Anonym bruker Skrevet 21. mars 2017 #1 Skrevet 21. mars 2017 Noen som har prøvd babytegn? http://forskning.no/sprak-barn-og-ungdom/2012/05/kan-babyer-kommunisere-med-tegnsprak Dette er selvsagt mye penger å tjene på bøker/DVD'er som selges og jeg tror ikke på de tidligere uttalte fordelene som høyere IQ, bedre verbalt språk. Jeg tror heller ikke at det er grunn til å være skeptisk til dårligere taleevner pga dette, men at dette kommer i tillegg til det verbale språket senere. Youtube har videoer med tegn. Dersom barnet mitt kan kommunisere at hun er tørst/sulten, tidligere med babytegn tror jeg det verdt det. Jeg synes faktisk at det hadde veid opp for å kommunisere verbalt litt senere. Noen som har prøvd dette, andre formeninger om babytegn? Anonymkode: f17dd...ccb
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2017 #3 Skrevet 22. mars 2017 Vi brukte tegnet for spise fra ca. 3 mnd. F.eks jeg viste håndtegnet for spise mens jeg sa "Mamma henter mat". Så da babyen var 5-6 mnd klarte hun å ta det tegnet selv. "Du er sulten?" (viste håndtegnet) "Jeg skal lage mat" (viste tegnet igjen). Så vi har aldri hatt frustrasjonsgråting pga. sult. Brukte også tegn for mett i magen. Så når hun var mett klappet hun seg på magen. Og vi brukte tegn for sove og andre helt elementære ting. Anonymkode: 81bd6...be6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå