Anonym bruker Skrevet 21. mars 2017 #1 Skrevet 21. mars 2017 Visste du at fisk spiser plast/søppel og hvor lenge har du visst? Anonymkode: 2cc85...477
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2017 #2 Skrevet 21. mars 2017 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Visste du at fisk spiser plast/søppel og hvor lenge har du visst? Anonymkode: 2cc85...477 Jeg har i noen år visst at sjøfugler gjorde det, i alle fall. Anonymkode: 489ac...839
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2017 #3 Skrevet 21. mars 2017 Har visst det lenge. Derfor bruker vi lite plast, har handlenett, bruker papirposer til frukt og grønnsaker, bruker ikke skrubbeprodukter som ikke er hjemmelaget, kjøper ikke fleecetøy... Anonymkode: 9fa1a...333
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2017 #4 Skrevet 21. mars 2017 Har visst lenge, uten å senke plastforbruket. Vi er uansett ikke av de verste, jeg tar ikke imot småposer som ikke lar seg bruke i søppelbøtta etterpå. Plast er ikke i seg selv problemet, det er først når plasten ender i naturen den er et miljøproblem. Mikroplastkosmetikk har jeg aldri brukt. Her vi bor er det innsamling av rent plastavfall til gjenvinning, og det som ender i restavfallet går til forbrenning. Da er det like miljøvennlig som papir. Plast er et problem i de områdene restavfallet blir deponert, og selvfølgelig om man lar det ende i naturen. Ikke ellers. Anonymkode: 69c39...eed
Pringles Skrevet 21. mars 2017 #5 Skrevet 21. mars 2017 Du er nyfrelst, skjønner jeg? Er det nå nettopp du har fått vite at plast i naturen er et problem?
koro51 Skrevet 21. mars 2017 #6 Skrevet 21. mars 2017 4 timer siden, Pringles skrev: Du er nyfrelst, skjønner jeg? Er det nå nettopp du har fått vite at plast i naturen er et problem? Nyfrelst? Ja, dersom man kan kalle det for det, så er nok det riktig Jeg sov visst litt for lenge på sofaen før jeg våknet til et plastkaos. Var faktisk ikke klar over at polyamid, akryl, fleeze og det hele ender opp i sjøen. Var du?
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2017 #7 Skrevet 21. mars 2017 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Har visst det lenge. Derfor bruker vi lite plast, har handlenett, bruker papirposer til frukt og grønnsaker, bruker ikke skrubbeprodukter som ikke er hjemmelaget, kjøper ikke fleecetøy... Anonymkode: 9fa1a...333 Hvor får man kjøpt papirposer som passer til det? Hva er galt med skrubbeprodukter? Anonymkode: b74a6...032
koro51 Skrevet 21. mars 2017 #8 Skrevet 21. mars 2017 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvor får man kjøpt papirposer som passer til det? Hva er galt med skrubbeprodukter? Anonymkode: b74a6...032 Kanskje du kan be de butikkene som ikke har papirposer skaffe dette? Eller bruke de papirposene som er til godteri. Kosmetikk inneholder også mikroplast. Skrubber og slik, for å få en slipeeffekt. Samme gjelder tannkrem. Dersom du finner produkter merket med en grønn svane, skal disse produktene ikke inneholde mikroplast.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå