Gå til innhold

plastproblematikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Visste du at fisk spiser plast/søppel og hvor lenge har du visst?

Anonymkode: 2cc85...477

Videoannonse
Annonse
Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Visste du at fisk spiser plast/søppel og hvor lenge har du visst?

Anonymkode: 2cc85...477

Jeg har i noen år visst at sjøfugler gjorde det, i alle fall. 

Anonymkode: 489ac...839

Skrevet

Har visst det lenge. Derfor bruker vi lite plast, har handlenett, bruker papirposer til frukt og grønnsaker, bruker ikke skrubbeprodukter som ikke er hjemmelaget, kjøper ikke fleecetøy... 

Anonymkode: 9fa1a...333

Skrevet

Har visst lenge, uten å senke plastforbruket. Vi er uansett ikke av de verste, jeg tar ikke imot småposer som ikke lar seg bruke i søppelbøtta etterpå. Plast er ikke i seg selv problemet, det er først når plasten ender i naturen den er et miljøproblem. 

Mikroplastkosmetikk har jeg aldri brukt. Her vi bor er det innsamling av rent plastavfall til gjenvinning, og det som ender i restavfallet går til forbrenning. Da er det like miljøvennlig som papir.

Plast er et problem i de områdene restavfallet blir deponert, og selvfølgelig om man lar det ende i naturen. Ikke ellers.

Anonymkode: 69c39...eed

Skrevet

Du er nyfrelst, skjønner jeg? Er det nå nettopp du har fått vite at plast i naturen er et problem? 

Skrevet
4 timer siden, Pringles skrev:

Du er nyfrelst, skjønner jeg? Er det nå nettopp du har fått vite at plast i naturen er et problem? 

Nyfrelst? Ja, dersom man kan kalle det for det, så er nok det riktig:veslejenta: Jeg sov visst litt for lenge på sofaen før jeg våknet til et plastkaos. Var faktisk ikke klar over at polyamid, akryl, fleeze og det hele ender opp i sjøen. Var du?

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har visst det lenge. Derfor bruker vi lite plast, har handlenett, bruker papirposer til frukt og grønnsaker, bruker ikke skrubbeprodukter som ikke er hjemmelaget, kjøper ikke fleecetøy... 

Anonymkode: 9fa1a...333

Hvor får man kjøpt papirposer som passer til det? Hva er galt med skrubbeprodukter?

Anonymkode: b74a6...032

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor får man kjøpt papirposer som passer til det? Hva er galt med skrubbeprodukter?

Anonymkode: b74a6...032

Kanskje du kan be de butikkene som ikke har papirposer skaffe dette? Eller bruke de papirposene som er til godteri.

Kosmetikk inneholder også mikroplast. Skrubber og slik, for å få en slipeeffekt. Samme gjelder tannkrem. Dersom du finner produkter merket med en grønn svane, skal disse produktene ikke inneholde mikroplast.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...