Gå til innhold

Hvem av oss skal betale for barneforsikring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ene barnet bor fast hos meg og 40% samvær med far. Andre barnet delt bosted 50/50, men adresse hos meg. Han skal egentlig betale barnebidrag, men har ikke kommet så langt ennå. Er det riktig at jeg skal betale forsikring for begge to, om jeg får barnebidrag? Skal det dekke sånt? 

Anonymkode: f2007...696

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er riktig 

Anonymkode: 97126...c88

Skrevet

Den som bryr seg om ungen får betale. Normale foreldre klarer å bli enige om sånt.

Anonymkode: 3bc62...8c0

Skrevet

Den som bestemmer at det skal tegnes forsikring på barnet må sørge for finansieringen. Dere kan godt bli enige om noe, men ingen av foreldrene kan pålegge den andre å betale for forsikringen.

Anonymkode: a38c6...7d3

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den som bryr seg om ungen får betale. Normale foreldre klarer å bli enige om sånt.

Anonymkode: 3bc62...8c0

Det var ikke det jeg spurte om, og heller ikke noe tema. Selvfølgelig blir vi enige, men det er da vel ikke sånn at man rekker opp hånda straks for å ta regningen. La oss si at man deler bil og den ene vil ha den dyreste bilstolen. Skal man da bare bare rekke opp hånda og si jeg tar regningen uten å stille spørsmål? Den dyreste bilstolen er ikke den som kommer best ut i test, og sånn er det vel med forsikringer også. Nå står forsikringen på han, og om man kunne fått det billigere i et annet selskap så rekker man ikke bare opp hånda. ..

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var ikke det jeg spurte om, og heller ikke noe tema. Selvfølgelig blir vi enige, men det er da vel ikke sånn at man rekker opp hånda straks for å ta regningen. La oss si at man deler bil og den ene vil ha den dyreste bilstolen. Skal man da bare bare rekke opp hånda og si jeg tar regningen uten å stille spørsmål? Den dyreste bilstolen er ikke den som kommer best ut i test, og sånn er det vel med forsikringer også. Nå står forsikringen på han, og om man kunne fått det billigere i et annet selskap så rekker man ikke bare opp hånda. ..

Om du vet om at det finnes rimeligere forsikring i annet selskap, så tegner du egen forsikring på barna og betaler for det, og sier til han at han gjerne får beholde den forsikringen som står i hans navn, men at du ikke betaler for den. Det er valgfritt å forsikre barn, så han kan ikke pålegge deg å betale den som står i hans navn.

Anonymkode: 617d3...059

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...