Gå til innhold

Vennepar med 1 barn bruker svimdlende

Anbefalte innlegg

Skrevet

16000 på mat og drikke hver måned, er det virkelig mulig? Inkl bleier også.

Jeg må si jeg fikk sjokk da hun nevnte det for meg. Er visst på butikken hver eneste dag da de ikke klarer å planlegge hva det blir til middag fremover.

Anonymkode: a4acf...197

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går sikkert an. Jeg kjenner en familie som har 3 biler og den billigste kostet ca 500.000. Totalt idiotisk, men ikke vanskelig å få til.

Anonymkode: 4b3b4...f46

Skrevet

Hvorfor er det et problem for deg? Låner de til stadighet penger av deg til å kjøpe dyr mat? Og hvis dere faktisk er venner, synes du det er greit å snakke ned om venner på nettet?

De har vel økonomi til det da, og liker å unne seg god mat og drikke. Da er det vel det DE prioriterer. Her bruker jeg over snittet på klær til barna. Det synes jeg er gøy. Folk prioriterer forskjellig. Jeg er helt sikker på at om du hadde lagt ut hele ditt budsjett er det helt sikkert noe jeg eller andre kunne himlet med øynene over om vi virkelig hadde giddet å bruke tid og energi på å henge oss opp i andres økonomi og bruk. 

Anonymkode: 8b727...6b6

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan det går an. Spiser de bare biff og sushi? 

Anonymkode: 632cd...e93

Skrevet

10.000 går til felles forbrukskonto - mat, alt til ungen, kafeturer, ting til hjemmet etc. 2 voksne, 1 barn 3 mnd.

Den pleier å gå tom og da bruker vi fra egne lønnskonti, men det er ikke bare mat.

Anonymkode: 0f51b...341

Skrevet

Flaks hun ikke bruker dine penger da

Skrevet

Lurer på hva de kjøper, og om de kaster veldig mye mat. For det høres jo ganske vilt ut.

Anonymkode: dd001...5e3

Skrevet

Jeg bruker mindre, men hadde fint klart å bruke mer.  Jeg spiser sjelden ute men kunne gjerne tenkt meg flere restaurantmåltider og mer take-away. Jeg kjøper svært lite alkohol, kunne godt brukt mer penger på mer og dyrere alkohol. 

De aller fleste fråtser på noen områder.  Det kan være dyr mat, bolig, dyr(e) bil(er), ferie, klær, håndvesker eller hva som helst annet. Hvis venninnen din har råd til å bruke 16000 i mnd på mat så er vel det hennes sak...  Hvis hun sliter økonomisk så bør hun absolutt søke og ta imot råd angående billigere drift av husholdningen. 

Anonymkode: 57fa5...bc8

Skrevet
21 minutter siden, Surogvanskelig skrev:

Flaks hun ikke bruker dine penger da

Jeg vet ikke om flaks spiller inn her. Det er slik vi har blitt enige om å ha det. Hun slipper å betale for min motorsykkel, jeg slipper å betale for hennes vesker. Jeg slipper å se i nettbanken hva hun har kjøpt til bursdagen min. Store og små fordeler. Vi synes det er praktisk. 

Anonymkode: 0f51b...341

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...