Gå til innhold

Han er SÅ LAT!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så møkka lei mannen min nå...

Han er så lat, gjør minimalt hjemme (typ i blant ta ut av oppvaskmaskinen uten å bli spurt)...

Jeg må ordne huset og hjem, barn hit og dit, hage, hund, håndtverkere når noe er galt... han beveger seg ikke utenfor døra. Virkelig. Sitter enten foran pcen eller med mobilen... Det eneste vi gjør sammen er å se på TV...

I tillegg er han en sløsebøtte og penger som kommer inn er borte på et svosj på masse vi ikke trenger. Så står jeg igjen med alt da, både huslån, regninger og mat... Nevnte jeg at han har en ekstremt høy gjeld?

Ønsker meg en mann med litt tiltak og omsorg som IKKE bare er opptatt av fasade, penger og overfladiske ting (men likevel er den lateste personen jeg vet om)...

Jeg er så irritert, så sint, så sinnsykt sliten... Og det har ikke vært noe nærhet på tre mnd, jeg takler ikke han og han bare klager på at det ikke er nærhet, men tar ikke initiativ. Like greit egentlig, ikke et fiber i kroppen min som verken har lyst eller ork...

Anonymkode: 0581e...b8e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slutt å klag, gå fra han og gi deg selv et bedre liv.. skjønner ikke poenget at folk er her inne å klager i stedenfor å gjør noe med problemet. Du kan selvfølgelig også prate med mannen hvordan du føler. 

Anonymkode: 0b7a3...b0f

Skrevet

Du må gjerne klage, både her og til ham. Dessverre hjelper nok ingen av delene. 

Late menn forblir late menn. Gidder du virkelig å fortsette? Hva hindrer deg i å forlate ham? 

Du kan kreve delt økonomi, og spare penger til dagen du flytter ut/selger ut ham fra huset. Du kan skaffe en elsker og gi deg selv litt spenning i hverdagen. Du kan flytte ut i morgen. Det er mye å velge i. Å bli hos ham er bare et av svært mange alternativ. 

Anonymkode: ba7d0...479

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Slutt å klag, gå fra han og gi deg selv et bedre liv.. skjønner ikke poenget at folk er her inne å klager i stedenfor å gjør noe med problemet. Du kan selvfølgelig også prate med mannen hvordan du føler. 

Jeg vet alt dette, men det er terapi bare å få sagt til noen hvordan det er 😂

At han i stedet for å bidra sitter og hopper på meg om morgenen da jeg hadde influensa, for å komme meg opp og kjøre barna til skolen. Han som var frisk.

Aldri i mitt lange liv vært borti en så lat person. Og ja, jeg kan kaste han ut siden alt er mitt. Men det er en tidkrevende prosess. 

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet alt dette, men det er terapi bare å få sagt til noen hvordan det er 😂

At han i stedet for å bidra sitter og hopper på meg om morgenen da jeg hadde influensa, for å komme meg opp og kjøre barna til skolen. Han som var frisk.

Aldri i mitt lange liv vært borti en så lat person. Og ja, jeg kan kaste han ut siden alt er mitt. Men det er en tidkrevende prosess. 

Det minst tidkrevende her er vel å si "Kjære Reidar, du løfter ikke en finger her i huset, selv når jeg er syk. Du bidrar ikke økonomisk her selv om du tjener penger. Du er ikke mentalt til stede heller, for du glor bare på en skjerm. Gi meg noen gode, veldig veldig gode, grunner til at jeg skal beholde deg som blindpassasjer på ei skute der du ikke er delaktig som annet enn en utgift? For hvis jeg ikke ganske straks får noen grunner til å beholde deg, så syns jeg du skal flytte ut, bli voksen og begynne å ta ansvar for deg selv. Du har to uker på deg til å overbevise meg!" 

Anonymkode: cd93b...685

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det minst tidkrevende her er vel å si "Kjære Reidar, du løfter ikke en finger her i huset, selv når jeg er syk. Du bidrar ikke økonomisk her selv om du tjener penger. Du er ikke mentalt til stede heller, for du glor bare på en skjerm. Gi meg noen gode, veldig veldig gode, grunner til at jeg skal beholde deg som blindpassasjer på ei skute der du ikke er delaktig som annet enn en utgift? For hvis jeg ikke ganske straks får noen grunner til å beholde deg, så syns jeg du skal flytte ut, bli voksen og begynne å ta ansvar for deg selv. Du har to uker på deg til å overbevise meg!" 

Så utrolig bra! Si akkurat dette!!

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er så møkka lei mannen min nå...

Han er så lat, gjør minimalt hjemme (typ i blant ta ut av oppvaskmaskinen uten å bli spurt)...

Jeg må ordne huset og hjem, barn hit og dit, hage, hund, håndtverkere når noe er galt... han beveger seg ikke utenfor døra. Virkelig. Sitter enten foran pcen eller med mobilen... Det eneste vi gjør sammen er å se på TV...

I tillegg er han en sløsebøtte og penger som kommer inn er borte på et svosj på masse vi ikke trenger. Så står jeg igjen med alt da, både huslån, regninger og mat... Nevnte jeg at han har en ekstremt høy gjeld?

Ønsker meg en mann med litt tiltak og omsorg som IKKE bare er opptatt av fasade, penger og overfladiske ting (men likevel er den lateste personen jeg vet om)...

Jeg er så irritert, så sint, så sinnsykt sliten... Og det har ikke vært noe nærhet på tre mnd, jeg takler ikke han og han bare klager på at det ikke er nærhet, men tar ikke initiativ. Like greit egentlig, ikke et fiber i kroppen min som verken har lyst eller ork...

Høres ut som min mann😖

Anonymkode: b877f...fd8

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Signerer. Det er svært naivt å tro at man kan endre en voksen mann som ikke vil endre seg. I 2017 er det heldigvis fullt lovlig å skille seg uten partnerens samtykke. Hvis HI ønsker en annen mann, så skiller hun seg og går og finner en annen mann som er med litt tiltak og omsorg.

Skrevet

Blir man samboere før man bestemmer seg for å få barn, så finner man ut at det der.

Mennesker pleier ikke å forandre seg. Mange som går til psykolog for å endre seg klarer det ikke en gang. De må VIRKELIG ville det og jobbe knallhardt. Så han har nok vært sånn hele tiden og du fikk barn med han.

Anonymkode: 78ad6...0b5

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vanvittig bra skrevet!

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Blir man samboere før man bestemmer seg for å få barn, så finner man ut at det der.

Mennesker pleier ikke å forandre seg. Mange som går til psykolog for å endre seg klarer det ikke en gang. De må VIRKELIG ville det og jobbe knallhardt. Så han har nok vært sånn hele tiden og du fikk barn med han.

Det er faktisk ikke riktig, mange menn forandret seg radikalt når ungene kommer, med alle forpliktelser det medfører. 

Anonymkode: ee16a...2d7

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du må gjerne klage, både her og til ham. Dessverre hjelper nok ingen av delene. 

Late menn forblir late menn. Gidder du virkelig å fortsette? Hva hindrer deg i å forlate ham? 

Du kan kreve delt økonomi, og spare penger til dagen du flytter ut/selger ut ham fra huset. Du kan skaffe en elsker og gi deg selv litt spenning i hverdagen. Du kan flytte ut i morgen. Det er mye å velge i. Å bli hos ham er bare et av svært mange alternativ. 

Anonymkode: ba7d0...479

Det er til en viss grad sant, men har faktisk erfaring med at menn kan forandre seg en del. Min mann var litt sånn som det, men det har jeg ikke tillatt han å fortsette med. Jeg har krevd at han tar sin del, at han ikke sitter og later seg mens jeg løper rundt, jeg har krevd at han har tatt hovedbelastningen dersom jeg en dag er veldig sliten etc. Og han har forandret seg, blitt flinkere til å ta initiativ og se hva som trengs. Han har fortsatt en tendens til å være lat, men så lenge jeg minner han på med jevne mellomrom hva det vil si å være en familiefar, så henter han seg inn igjen.

Men jeg stiller krav og setter ned foten, sier ifra når han ikke bidrar som han skal. Det nytter ikke å lide i stillhet, en lat mann tar lett stillhet som samtykke, så da skjer det ingen forandring.

Anonymkode: ee16a...2d7

Skrevet

Dette er bare helt utrolig. Enda et sånt innlegg?!

Hvirdan har det seg at en voksen mann ikke tar ansvar for noe, ikke engang for egne barn? Hunden, er den din eller felles? 

Gudbedre så nedverdigende det må være å leve slik! Tenker da på mannen....

Visste du ikke åssen han var før du fikk barn med ham?

Bruker opp lønna si på en svisj og overlater huslån, regninger osv til deg å betale? Erre mulig?! Og dette finner du deg i????

Høres flott ut å ha felles økonomi...,for ham!

Sikker på at mannen ikke er psykisk syk?

Uansett er han ingenting å samle på, hvis ikke bedring skjer og det fort.

Sjokkert.

Anonymkode: 1fc30...2d2

Skrevet
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fantastisk 😄😄😄

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi har ikke barn sammen heldigvis, han kom inn i en ferdig familie. Så all ære for det, om han hadde vært en del av ting og giddet å bidra.

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette er bare helt utrolig. Enda et sånt innlegg?!

Hvirdan har det seg at en voksen mann ikke tar ansvar for noe, ikke engang for egne barn? Hunden, er den din eller felles? 

Gudbedre så nedverdigende det må være å leve slik! Tenker da på mannen....

Visste du ikke åssen han var før du fikk barn med ham?

Bruker opp lønna si på en svisj og overlater huslån, regninger osv til deg å betale? Erre mulig?! Og dette finner du deg i????

Høres flott ut å ha felles økonomi...,for ham!

Sikker på at mannen ikke er psykisk syk?

Uansett er han ingenting å samle på, hvis ikke bedring skjer og det fort.

Sjokkert.

Anonymkode: 1fc30...2d2

Hunden er felles, ikke barna. Men barna er en del av pakka med meg og han gikk inn i det med åpne øyne, sier han ser på det som egne og bedyrer hele tiden hvor viktige vi er for han. Ord ord ord... 

Alt er mitt, han er egentlig bare gratispassasjer... Han har ikke mulighet til å eie noe. Men som en del av en husstand så bør man vel uansett bidra og ikke sitte på ræva hele dagen... alternativet hans er å leie en liten hybel alene...

...og det er vel det ultimatet jeg nå må stille. 

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hehe, dette stemmer ikke i det hele tatt. Var samboer tre år før vi fikk barn, og han gikk fra å være en som bidro i huset med den største selvfølgelighet til en som sitter på ræva i sofaen og trynet på en skjerm fra han kommer fra jobb til han legger seg. Det har gått gradvis. Nå har vi tre barn, og etter minstemann kom for 6 år siden har det bare blitt tragisk.

Anonymkode: b877f...fd8

Skrevet

Sånn er min mann og. Han kan faktisk ta ut av oppvaskmaskinen helt selv, men selv om han arbeider som renholdsarbeider kan jeg ikke huske å noensinne ha sett ham vaske gulv, dusj eller annet her hjemme. Så ironisk.

Jeg kan ikke si "gå fra ham", for har ikke gjort det selv. Så er like ille selv. Og går jo f.en ikke an å snakke fornuft til menn.

Anonymkode: c44f6...c0b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...