Anonym bruker Skrevet 21. mars 2017 #1 Skrevet 21. mars 2017 Hva brukes det mot? (Nevn alt) Er det vanskelig å få det? Har en tilstand I kroppen der jeg hr lest de bruker cellegift i noen land, men vet ikke om det gjelder Norge, så ser om det dukker opp her. Anonymkode: fab6a...e8f
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2017 #3 Skrevet 21. mars 2017 Vet noen har fått det etter svangerskap utenfor livmor når de ikke finner fosteret. Har en kamerat som har fått det, men aner ikke egentlig hvorfor, han har vel alle de autoimmune sykdommene det går an å få (som diabetes osv) Anonymkode: 87d93...573
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2017 #4 Skrevet 21. mars 2017 Takk for svar. Det er en immunsykdom. Som ødelegger livet mitt på mange måter, men har ikke kommet forslag om cellegift. Skal til spesialist om noen mnd.. regner med at det ikke er aktuelt. Anonymkode: fab6a...e8f
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2017 #6 Skrevet 21. mars 2017 Metotreksat (som er en cellegift) brukes mot en del autoimmune sykdommer. Samme med Imurel. Hvis det er aktuelt vil spesialisten ha oversikten. Anonymkode: 20bed...b19
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2017 #7 Skrevet 21. mars 2017 Vet om en som fikk det for ms, eller en av følgene til ms, men slik jeg forstod det, hadde hun bare et par behandlinger før de ga seg da det ikke hadde noe effekt. Vet også at folk kan få det for revmatisme. Anonymkode: 93596...e68
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2017 #8 Skrevet 21. mars 2017 crohns og ulcerøs kolitt når det er riktig ille Anonymkode: 99816...f42
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2017 #10 Skrevet 21. mars 2017 Takk for svar. Vet ikke om det er noe jeg bør foreslå eller spørre om selv engang? Eksperten kommer vel med forslaget selv om det er interessant? Men har erfaring med at leger glemmer, ikke tenker på ting, ikke gjør ting grundig så stoler ikke på dem. Dessverre. Vært mye på sykehus og hos lege. Så prøver å lære litt om hvilke muligheter som finnes selv også.. Anonymkode: fab6a...e8f
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2017 #11 Skrevet 21. mars 2017 Hvis det er etablert behandling og aktuelt for deg i din situasjon skal jo legen vurdere det. Kan være lurt å spørre. Det kan være greit å sjekke om typen cellegift du har lest om er registrert i Norge (feks via felleskatalogen), og om den finnes på blåresept for din diagnose. Da er den ofte etablert behandling. Eventuelt google tilstanden og retningslinjer. Så lenge du ikke sier hvilken tilstand det dreier seg om er det vanskelig å svare bedre enn det. Anonymkode: 20bed...b19
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2017 #12 Skrevet 21. mars 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hvis det er etablert behandling og aktuelt for deg i din situasjon skal jo legen vurdere det. Kan være lurt å spørre. Det kan være greit å sjekke om typen cellegift du har lest om er registrert i Norge (feks via felleskatalogen), og om den finnes på blåresept for din diagnose. Da er den ofte etablert behandling. Eventuelt google tilstanden og retningslinjer. Så lenge du ikke sier hvilken tilstand det dreier seg om er det vanskelig å svare bedre enn det. Anonymkode: 20bed...b19 De vet ikke nøyaktig alt som feiler meg ennå. Så det blir første steg. Men skal ha det i bakhodet. Og er villig til å prøve mye annet først, har prøvd noe, men er sikkert andre ting som kommer før gift. Tusen takk for alle svar. Anonymkode: fab6a...e8f
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2017 #13 Skrevet 21. mars 2017 Fikk det for alvorlig regnbuehinnebetennelse. Anonymkode: 5ab76...711
hilde og gutta Skrevet 21. mars 2017 #14 Skrevet 21. mars 2017 Her i Sverige så bruker de cellegift når man har alvorlig MS. Og til kreft så klart
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2017 #15 Skrevet 23. mars 2017 Takk for mange svar. Ser at det kan være en mulighet, da, men skal høre hva ekspertene mener om det. Anonymkode: fab6a...e8f
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2017 #16 Skrevet 23. mars 2017 Jeg fikk det en periode ( Imurel). Har Sjøgrens. Kuttet det ut etter et par år da det ikke hadde god nok effekt på symptomene mine. Er jo en del bivirkninger med denne typen medisiner så er nok ikke det første legen forslår. Anonymkode: 9c37f...f78
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2017 #17 Skrevet 23. mars 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg fikk det en periode ( Imurel). Har Sjøgrens. Kuttet det ut etter et par år da det ikke hadde god nok effekt på symptomene mine. Er jo en del bivirkninger med denne typen medisiner så er nok ikke det første legen forslår. Anonymkode: 9c37f...f78 Nei, det er vel et av de siste alternativene de velger, vel. Men visste ikke at man skulle gå på det i så mange år, trodde man forsøkte i noen måneder, og fortsatte kun dersom det hadde en effekt. Anonymkode: fab6a...e8f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå