inni skriveboka. Tusen takk for flott svar! Dette hjelper mye! Anonymkode: be7c2...4be
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2017 #11 Skrevet 22. mars 2017 Bare jeg som reagerer på at du skriver om dysleksi, og fortsetter med å fortelle om din sønns vansker med matematikk? Bør du kanskje lese deg litt opp på dysleksi? Når det er sagt er det ikke uvanlig å være litt sein faglig når man er gutt født sentrum på året. Jeg har selv dysleksi, men har på et vis løst koden, så det er ikke så lett å oppdage mitt lille problem med skriftspråket. Og ja, det er arvelig. Min sønn er fjerdeklassing og har også slitt litt med lesing og skriving, sånn som din gutt. Dette har vært et teama, men vi har valgt ikke å gjøre et stort stort nummer ut av det, men fokusert på å se an utviklingen. (Han har deltatt på lesekurs, men utenom dette har vi ikke gjort noe ekstra). På slutten av 3. klasse og nå i fjerde klasse har han hatt flott utvikling. Han skriver enda noen store bokstaver blant de små, men jeg er ikke bekymret. Noen ganger får han alt rett på gloseprøver, men som regel ikke. Her om dagen fikk han 10 av 10 rette på engelsk gloseprøver, det var stas! Så tilbake til deg og din gutt: Du må trekke pusten og slappe litt mer av, og gi gutten din rom og tillitt til å vokse og blomstre. Som regel vil dette gå seg helt fint til. Det verste du kan gjøre er å lage stress og skam for gutten din fordi han strever litt med noen fag. Da kan det hende alt låser seg, at han blir redd for å lese høyt, redd for å dummeste seg ut fordi de voksne sier han er dårlig til å lese høyt. Fortell ham at han er god nok akkurat som han er, og ta tiden til hjelp. Hilsen ei som slet med doble konsonanter, rettskriving og høytlesning på skolen. Og som har skrevet dette helt selv, uten retteprogram 😁 Anonymkode: 251b4...14b
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2017 #12 Skrevet 22. mars 2017 Ang matematikk, så kan det være dyskalkuli, som jeg også har. ta kontakt til skolen og nevn din bekymring. Kanskje de allerede har samme mistanker? Det kan enkelt og greit testes gjennom ppt 😊 Anonymkode: 02c79...bd3
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2017 #13 Skrevet 22. mars 2017 Jeg kan ingenting om dysleksi, men vil gjerne kommentere dette med å bli sint/irritert. For det første: dette er helt normalt!☺ Vi skjønner både du og jeg at det ikke hjelper sønnen din overhodet, men vi et bare mennesker. Jeg har en gutt som henger godt med på skolen, MEN han er kjempeukonsentrert og tar alltid snarveier og slurver veldig. Fatter liten interesse for norsk og matte generelt. Vi har hatt såååå mange tårer og masse frustrasjon rundt lekser. Vi prøver å gjøre noe litt alternativt. Gutten min lærer ingenting av å skrive gloser i ei bok. Her henger glosene i en tråd på do. Både norske og engelske. Har i tillegg en avtale med lærer om at hvis gutten vår jobber konsentrert med leksene i 15 min får han slippe resten. Vi skal øke etterhvert som dette fungerer. Kjenner godt igjen dette med å ha gutt født sent på året. Gutten vår var overhodet ikke klar for å starte på skolen(bursdag i november). Fra uke to på skolen var det å sitte iro ved en pult å lære tall og bokstaver. Veldig faglig "trykk". Fra jul i første trinn jhadde de ukesluttprøver. Disse var med hjem uka etter for retting. De blir veid og målt i kunnskap hele tiden. Gutten vår hadde mer enn nok med å finne sin plass sosialt de første ukene, så han datt av. Heldigvis hadde han en fantastisk lærer slik at han etterhvert tok igjen snittet. Men han kommer nok aldri til å glede seg til å gå på skolen. Hater å sitte i ro og har ingen glede rundt læring dessverre. Anonymkode: b59df...24f
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2017 #14 Skrevet 22. mars 2017 LOGOS heter testen som brukes ved utredning av lese- og skrivevansker. Slik du beskriver guttens vansker er det nærliggende at det også bør gjennomomføres en evnetest. Lykke til! Anonymkode: 89b01...f16
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2017 #15 Skrevet 22. mars 2017 5 timer siden, tvkrus skrev: Nei Loggos er en test hvor dysleksi kan bekreftes eller avbekreftes. Bruker å ta den får å se niva barnet er og setter inn hjelp fukuser på det retester og vuderer framgang og ikke fremgang og om en får diganosen dysleksi. Men det er ikke alle som vil teste så ung. Om Logoped trenges av gjør PPT Heter Logos. Du har hvertfall dysleksi? Anonymkode: 4d451...084
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2017 #16 Skrevet 23. mars 2017 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Bare jeg som reagerer på at du skriver om dysleksi, og fortsetter med å fortelle om din sønns vansker med matematikk? Bør du kanskje lese deg litt opp på dysleksi? Når det er sagt er det ikke uvanlig å være litt sein faglig når man er gutt født sentrum på året. Jeg har selv dysleksi, men har på et vis løst koden, så det er ikke så lett å oppdage mitt lille problem med skriftspråket. Og ja, det er arvelig. Min sønn er fjerdeklassing og har også slitt litt med lesing og skriving, sånn som din gutt. Dette har vært et teama, men vi har valgt ikke å gjøre et stort stort nummer ut av det, men fokusert på å se an utviklingen. (Han har deltatt på lesekurs, men utenom dette har vi ikke gjort noe ekstra). På slutten av 3. klasse og nå i fjerde klasse har han hatt flott utvikling. Han skriver enda noen store bokstaver blant de små, men jeg er ikke bekymret. Noen ganger får han alt rett på gloseprøver, men som regel ikke. Her om dagen fikk han 10 av 10 rette på engelsk gloseprøver, det var stas! Så tilbake til deg og din gutt: Du må trekke pusten og slappe litt mer av, og gi gutten din rom og tillitt til å vokse og blomstre. Som regel vil dette gå seg helt fint til. Det verste du kan gjøre er å lage stress og skam for gutten din fordi han strever litt med noen fag. Da kan det hende alt låser seg, at han blir redd for å lese høyt, redd for å dummeste seg ut fordi de voksne sier han er dårlig til å lese høyt. Fortell ham at han er god nok akkurat som han er, og ta tiden til hjelp. Hilsen ei som slet med doble konsonanter, rettskriving og høytlesning på skolen. Og som har skrevet dette helt selv, uten retteprogram 😁 Anonymkode: 251b4...14b Ang matten så skrev hun vel at gutten leste oppgaven men skjønte ikke hva han hadde lest. Der er mye tekst i matematikken også, ikke bare tall og plusser/minuser... Anonymkode: 7d515...581
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2017 #17 Skrevet 23. mars 2017 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Bare jeg som reagerer på at du skriver om dysleksi, og fortsetter med å fortelle om din sønns vansker med matematikk? Bør du kanskje lese deg litt opp på dysleksi? Når det er sagt er det ikke uvanlig å være litt sein faglig når man er gutt født sentrum på året. Jeg har selv dysleksi, men har på et vis løst koden, så det er ikke så lett å oppdage mitt lille problem med skriftspråket. Og ja, det er arvelig. Min sønn er fjerdeklassing og har også slitt litt med lesing og skriving, sånn som din gutt. Dette har vært et teama, men vi har valgt ikke å gjøre et stort stort nummer ut av det, men fokusert på å se an utviklingen. (Han har deltatt på lesekurs, men utenom dette har vi ikke gjort noe ekstra). På slutten av 3. klasse og nå i fjerde klasse har han hatt flott utvikling. Han skriver enda noen store bokstaver blant de små, men jeg er ikke bekymret. Noen ganger får han alt rett på gloseprøver, men som regel ikke. Her om dagen fikk han 10 av 10 rette på engelsk gloseprøver, det var stas! Så tilbake til deg og din gutt: Du må trekke pusten og slappe litt mer av, og gi gutten din rom og tillitt til å vokse og blomstre. Som regel vil dette gå seg helt fint til. Det verste du kan gjøre er å lage stress og skam for gutten din fordi han strever litt med noen fag. Da kan det hende alt låser seg, at han blir redd for å lese høyt, redd for å dummeste seg ut fordi de voksne sier han er dårlig til å lese høyt. Fortell ham at han er god nok akkurat som han er, og ta tiden til hjelp. Hilsen ei som slet med doble konsonanter, rettskriving og høytlesning på skolen. Og som har skrevet dette helt selv, uten retteprogram 😁 Anonymkode: 251b4...14b Takk for ditt svar! Dette var en tankevekker og veldig godt skrevet. Jeg er helt enig med deg- jeg må stesse ned, det er sikkeret og visst! Derfor skriver jeg her i håp om å få svar og gode råd. Hjelper mye . Jeg er så enig med deg det du skriver og skal ta det med meg! Takk altså Hilsen HI Anonymkode: be7c2...4be
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2017 #18 Skrevet 23. mars 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Ang matten så skrev hun vel at gutten leste oppgaven men skjønte ikke hva han hadde lest. Der er mye tekst i matematikken også, ikke bare tall og plusser/minuser... Anonymkode: 7d515...581 Ja, det er helt riktig. Gutten min kan lese matteoppgaver, men ikke helt forstå noen ganger. Skal være ærlig å si at selv jeg syns det er inviklet forklart/formuleret av de som lager disse mattebøkene. Derfor blir jeg frustrert. Anonymkode: be7c2...4be
Gjest elisa bt Skrevet 23. mars 2017 #19 Skrevet 23. mars 2017 Kan du prøve å hjelpe gutten ved å dele opp teksten sammen med ham? Hvis han leser hele oppgaven, og ikke forstår det som står der, så begyn pånytt, men les bare den første setningen. Snakk om hva det som ståri setningen betyr.Såleser dere neste setning, snaker om den, ogom hvordan den relaterer til det som står i den første setningen, osv. Tanken er at når han leser alt sammenhengende så kan det å skulle lese hele teksten bli overveldende, så han bare leser ordene og ikke tar inn hva de egentlig betyr. Etterhvert som han får øvelse med en og en setning øker dere på, to setninger av gangen, tre setninger, et lite avsnitt... Etterhvert vil det forhåpentligvis falle seg naturlig for ham å feste seg ved hva han leser. Men snakk med skolen. Hvis dere skal lese sammen på denne måten vildet ta veldig mye mer tid per tekst, så hvis lører er enig kan han kanskje få kortere tekster/ferre oppgaver en stund, så han ikke må bruke så lang tid på leksene.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2017 #20 Skrevet 23. mars 2017 20 timer siden, Anonym bruker skrev: Bare jeg som reagerer på at du skriver om dysleksi, og fortsetter med å fortelle om din sønns vansker med matematikk? Bør du kanskje lese deg litt opp på dysleksi? Når det er sagt er det ikke uvanlig å være litt sein faglig når man er gutt født sentrum på året. Jeg har selv dysleksi, men har på et vis løst koden, så det er ikke så lett å oppdage mitt lille problem med skriftspråket. Og ja, det er arvelig. Min sønn er fjerdeklassing og har også slitt litt med lesing og skriving, sånn som din gutt. Dette har vært et teama, men vi har valgt ikke å gjøre et stort stort nummer ut av det, men fokusert på å se an utviklingen. (Han har deltatt på lesekurs, men utenom dette har vi ikke gjort noe ekstra). På slutten av 3. klasse og nå i fjerde klasse har han hatt flott utvikling. Han skriver enda noen store bokstaver blant de små, men jeg er ikke bekymret. Noen ganger får han alt rett på gloseprøver, men som regel ikke. Her om dagen fikk han 10 av 10 rette på engelsk gloseprøver, det var stas! Så tilbake til deg og din gutt: Du må trekke pusten og slappe litt mer av, og gi gutten din rom og tillitt til å vokse og blomstre. Som regel vil dette gå seg helt fint til. Det verste du kan gjøre er å lage stress og skam for gutten din fordi han strever litt med noen fag. Da kan det hende alt låser seg, at han blir redd for å lese høyt, redd for å dummeste seg ut fordi de voksne sier han er dårlig til å lese høyt. Fortell ham at han er god nok akkurat som han er, og ta tiden til hjelp. Hilsen ei som slet med doble konsonanter, rettskriving og høytlesning på skolen. Og som har skrevet dette helt selv, uten retteprogram 😁 Anonymkode: 251b4...14b Det er ikke uvanlig at dyslektikere sliter med matematikk. Anonymkode: afcb4...3fa
Anonym bruker Skrevet 17. april 2017 #21 Skrevet 17. april 2017 Hei alle dere som har skrevet tilbake 😃 Har nå hatt elevsamtale med lærer😃 Jeg er veldig lettet og glad etter at læreren bestemt mener at gutten min IKKE har dysleksi eller lese og skrive vansker. Det det går på er for lite lesing. Han må bare lese hver dag😃 Det klarer vi👌 Tusen takk til alle som har bidratt med svar tilbake👆😃 Hilsen HI Anonymkode: be7c2...4be
Anonym bruker Skrevet 17. april 2017 #22 Skrevet 17. april 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hei alle dere som har skrevet tilbake 😃 Har nå hatt elevsamtale med lærer😃 Jeg er veldig lettet og glad etter at læreren bestemt mener at gutten min IKKE har dysleksi eller lese og skrive vansker. Det det går på er for lite lesing. Han må bare lese hver dag😃 Det klarer vi👌 Tusen takk til alle som har bidratt med svar tilbake👆😃 Hilsen HI Anonymkode: be7c2...4be Høres ut som om barnet ditt strever med flere fag. Hadde skolen kartleggingsprøver nå før påske? Etterspør resultatene. Alle lærere er ikke kvalisfisert til å uttale seg om dysleksi. Dysleksi kan arte seg på ulike måter. Det er fort gjort å trekke parallell til enkeltelever man har møtt dersom man ikke kjenner til resten av spekteret. Det finnes elever som ikke har fått dysleksidiagnose før storskolen, ungdomsskolen og til og med vgs. Anonymkode: b9474...d72
Anonym bruker Skrevet 17. april 2017 #23 Skrevet 17. april 2017 På 22. mars 2017 den 16.44, Minnieropptatt skrev: Det at du blir sint eller irritert, hjelper ingen, men det er du nok fullstendig klar over selv. Prøv å snakk med lærer om mengden på leksene. Få en avtale på at dere skal bruke feks 30 min på det pr dag. Å ikke få til leksene kan være ganske så frustrerende. Mest sannsynlig har han det tilsvarende på skolen? Det er uansett viktig med en god dialog med skolen, ser dere ikke endring innen kort tid, ville jeg henvist til Ppt. Prøv å fokuser på noe han får til og ros han for det. Om det så bare er å ta en bok opp fra sekken 🙂 30 min for en som er sliten og lei er også mye. Tror jeg ville ha tilrettelagt for 20 minutter, og som mor vil jeg anbefale HI å holde seg unna selve gjennomføringen. Høres ut som om hun driver litt privatundervisning på ettermiddagstid. Og det er IKKE konstruktivt! Anonymkode: d22fd...f5c
Cersei Lannister Skrevet 17. april 2017 #24 Skrevet 17. april 2017 Jeg ville ha pushet på med ppt. Lærerne sa fra 1 til 10 klasse at jeg ikke har dysleksi. Etter en time med norsk på videregående der vi hadde en skriftlig prøve på ei halv side med tekst (var for å se hvordan vi lå an) så læreren min at jeg har dysleksi. Hun fra PPT som tok testen på meg, så det før halve testen var gjennomført og resultatet var at jeg har dysleksi og skolen hadde sviktet i 9 år! Jeg måtte klare meg uten tilrettelegging gjennom 10 år med skole, fikk i et år på videregående for jeg sto på venteliste på å bli utredet, og resultatene gikk fra passe til gode da jeg fikk til gang på hjelpemidler. Men tips til at han kan lettere lese tekster: Legg en linjal/ark under setningene, sliter han med tekst er det lettere og fokusere på ei linje uten noe under, også slipper han å lese setningen 10 ganger på grunn av at han ikke greier overgangen. Hjalp for min del, og jeg så flere på skolen som gjorde slik for å lese lettere Skal dere trene på å lese finn noe som fascinerer han og, det er lettere og lese noe man blir opphengt i
Anonym bruker Skrevet 17. april 2017 #25 Skrevet 17. april 2017 Det er fint at læreren ser de sterke sidene med barnet ditt. Men jeg tror det kan vere lurt for ditt barn å melde han opp til PPT. Det tar ofte opp imot et år fra man sender henvisning til barnet faktisk har blitt utredet. Du som mor kan melde barnet opp til PPT selv om lærer ikke er enig. Det har nylig kommet ut en ny stortingsmelding som legger sterkt press på tidlig innsats, altså at man skal gå inn med ekstra støtte tidlig, for å kunne gi barn med dysleksi eller andre spesifikke lese- og skrivevansker en best mulig start på lesingen og skrivingen. Det er kommet frem ved forskning at ved en god opplæring tidlig, så minsker man behovet for spesialundervisning senere for barn med dysleksi. Det er derfor lurt å ta kontakt med PPT nå, for du kan hjelpe barnet ditt til å få hjelp tidlig. Når barnet har tatt en logos, og det har blitt skrevet en sakkyndig vurdering, så er skolen pliktig å følge opp at barnet får undervisning tilrettelagt hans behov. Men legg merke til at det ikke nødvendigvis blir skrevet at barnet har dysleksi, men lese- og skrivevansker. Enkelte PPT-kontorer opererer med at man ikke får en dysleksidiagnose før etter andregangstesting. Dysleksi er arvelig. Om en av foreldrene har dysleksi er det ca 50% sjanse for at barnet har dysleksi. Jeg har selv en datter som har vert gjennom utredning hos PPT. Vi fikk en lang liste med ting hun måtte trene på, og skolen fikk ansvar for å gjennomføre dette. Etter to år mente skolen at hun gjorde det bedre (hun lærte å jukse seg til gode resultater på blandt annet calsten-testene), og PPT avsluttet saken hennes selv om at vi som foreldre mente at det ikke var lurt. Jenta mi har nå startet på ungdomskolen og hun har tydelige problem i norsk, engelsk og andre fag der hun må lese seg til informasjon selv. Hun er nå meldt opp til PPT igjen, og jeg angrer voldsomt på at vi ikke krevde at de tok en ny logos før de avsluttet saken hennes. Det er derfor jeg mener at det er viktig at vi som foreldre kjemper for barna, fordi skolen ofte har en "vent og se"-holdning. Om det nå viser seg etter testing hos PPT at gutten ikke har lese- og skrivevansker, så er det jo ingenting som er bedre enn det. Da slipper du som mor å bekymre deg, og du vet at du har gjort det du kan for barnet ditt. Lykke til. Anonymkode: dced4...958
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå