Gå til innhold

Hvordan reagerte du da du fant ut du var gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil høre både fra de som ble happy, ikke reagerte så mye og de som ble veldig triste.

Hva skjedde etterpå? 

Anonymkode: 6129c...186

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble målløs (selv om jeg jo egentlig visste det). Og gikk inn til kjæresten min med pinnen. I følge ham hadde jeg et stort smil, men det kan jeg ikke huske. 

Han dro ut for å   kjøpe frokost, og kom tilbake med en kopp til seg selv med påskriften "verdens beste pappa". 😊

Vi var studenter og brukte prevensjon, så var ikke planlagt. Men hadde vært sammen i 7 år, og ønsket oss barn (bare på sikt). Så det var jo egentlig veldig kjekt. Da sjokket la seg. 

Anonymkode: 0ec3d...bf3

Skrevet

Nr 1 Himmelstormende glede

Nr 2 Himmelstormende glede

Nr 3 Sjokk, bekymring og så Himmelstormende glede

Nr 4 Bekymring, rakk såvidt å kjenne på gleden før vi mistet  

Nr 5 glade, men bekymret pga tidligere hendelser og tilslutt Himmelstormende glede 

Nr 6 angst, bekymring og redsel. Kjente fra første stund at ting ikke var som det skulle og endte opp med senabort pga diagnose uforenelig med liv. 

Anonymkode: 455c5...f62

Skrevet

Panikk og sov ikke på et døgn, gråt i noen timer dagen derpå, så ble jeg syk også begynte jeg og glede meg. :nigo:

Skrevet

Blitt gravid 2 ganger på prevensjon da var det sjokk og vantro.

Siste gangen var det planlagt, men det er alltid et element av sjokk, og følelse av redsel og "hva går jeg glipp av i 9 mnd nå", "er det dette vi vil", "Herregud vil vi dette her", "Angrer vi?", for så og føle en blanding av skrekkblandet fryd og mot slutten gleder jeg meg til å bli ferdig og tenker at jo, njo, dette blir nok hyggelig!

Skrevet

Sjokk! Prevensjon + nesten ikke noe sex så det hadde jeg ikke ventet. Men så ble jeg veldig glad! Kjæresten fikk sjokk å det tok lang tid før han kom over sjokke. Det endte i brud. Fant nye kjærester begge to å nå er begge single igjen å har begynt å prate om å kanskje prøve igjen. Hadde første prøve date i går å det var veldig hyggelig faktisk! Lang historie oss i mellom så vi hadde mye å snakke om, spendt på framtiden nå.

Anonymkode: 06bd7...1de

Skrevet

Ble sjokkert. Fant det ut på ultralyd i uke 23, noe som gjorde sjokket større. 

Anonymkode: 90a5f...7b5

Skrevet

Første gangen: kjempeglad siden vi hadde prøvd et halvt år. 

Andre gangen: jeg ble kjempeglad da jeg ønsket et barn til,faren sa bare"faen". Så da var jeg lei meg noen dager. Mistet i spontanabort etter en uke. Og er superlykkelig for det i dag.

Tredje gangen: sjokkert, tankefull og veldig skeptisk. Hadde vært sammen med fyren i 6 mnd,men ble stor glede for oss begge da vi en uke etterpå bestemte at vi skulle beholde. Aldri vært mer lykkelig med ny mann og liten baby😊

Anonymkode: 6ea05...cf5

Skrevet

Skrekk! Fordi jeg forsto at dette kunne føre til at jeg ble mor. Jeg var usikker lenge, samtidig som jeg innerst inne visst at dette ble noe av. 

Anonymkode: 78d49...2ab

Skrevet

Pur glede begge gangene 😁

Anonymkode: 361ff...7c8

Skrevet

Reagerte ikke først, tok testen tidligt på morningen, så at den var positiv, tok bilde og sendte det til barnefaren og lå meg til å sove igjen. Når jeg våknet ledde jeg litt pga den rare "drømmen" jeg hadde hatt trodde nå jeg helt til jeg så på nattbordet at testen lå der. Jeg så på den en gang til å tenkte "shit, jeg drømte ikke, det skjedde faktisk... oisann". Jeg var helt nøytral i begynnelsen, så ble jeg veldig lei meg siden jeg var ung og viste ikke hvordan jeg skulle fortelle foreldrene mine dette men det endte opp til at jeg var veldig glad til slutt :)

Anonymkode: ce76e...3d2

Skrevet

Med stor glede alle gangene. 

Også med økende bekymring for hver gang.

Jeg har to barn og har vært gravid syv ganger. 

Anonymkode: 1fe40...04e

Skrevet

Tenkte bare: "Ja, ja.." 

Begge gangene. Ble ikke veldig glad eller veldig trist. Det var bare sånn det var. Kan ha noe med at jeg begge gangene har mistenkt graviditet sterkt før jeg har tatt tester, da... Jeg har aldri vært en av dem som har blitt særlig overrasket over resultatet.

Anonymkode: 526b4...e6b

Skrevet

Nr 1: enorm glede, men samtidig litt redd pga vi drev å skulle kjøpe hus og hadde ikke funnet noe ennå (kjøpte et par måneder senere drømmehuset). Ikke helt planlagt men var uforsiktige og ønsket barn begge to

Nr 2: glede! Passet perfekt med aldersforskjell til eldste, årstid og alt.  Mistet to uker senere.

Nr 3: enorm glede, ble gravid to mnd etter vi mistet. Kjente også på redselen for at det skulle gå galt frem til andre trimester. 

Skrevet

Første gangen brøt jeg ut i gledestårer og klemte alle rundt meg (lå på sykehus). Var helt i ekstase og bare gråt og gråt. Andre gang var for to uker siden og da ble jeg sjokkert, skjelven og fryktelig usikker. Vi vurderte aldri å ikke beholde, men det føles veldig annerledes enn første gangen. Jeg er glad, men mye mer avventende og klarer liksom ikke se for meg at det kommer en til allerede. Men nå som det er noe der så håper vi jo det går bra, den store gleden kommer nok etterhvert :)

Skrevet

Første gang: Sjokk, redsel og bekymring. Hadde fått vite at jeg ikke kan få barn normalt, og ble her gravid med en jeg kun hadde hatt et kort og litt useriøst forhold til. Valgte å beholde da det kanskje var min eneste sjanse til å bli mor. Faren stakk.

Andre gang: Overasket, lettet og lykke. IVF med mannen. Tok først en vanlig test som ikke slo ut med en gang, så jeg var helt sikker på at det ikke hadde gått. Følte meg tom og trist. Tok den digitale også for å bare ha gjort det, og der stod det "gravid"! Den vanlige slo ut etter 5 min ekstra. 

Anonymkode: b765b...65d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...