Anonym bruker Skrevet 22. mars 2017 #1 Skrevet 22. mars 2017 For en tid siden skulle min mann og noen kolleger på jobbreise i utlandet. Etterpå tok han ut et par dager for sightseeing, helt OK selvsagt. Men i ettertid har jeg forstått at det da var kun han og en kvinnelig kollega som så sights, spiste og drakk sammen. De er veldig nære venner. Jeg har ikke tenkt så mye over dette, før i det siste, fordi hun helt åpenbart flørter med mannen min. Jeg har spurt mannen min ut om dette, men han sier bare at de er nære venner, og at hun "ikke er særlig hot". Så postet han gratulasjonsmelding til henne på Facebook, der han kalte henne "kjære". Han er ikke typen som strør om seg med sånne uttrykk. Igjen spurte jeg ham om dette, han sa igjen at han ikke tenker på henne på denne måten, men at han er glad i henne. Jeg har selv alltid hatt guttevenner, så jeg skylder han mye rom på dette området. Men jeg er visst litt sjalu 🙁 Tenker dere at jeg har grunn til dette, eller overreagerer jeg? Anonymkode: 17360...ffd
sug lut Skrevet 22. mars 2017 #2 Skrevet 22. mars 2017 (endret) Overreaksjon. Jeg har også vært på ferie med kollega, og har definitivt en sånn tone med kolleger at jeg kunne kalt dem "kjære" (og gjør det ofte), men ville ikke hatt noen av dem i senga mi. Endret 22. mars 2017 av sug lut
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2017 #3 Skrevet 22. mars 2017 Takk for svar! Ja, jeg tror også at jeg egentlig overreagerer. Men hun er helt klart tiltrukket til ham. Jeg stoler 100 % på mannen, men er jo redd for at han skal kunne utvikle følelser for andre. Anonymkode: 17360...ffd
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2017 #4 Skrevet 22. mars 2017 Tipper de puler. Anonymkode: 8f362...ff3
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2017 #5 Skrevet 22. mars 2017 Hvorfor kunne han ikke fortelle deg i forkant at det bare var de to som skulle være igjen? Veldig spesielt og varselklokkene uler hos meg.. Anonymkode: 5caa1...ba3
Love my kidz Skrevet 22. mars 2017 #6 Skrevet 22. mars 2017 Uansett hadde ikke jeg klart å tolerere såpass nært kvinnelig vennskap for mannen min. Jeg hadde reagert kraftig! Men det er nå meg...
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2017 #7 Skrevet 22. mars 2017 Jeg må også innrømme at jeg hadde funnet det litt spesielt. Særlig fordi jeg kjenner så mange damer som oppfører seg slik du beskriver, og bak ryggen på kona, skryter av at de (snart) har han på kroken. Mange jenter bare leker med gutta, og det kan bli utrolig stygt. Jeg ville snakket med han om det. Anonymkode: 421e1...a4c
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2017 #8 Skrevet 22. mars 2017 Takk for svar! Vel, jeg har ingen grunn til å tvile på ham. Og hun er er godt menneske, så hun prøver garantert ikke å stjele ham, men det skinner igjennom i blant at hun liker ham. Hvorfor han ikke sa noe på forhånd om den ferien vet jeg ikke. Litt typisk han å rett og slett ikke tenke over det. Han har vært veldig tydelig med meg på at hun ikke finner henne tiltrekkende. Og hun er ikke noe fruktfat. Om hun hadde vært den baben, tror jeg at jeg hadde klikket 😳 Jeg har jo snakket med ham om det, men jeg unner han vennskap. Han har ikke mange nære venner, og jeg vil ikke være en hysterisk kjerring. Jeg stoler på ham, men jeg er sjalu. Ikke så logisk, kanskje men.. Anonymkode: 17360...ffd
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2017 #9 Skrevet 22. mars 2017 Hvis de er så gode venner hadde jeg invitert henne på middag eller noe, så du kan se hvordan de er sammen. Da tror jeg du ser fort om du burde bekymre deg eller ikke. Jeg hadde aldri klart at mannen min var på tur med en kollega alene sånn. Men der har du meg. Han er min, og det vet han. Kan godt ha venniner- for all del, men jeg skal vite hvem de er. Har opplevd utroskap i 4 forhold, så jeg har ingen tillit til menn og kvinner alene. Heldigvis respekterer han det. Anonymkode: 38346...9bd
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2017 #10 Skrevet 22. mars 2017 Vi har vært mye sammen alle tre, hun er min venninne også. Det er da jeg har sett at hun flørter litt med ham. Han gjør ikke det, men de deler jo en del interesser som meg og mannen min ikke gjør (pga utdannelse) Anonymkode: 17360...ffd
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2017 #11 Skrevet 22. mars 2017 44 minutter siden, Anonym bruker skrev: For en tid siden skulle min mann og noen kolleger på jobbreise i utlandet. Etterpå tok han ut et par dager for sightseeing, helt OK selvsagt. Men i ettertid har jeg forstått at det da var kun han og en kvinnelig kollega som så sights, spiste og drakk sammen. De er veldig nære venner. Jeg har ikke tenkt så mye over dette, før i det siste, fordi hun helt åpenbart flørter med mannen min. Jeg har spurt mannen min ut om dette, men han sier bare at de er nære venner, og at hun "ikke er særlig hot". Så postet han gratulasjonsmelding til henne på Facebook, der han kalte henne "kjære". Han er ikke typen som strør om seg med sånne uttrykk. Igjen spurte jeg ham om dette, han sa igjen at han ikke tenker på henne på denne måten, men at han er glad i henne. Jeg har selv alltid hatt guttevenner, så jeg skylder han mye rom på dette området. Men jeg er visst litt sjalu 🙁 Tenker dere at jeg har grunn til dette, eller overreagerer jeg? Anonymkode: 17360...ffd Jeg er en sånn jente som sliker å ha guttevenner. Mannen har dog aldri "latt meg" ha det fordi han er sjalu. Nå er han derimot blitt mer trygg på meg og da har det åpnet seg opp slik at jeg lettere kan ha guttvenner. Jeg er hele veien åpen om hva vi skal gjøre osv for å minimere muligheten for sjalusi hos mannen. I tillegg ser jeg på det som positivt å kunne invitere vennene mine hjem slik at mannen også kan bli kjent med mine venner, det er bare en bonus for begge to Vi har likevel et slikt forhold at det ikke ville vært naturlig for verken meg eller han å dra på noe feire sammen med noen av det motsatte kjønn. Selv om jeg unner han venninner hadde jeg blitt ganske såret og sint dersom jeg hadde fått vite at mannen uten å fortelle meg om det hadde dratt på feire med en annen kvinne. Dette har litt med den hektiske hverdagen vår å gjøre og det faktum at slike ting burde bli prioritert til oss per se. Det spiller ingen rolle for meg om vedkommende er stygg eller ikke. Mange utroskap/svik kan være med mennesker som ikke blir karakterisert som "vakker", men at det heller har noe dypere på det intellektuelle plan. Mener ikke å si at jeg mener mannen din er utro, men er enig i at en evt middag kan avmystifisere hele greia Det vil bli ganske tydelig dersom det er noe mer der enn bare vennskap mellom de to da. På siden av det, er det virkelig ikke naturlig at min mann kaller meg eller noen andre "kjære" på facebook. Hadde han kalt en annen kvinne det hadde jeg blitt såra, men dette har mye med at min mann bare ikke er slik som person Jeg derimot kunne fint ha sagt det uten at det ville vært noe mer bak det ordet der (gjør ikke det til andre menn da, men..). Oppsummert tenker jeg at det bare er du som vet rammene for deres forhold Forhold er jo så ulike med tanke på hvor grenese går. Synes i hvertfall at du skal prate med han om dette slik at han vet at hans handlinger har vært litt utenfor din komforsone Anonymkode: d25ff...c01
Fru vims Skrevet 22. mars 2017 #12 Skrevet 22. mars 2017 Tenker at du ikke har noe å være redd for når det gjelder han, og når han poster "kjære" åpenlyst så har han ingenting å skjule. Han ser nok henne kun som en venn. Hun derimot hørtes litt forelska ut i mannen din. Men så lenge han ikke ser på henne sånn så har du nok ingenting å være redd for. Skjønner uansett at det er litt ubehagelig at hun flørter med han. Og den ferien kan jo være at han bare ikke tenkte over det. Eller at han ikke visste at det bare var de to. Han fortalte det jo uansett i ettertid.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2017 #13 Skrevet 22. mars 2017 Jeg er 41 år og gift. Har en mannlig kollega jeg er kjempe glad i. Vi har tatt ett glass sammen etter jobb og vi har funnet på ting sammen når vi har vært på seminar. Jeg har null sexuelle fantasier om han og han har ingen om meg, som han har gitt uttrykk for. Jeg kan gjerne sitte i armkroken hans. Og jeg kaller han ofte "finingen" fordi han er tvers igjennom et godt og fint menneske. Min bestevenninne kaller jeg forresten snuppa mi og jeg er hennes "konemor" Det er problematisk dette å møtte en "bestevenn" av det motsatte kjønn. Når det er sagt, mannen din kan lyve eller han forteller sannheten. Du kjenner han best, hva sier magefølelsen? Anonymkode: 080bb...267
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2017 #14 Skrevet 22. mars 2017 HI her. Tusen takk for alle innspill! Det setter jeg stor pris på. Jeg ser imidlertid behovet for å presisere et par ting. Først og fremst: jeg har ALDRI mistenkt mannen min for utroskap. Jeg mistenker heller ikke kollegaen hans for å forsøke å stjele ham. Men jeg tror nok hun er litt betatt av ham. Og hvem kan klandre henne for det? Hun er singel, og savner kanskje en mann i livet sitt. Og han er utrolig god og kjekk (selvfølgelig 😜). Jeg synes imidlertid hun kunne spart seg for å flørte med ham foran meg. I tillegg har jeg altså flere ganger vært sammen med dem begge to, feks på fest. Jeg har også vært med henne alene. Jeg er ikke bekymret for noe snusk. Jeg kjenner bare en liten uro for at han skal utvikle følelser for henne, også blir jeg sjalu og stresser litt med det. Jeg har også snakket med han om dette noen ganger, bare for å sette ord på følelsene mine. Han er da tydelig på at det ikke er aktuelt. Jeg vil at de skal være venner, han fortjener det, han har få nære venner. Problemet mitt er altså sjalusien og irritasjonen jeg nå begynner å føle, og jeg må for all del ikke lage en stor greie ut av dette, tenker jeg.. Anonymkode: 17360...ffd
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2017 #15 Skrevet 22. mars 2017 Da synes jeg du skal prøve å slå deg til ro med det han sier Synes det høres ut som du er reflektert over din rolle og han over sin oppi dette. Når han er veldig bestemt på at han ikke føler seg tiltrukket av henne, er han nok ikke det Skjønner likevel at du kan føle deg "truet", spesielt siden det er det motsatte kjønn, og at man selvfølgelig er veldig glad i sin egen mann. Samtidig kan to stykker av forskjellige kjønn være venner uten at det noen gang vil utvikle seg til mer enn det. Jeg personlig hadde nok likevel ikke satt pris på at mannen min dro på feire med en kvinnelig kollega/venn uten at jeg visste det i fra før, men slik er det hos oss (og det går begge veier). Det virker ikke som at dere tenker det slik og da synes jeg at du skal prøve å jobbe litt med dine egne tanker Det at hun flørter åpenlyst med mannen din er det vel vanskelig å gjøre noe med, og når han ikke gjengjelder oppførselen er jo alt i skjønneste orden. Håper du greier å slå deg til ro med situasjonen etterhvert Anonymkode: d25ff...c01
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2017 #16 Skrevet 22. mars 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg er 41 år og gift. Har en mannlig kollega jeg er kjempe glad i. Vi har tatt ett glass sammen etter jobb og vi har funnet på ting sammen når vi har vært på seminar. Jeg har null sexuelle fantasier om han og han har ingen om meg, som han har gitt uttrykk for. Jeg kan gjerne sitte i armkroken hans. Og jeg kaller han ofte "finingen" fordi han er tvers igjennom et godt og fint menneske. Min bestevenninne kaller jeg forresten snuppa mi og jeg er hennes "konemor" Det er problematisk dette å møtte en "bestevenn" av det motsatte kjønn. Når det er sagt, mannen din kan lyve eller han forteller sannheten. Du kjenner han best, hva sier magefølelsen? Anonymkode: 080bb...267 Det der er da virkelig utroskap??? Sitte i armkroken på andre menn og kalle de fining? Hadde du tenkt det var greit at mannen din hadde en dame i armkroken og kalte henne fining??? Fy så mange respektløse forhold det finnes. Folk eier jo ikke moral lenger. Anonymkode: e62da...6a2
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2017 #17 Skrevet 22. mars 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: HI her. Tusen takk for alle innspill! Det setter jeg stor pris på. Jeg ser imidlertid behovet for å presisere et par ting. Først og fremst: jeg har ALDRI mistenkt mannen min for utroskap. Jeg mistenker heller ikke kollegaen hans for å forsøke å stjele ham. Men jeg tror nok hun er litt betatt av ham. Og hvem kan klandre henne for det? Hun er singel, og savner kanskje en mann i livet sitt. Og han er utrolig god og kjekk (selvfølgelig 😜). Jeg synes imidlertid hun kunne spart seg for å flørte med ham foran meg. I tillegg har jeg altså flere ganger vært sammen med dem begge to, feks på fest. Jeg har også vært med henne alene. Jeg er ikke bekymret for noe snusk. Jeg kjenner bare en liten uro for at han skal utvikle følelser for henne, også blir jeg sjalu og stresser litt med det. Jeg har også snakket med han om dette noen ganger, bare for å sette ord på følelsene mine. Han er da tydelig på at det ikke er aktuelt. Jeg vil at de skal være venner, han fortjener det, han har få nære venner. Problemet mitt er altså sjalusien og irritasjonen jeg nå begynner å føle, og jeg må for all del ikke lage en stor greie ut av dette, tenker jeg.. Anonymkode: 17360...ffd At hun flørter med din mann rett foran ansiktet ditt er jo utrolig frekt og respektløst, sånt gjør man bare ikke. Hvorfor stopper han ikke henne og gir klart beskjed om at det ikke er akseptabel oppførsel? Anonymkode: 9432a...323
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2017 #18 Skrevet 22. mars 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: At hun flørter med din mann rett foran ansiktet ditt er jo utrolig frekt og respektløst, sånt gjør man bare ikke. Hvorfor stopper han ikke henne og gir klart beskjed om at det ikke er akseptabel oppførsel? Anonymkode: 9432a...323 For øvrig var eksen utro med ei venninne som ikke ser ut i måneskinn, mens jeg har helt OK utseende. Så at hun ikke er fruktfat har ikke noe å gjøre med om han er tiltrukket av henne eller ikke. Bare se på elskerinnene til enkelte kjendiser som er feit, ustelt, samtidig som konene er flotte og ser ut som fotomodell. Anonymkode: 9432a...323
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2017 #19 Skrevet 22. mars 2017 Dette synes jeg ikke er greit i det hele tatt. Det er rimelig spesielt å bli igjen på en jobbtur og ta ekstraferie med kvinnelig kollega - kun de to. Det er definitivt en "pargreie" å gjøre slike ting. Det gjør det ytterligere betenkelig at han ikke fortalte deg om det før etterpå. Come on, ingen glemmer å nevne noe sånt, spesielt ikke når du flere ganger har ymtet frampå om at du ikke er helt komfortabel med relasjonen deres. Som flere sier, det at hun ikke er vakker, er på ingen måte en garanti for at han ikke finner henne attraktiv. Ikke alle er så overfladiske at de kun tiltrekkes av sprettrumpe og store bryster. Det at han peker på hennes utiltrekkende utseende som et "alibi" for å motbevise utroskap, gjør ihvertfall ikke meg beroliget. Når det gjelder at han ikke flørter tilbake i sosiale sammenhenger, selvfølgelig gjør han ikke det. Om det skulle være noe mellom dem, så er han jo ikke så dum at han viser det foran venner, kolleger og kona. De fleste vil vel prøve å skjule utroskap/et upassende forhold, hvis de har den minste respekt for kona eller ønsker å bevare ekteskapet sitt. Jeg ville blitt mer beroliget hvis han, foran alle, gikk aktivt inn for å ta avstand til flørtingen hennes. Type, tar deg i hånden og blunker til deg, legger armen rundt deg, sender deg et varmt blikk etc. Jeg synes egentlig du fremstår naiv, og for usikker til å stole på det magefølelsen din prøver å fortelle deg. Anonymkode: d4eaf...3d0
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2017 #20 Skrevet 22. mars 2017 Jeg syns ikke dette er problematisk. Kunne ha gjort det samme (tror faktisk jeg HAR gjort det?) Avslutte en utenlandstur for jobben med et par dager fri er jo ikke akkurat en honeymoon, og hvis de ville pule hadde de klart det uten de to ekstra dagene også. Ut i fra tittelen på innlegget trodde jeg det dreide seg om en 14-dagers Syden-tur midt i fellesferien som kommer i veien for familieferie eller kjærestetid, og da ville jeg ha reagert. Men ikke på to dagers avslapning i en jobbtur. Heller ikke på "kjære", det bruker jeg raust om venner og kjente. Mannen også. Anonymkode: bf0d0...8ea
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2017 #21 Skrevet 22. mars 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det der er da virkelig utroskap??? Sitte i armkroken på andre menn og kalle de fining? Hadde du tenkt det var greit at mannen din hadde en dame i armkroken og kalte henne fining??? Fy så mange respektløse forhold det finnes. Folk eier jo ikke moral lenger. Anonymkode: e62da...6a2 😂😂😂😂 jøss! Er du seriøs? Anonymkode: bf0d0...8ea
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2017 #22 Skrevet 22. mars 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Det der er da virkelig utroskap??? Sitte i armkroken på andre menn og kalle de fining? Hadde du tenkt det var greit at mannen din hadde en dame i armkroken og kalte henne fining??? Fy så mange respektløse forhold det finnes. Folk eier jo ikke moral lenger. Anonymkode: e62da...6a2 Ro dæ ned no Fransoas. 😂😂😂 Anonymkode: 080bb...267
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2017 #23 Skrevet 22. mars 2017 6 timer siden, sug lut skrev: Overreaksjon. Jeg har også vært på ferie med kollega, og har definitivt en sånn tone med kolleger at jeg kunne kalt dem "kjære" (og gjør det ofte), men ville ikke hatt noen av dem i senga mi. Overreaksjon! Hva snakker du om?! Hadde blitt forferdelig urolig hvis mannen min hadde vært på ferie sammen med en kvinnelig kollega og i tillegg lyvet om det.... Anonymkode: 25019...c22
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2017 #24 Skrevet 22. mars 2017 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Overreaksjon! Hva snakker du om?! Hadde blitt forferdelig urolig hvis mannen min hadde vært på ferie sammen med en kvinnelig kollega og i tillegg lyvet om det.... Anonymkode: 25019...c22 Lyvet om det??? Tror du skal konsentrere deg om gloseprøven din, ikke bruk energi på å tenke på slikt før du har lov å gifte deg. Anonymkode: 080bb...267
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2017 #25 Skrevet 22. mars 2017 Jeg synes det høres ut som han er utro... Men hva vet jeg? Har bare sett alt for mange eksempler på dette... Anonymkode: 138de...80f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå