Gå til innhold

Normalt av en snart fireåring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får litt dårlig samvittighet, men vet jo ikke hva som er normalt eller ikke, da dette er mitt eneste barn.

Hun har flere ganger uttrykt at ingen barn liker henne og at ingen vil leke med henne. Hun er sosial og nesten løper bort til alle barn hun ser på butikken osv og spør om de vil leke med henne. I barnehagen har hun mange venner og og blid som ei sol. 

I både min og mannens familie er det ikke barn, så føler hun er en del alene, selv om vi har flere ganger har invitert barn med foreldre hit, tatt med datteren vår til venner med barn osv. Blir ca. 1-2 ganger i uka. Er det lite? Og er det normalt at hun løper slik bort til barn og er så påtrengende? 

Anonymkode: 47cc1...2db

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det som trengs her er jo at dere realitetsorienteres henne litt. De barna som ikke kjenner henne må ha "lov" til å være sjenerte og takke nei, og dere må øve henne i å gjøre andre typer tilnærmelser. 

Og selvsagt minne henne på de barna hun er venn med og leker godt med, så hun ikke fokuserer på det negative! 

Anonymkode: 58640...7d1

Skrevet

Vet ikke hvor normalt det er men en jente i nabolaget er slik. Hun skremmer andre barn med sin intense væremåte. Går helt opp i ansiktet deres og lurer på om de vil leke og bli med henne hjem. En herlig jente men jeg forstår at andre barn kan trekke seg unna da hun er "rett på sak" og vil være bestevenn. Hun liksom kjenner alle med en gang. 

Jeg tenker dere må øve litt på at alle mennesker er forskjellige og at noen kanskje trenger litt tid på å bli kjent før man inviterer de hjem. 

Det er ikke negativt å være slik din datter er men som sagt så er det på tide å lære henne at dette er oppførsel som kanskje virker mot sin hensikt.  

Anonymkode: 2e664...be1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...