Anonym bruker Skrevet 22. mars 2017 #1 Skrevet 22. mars 2017 Har satt opp et detaljert månedsbudsjett for å forsøke å ha bedre oversikt og kontroll på økonomien. Vi er en voksen og ett barn på 11 år, og vi har ikke bil. Har som dere ser ikke tatt med strøm og bolig på oversikten under her. Men er det noen flere poster jeg burde ha med, noe jeg har glemt å inkludere i en eksisterende post, og er det noe dere tenker er satt for høyt eller lavt? Og hva bruker dere som svarer i snitt på helse og hygiene, og på klær hver mnd? Internett og mobil 1100 (sett på gjennomsnitt siste halvår) Transport 1000 (tog, buss, t-bane, taxi) Media 180 (Sumo, avisabonnement mm) Fritidsaktiviteter barnet går på 1500 (to ulike aktiviteter, pluss privatlærer et pr ganger pr mnd i det ene) Dagligvare 3400 Snacks og godteri 200 (Her bruker vi som regel alt for mye penger, og må stramme inn) Husholdningsvarer 150 (Vaskemidler, dopapir, såpe bad, lyspærer) Hygiene, helse og velvære: 300 (Shampoo, frisør, sminke, lege, eventuelle medisiner) Fritid og lommepenger 600 (lommepenger barn, kino, svømmehall, inngang museer mm) Cafe, kaffebarer, restaurant og uteliv 600 (jeg er på fest eller ute ca. hver annen måned) Gaver 300 Klær og sko 600 Interiør 200 (telys, håndklær, ny lampe osv) Annet 200 Gjeld 400 Sparing 500 Anonymkode: fcc12...83d
jojoen Skrevet 22. mars 2017 #2 Skrevet 22. mars 2017 Det er jo ikke sikkert at alt dette er relevant for deg, men det jeg har som du ikke har med er: forsikringer, eiendomsskatt (hvis det er aktuelt), NRK-lisens, kommunale avgifter, kabel-tv. Ellers ville jeg rundt opp til nærmeste hundre på de postene det er aktuelt, så har du litte grann å gå på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå