Gå til innhold

Ny med barnehagebarn. Normalt?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Den ene ansatte i barnehagen oppleves som en fryktelig negativ person. Den eneste gangen jeg får tilbakemelding er når datteren har hatt en dårlig dag eller hatt noe episoder med sinne. 

- I dag har hun vært mye sint. 

- i dag ville hun ikke spise og var sint. 

- i dag ville hun ikke ut og ville ikke samarbeide.  

Jeg har et par ganger spurt en av de andre, hørte hun var vanskelig i går, hvor de ser ut som et spørsmålstegn og sier, hun ville bare ikke ha på votter og ble sint pga det. 

I går toppet det seg for meg. 

Den negative tok imot og sier, - Ja da får vi håpe i dag blir bedre enn fredag. 

Jeg svarte, - Vi liker å starte hver dag med blanke ark og en forventning om at dagen blir fin. Du som jobber med barn burde forsøke dette også. Jeg sa det med en smil men hun tok hintet. 

Orker ikke en diskusjon på om det jeg sa var riktig, angrer ikke. Men lurer på om slike konstante negative tilbakemeldinger er normalt. De andre ansatte gir alle typer tilbakemeldinger. Morsomme historier, i dag har hun hatt en super dag og selvsagt de gangene hun har virker sliten og lei. 

Anonymkode: 45689...fd5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt innafor! Tøft gjort! Kanskje hun fikk seg en vekker. 

👏🏻

Skrevet

Fint at du sa i fra! Jeg har hatt barn i bhg i 8 år og tenker at dette ikke er OK oppførsel av den ansatte. Når hun uttrykker så mye  negativitet ang barnet ovenfor deg, er det vel ganske sannsynlig at hun møter barnet på en negativ måte gjennom dagen også. Kjempebra at du sa i fra direkte! Hvis det ikke hjelper ville jeg definitivt snakket med ped.leder. 

Anonymkode: f2e82...ded

Skrevet

Helt på sin plass. Her får vi hyppigst positive tilbakemeldinger, og det er ikke fordi guttungen er verdens roligste solstråle akkurat, men fordi barnehagen tar tak i småproblemene på egen hånd. Har aldri opplevd at de har kommet med noe negativt uten at det også har kommet et løsningsforslag.

Slike tilbakemeldinger som du beskriver, konstant negativt uten noe konstruktivt ved seg, bærer preg av at den ansatte bare vil lufte frustrasjon. Det er uprofesjonelt, etter min mening.

Skrevet

Det kan jeg ikke tenke meg er normalt nei. Her får vi som regel positive tilbakemeldinger, men de gangene det er noe negativt blir det sagt enten med en bekymring for barnet (om det er noe som plager ham, om han holder på å bli syk osv), med et spørsmål om tips til håndtering av det/hva som funker hjemme, eller bare for å informere slik at vi skal vite om det.

Men aldri for å klage, slik det høres ut som den du forteller om gjør. Og helt normale enkeltepisoder blir veldig sjelden nevnt i det hele tatt.

Anonymkode: c15e2...b07

Skrevet

Skulle nesten tro du har barn i den forrige barnehagen til minsten her. Sluttet pga henne, siden hun stadig kom med negative tilbakemeldinger, sur, tverr, ovenifra og ned holdning, samt fått klager på klager fra andre foreldre. Men som alikevel fikk beholde jobben sin!

Anonymkode: f5797...bc3

Skrevet

Slik skal det ikke være. Min datter går nå siste året I barnehagen og hun har til tider kunne vært litt utfordrende I forhold til at hun slet litt med språket frem til hun var tre og da kunne bli frustrert, men jeg har aldri blitt møtt på en slik måte. Hvis noe har skjedd har jeg blitt møtt på ettermiddagen av noen som informerer om dagen hennes, og hvis noe har skjedd har de informert meg om det og fortalt hvordan barnehagen løste det slik at jeg skal vite det hvis hun begynner å snakke om det på ettermiddagen.

Et barn skal bli korrigert hvis det har en uønsket adferd, men det et barn trenger mest er trygge voksne som er der uansett om barnet gjør feil ting eller ikke.

Anonymkode: 2cdd5...ed9

Skrevet

Det er ikke normalt. 

Og applaus til deg for å si ifra👏🏻👏🏻

Skrevet

Så fint du sa i fra! Vi får håpe hun tar hintet. Hvis ikke, ta det opp med ped.leder 😊

Anonymkode: b4ef8...b26

Skrevet

Dritkult sagt HI. Dritkult! 

Anonymkode: a1130...6fc

Skrevet

Ikke normalt her heldigvis... her får vi gode og dårlige tilbakemeldinger, de er positive. 

Anonymkode: 0ded2...a07

Skrevet

Så bra at du sa fra. Vi har også ei "sånn ei" i bhg til barna. Hun sier såvidt hei på morgenen. Evner ikke småprat for å "få igang" barna. Virker sosialt klønete, og prøver å unngå bringe/hente—situasjoner. Virker utilpass i jobben sin. Egentlig synes jeg litt synd på henne. Samtidig synes jeg det er trist at hun går hele dagen med mine barn, og jeg blir irritert! Det hun gir av tilbakemeldinger er negativt, og tydelig at det er ting hun har fått beskjed om er viktig å si fra de andre ansatte.

Anonymkode: 1692e...1f8

Skrevet

Nei, det er overhodet ikke normalt.

Neste gang hun kommer med bare negative ting ville jeg svart noe sånt at: Uff, jeg synes det er så leit at det går så dårlig i barnehagen med "Lille", jeg skal ta å sende en mail til avdelingsleder/styrer/førskolelærer nå i kveld jeg og be om en foreldresamtale. Jeg kommer til å be om at du også er tilstede på møtet siden det som regel er du som observerer alt dette negative rundt barnet også håper jeg vi kan få til et samarbeid på det blir bedre dager for henne.

Anonymkode: fa438...8af

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Den ene ansatte i barnehagen oppleves som en fryktelig negativ person. Den eneste gangen jeg får tilbakemelding er når datteren har hatt en dårlig dag eller hatt noe episoder med sinne. 

- I dag har hun vært mye sint. 

- i dag ville hun ikke spise og var sint. 

- i dag ville hun ikke ut og ville ikke samarbeide.  

Jeg har et par ganger spurt en av de andre, hørte hun var vanskelig i går, hvor de ser ut som et spørsmålstegn og sier, hun ville bare ikke ha på votter og ble sint pga det. 

I går toppet det seg for meg. 

Den negative tok imot og sier, - Ja da får vi håpe i dag blir bedre enn fredag. 

Jeg svarte, - Vi liker å starte hver dag med blanke ark og en forventning om at dagen blir fin. Du som jobber med barn burde forsøke dette også. Jeg sa det med en smil men hun tok hintet. 

Orker ikke en diskusjon på om det jeg sa var riktig, angrer ikke. Men lurer på om slike konstante negative tilbakemeldinger er normalt. De andre ansatte gir alle typer tilbakemeldinger. Morsomme historier, i dag har hun hatt en super dag og selvsagt de gangene hun har virker sliten og lei. 

Anonymkode: 45689...fd5

Uff, håper det ikke er normalt. Jeg sier fra om barnet har hatt en vanskelig dag, men ikke for å "sladre". Noen ganger kan det hjelpe foreldrene på ettermiddagen, kanskje barnet trenger en rolig ettermiddag eller noe. Forteller alltid mer positivt enn negativt iallfall! Og starter alltid dagen med blanke ark. 

 

Bra at du sa fra! tøft gjort:-)

Anonymkode: 54f57...b0d

Skrevet

Barnehagrn vår ligger høyt oppe på lista over de beste barnehagene i landet. Alle på avd vår er så dyktige. Jenta vår er litt "umulig" for tiden hehe. Når jeg henter henne, nevner de gjerne det negative først, det ER jo menneskelig å huske det som er negativt , det som har gått galt,  først. Men de er kjappe med å si det som har vært bra også . Alltid positive tilbakemeldinger uavhengig av om ho har vært sur eller ikke. Samme hvor mye negative ting som har skjedd i løpet av dagen , så har det vært positive også. 

Bra du sa ifra, skjer det igjen, ta det opp med ledelsen

Anonymkode: 60957...ac3

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Barnehagrn vår ligger høyt oppe på lista over de beste barnehagene i landet. Alle på avd vår er så dyktige. Jenta vår er litt "umulig" for tiden hehe. Når jeg henter henne, nevner de gjerne det negative først, det ER jo menneskelig å huske det som er negativt , det som har gått galt,  først. Men de er kjappe med å si det som har vært bra også . Alltid positive tilbakemeldinger uavhengig av om ho har vært sur eller ikke. Samme hvor mye negative ting som har skjedd i løpet av dagen , så har det vært positive også. 

Bra du sa ifra, skjer det igjen, ta det opp med ledelsen

Anonymkode: 60957...ac3

Men min bhg høres bedre ut enn din. Hvor er disse listene? Er det virkelig noen som har barn i alle barnehagene i Norge, gjennom hele året, og så kan skrive en vurdering for å skape grunnlag for en liste? Kan ikke være 3000 stk som er med på noe sånt :P Og 1 barn i en barnehage er jo ikke et godt nok grunnlag engang..

Anonymkode: 0ded2...a07

Skrevet

Bra at du sa ifra. Det kan jo hende at hun ikke er bevisst på hvordan hun høres ut. 

Det er jo fint å få beskjed, enten barnet har hatt en god eller dårlig dag, men det er lite konstruktivt å bare fremheve det negative (som kanskje ikke en gang er reelt, jfr de andre på avdelingen?). 

Jeg håper ikke det er normalt, i vår barnehage er de nesten for forsiktige med å si ifra. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Barnehagrn vår ligger høyt oppe på lista over de beste barnehagene i landet. Alle på avd vår er så dyktige. Jenta vår er litt "umulig" for tiden hehe. Når jeg henter henne, nevner de gjerne det negative først, det ER jo menneskelig å huske det som er negativt , det som har gått galt,  først. Men de er kjappe med å si det som har vært bra også . Alltid positive tilbakemeldinger uavhengig av om ho har vært sur eller ikke. Samme hvor mye negative ting som har skjedd i løpet av dagen , så har det vært positive også. 

Bra du sa ifra, skjer det igjen, ta det opp med ledelsen

Anonymkode: 60957...ac3

Hva slags liste er det du snakker om?? Det finnes ingen sånn liste

Anonymkode: b70dd...2dc

  • 4 uker senere...
Skrevet
På Tuesday, March 21, 2017 den 12.20, Anonym bruker skrev:

Men min bhg høres bedre ut enn din. Hvor er disse listene? Er det virkelig noen som har barn i alle barnehagene i Norge, gjennom hele året, og så kan skrive en vurdering for å skape grunnlag for en liste? Kan ikke være 3000 stk som er med på noe sånt :P Og 1 barn i en barnehage er jo ikke et godt nok grunnlag engang..

Anonymkode: 0ded2...a07

Jeg tuller ikke hehe. Den er ranket til topp 3 av 171 i den barnehagekjeden. Høres blærete ut, men det er sant

Anonymkode: 60957...ac3

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tuller ikke hehe. Den er ranket til topp 3 av 171 i den barnehagekjeden. Høres blærete ut, men det er sant

Anonymkode: 60957...ac3

Kan du ikke linke til den her listen da?

Anonymkode: b70dd...2dc

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tuller ikke hehe. Den er ranket til topp 3 av 171 i den barnehagekjeden. Høres blærete ut, men det er sant

Anonymkode: 60957...ac3

At den er best i en kjede med private barnehager er ikke så mye å skryte av pm filosofiene i den kjeden ikke er bra da 😉

Anonymkode: fa438...8af

Skrevet

Vi hadde også en sånn assistent, og jeg ga beskjed om det. Hun tok det imot på en fin måte, og sa at hun ikke hadde tenkt over at hun var negativ. Endret seg etter det, det står det respekt av! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...