Gå til innhold

innskriving på skolen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble ungene delt inn i klasser den dagen det er innskriving på skolen? Eller gjør de det senare?
Var bare en som mente at det kunne vært lurt å skrive i papirene vi skal ha med i morgen på innskrivingen, om hvem vi ønsker barnet skal komme i klasse med,mens jeg trodde at vi ble tildelt klasse på innskrivingen.Noen som vet hva som er rett?

Anonymkode: 27087...624

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er ikke klassene klare på innskrivingen. Men til førskoledagen i begynnelsen av juni er klassene satt sammen.

Anonymkode: 57de4...056

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her er ikke klassene klare på innskrivingen. Men til førskoledagen i begynnelsen av juni er klassene satt sammen.

Tror du det har noe påvirkning om legger ved ett skriv der jeg kommer med ønske om hvem han kommer i klasse med og skriver litt hvorfor jeg mener det er viktig?  Som jeg har nevnt her inne før så har sønnen min gått i samme barnehage i 3 år å er fortsatt utrygg i barnehagen.Før var levering ett mareritt men nå når det er en fast han kjenner som tar imot så går det greit. Han tør heller ikke gå alene i bursdager om ikke han har en person der som han er veldig trygg på. Nå skal han begynne på skole der han kun kjenner en fra før å det er bestevennen hans. Han hadde absolutt trengt den tryggheten det er å begynne med en han kjenner veldig godt istedenfor 19 ukjente barn. Moren til det andre barnet ønsker også at de skal komme i samme klasse ettersom hennes sønn også er veldig forsiktig av seg å trenger en trygg han er trygg på.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror du det har noe påvirkning om legger ved ett skriv der jeg kommer med ønske om hvem han kommer i klasse med og skriver litt hvorfor jeg mener det er viktig?  Som jeg har nevnt her inne før så har sønnen min gått i samme barnehage i 3 år å er fortsatt utrygg i barnehagen.Før var levering ett mareritt men nå når det er en fast han kjenner som tar imot så går det greit. Han tør heller ikke gå alene i bursdager om ikke han har en person der som han er veldig trygg på. Nå skal han begynne på skole der han kun kjenner en fra før å det er bestevennen hans. Han hadde absolutt trengt den tryggheten det er å begynne med en han kjenner veldig godt istedenfor 19 ukjente barn. Moren til det andre barnet ønsker også at de skal komme i samme klasse ettersom hennes sønn også er veldig forsiktig av seg å trenger en trygg han er trygg på.

Dere taper ikke noe på å forsøke hvertfall. Det går jo også an å ta det opp med den dere har samtale med på innskrivingen.

Skrevet

Innskriving? Sorry men må bare høre hva er det? Jeg har ei i 4 kl og ei som skal i 1.kl og alt jeg har gjort er og melde henne inn via nettet på kommunens hjemmeside. 

Får dere møte lærer og se på skolen sammen med barnet?

Skrevet

Ettersom sønnen min har en del utfordringer så  vil barnehagen ha møte med skolen før han begynner der,å regner med barnehagen vil anbefale det samme at de kommer i samme klasse så han får den tryggheten han trenger. Får håpe skolen hører litt mer på barnehagen sine anbefalinger :)

Skrevet
Akkurat nå, Mamma_til_2 skrev:

Innskriving? Sorry men må bare høre hva er det? Jeg har ei i 4 kl og ei som skal i 1.kl og alt jeg har gjort er og melde henne inn via nettet på kommunens hjemmeside. 

Barna får møte læreren å skal ha en time med han/hun mens foreldrene skal på informasjonsmøte på skolen. Syns det er veldig kjekt å bli litt kjent på skolen før han begynner der,å veldig kjekt å få hilse på læreren allerede :)

Skrevet
6 minutter siden, Mamma_til_2 skrev:

Her er det et møte med rektor eller inspektør, ca 10-15 min. Hvem de skal ha til lærer har ikke vært klart enda. Omvisning på skolen er det ikke, det er en del av opplegget på førskoledagen.

Slik var det når jeg ble innskrevet for snart 35 år siden og slik er det nå(men ikke samme skole, eller kommune)

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Barna får møte læreren å skal ha en time med han/hun mens foreldrene skal på informasjonsmøte på skolen. Syns det er veldig kjekt å bli litt kjent på skolen før han begynner der,å veldig kjekt å få hilse på læreren allerede :)

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Her er det et møte med rektor eller inspektør, ca 10-15 min. Hvem de skal ha til lærer har ikke vært klart enda. Omvisning på skolen er det ikke, det er en del av opplegget på førskoledagen.

Slik var det når jeg ble innskrevet for snart 35 år siden og slik er det nå(men ikke samme skole, eller kommune)

Så da er det slik som det er når det er besøksdag med bhg her på skolen😊

Skrevet

Her var det mest en samtale mellom lærer og barn. De snakket om hvem barnehage hun gikk i, hvem hun lekte med der, hva hun likte å gjøre i barnehagen og fritiden. De laget ett navnskilt som skulle henge på plassen den dagen hun startet på skolen. To av fire unger herr i huset laget også en silkeblomst den dagen. Første skoledag pyntet denne kateteret, blomsten fikk de hjem etter noen uker. Koselig minne som de nå har hjemme. Samme lærer de hadde, så det er tydeligvis litt ulikt fra lærer til lærer på skolen. Navnskilt laget alle.

Hos oss hjalp ingen ønsker, for her ble de delt inn etter hvor de bodde. De atte streken ved en hovedvei. Det har klaffet med antall elever i hver klasse. Hun eldste hadde vist ikke klasser, fire grupper alle elevene ble blandet rundt i hele tiden. Gruppene var igrunn bare hvem garderobe de tilhørte. Dette var vist bare kaotisk for unger, elever og foreldre så det sluttet de med det året de startet med det. Hun startet på skolen før jeg kom inn i familien, så jeg har ikke helt peiling på hvordan det foregikk. 

Viktige ting og evt ønsker skrev vi ned på ett papir vi fikk med og skulle sende skolen. 

Anonymkode: f731b...fce

Skrevet

Jeg snakket med rektoren å han sa at det egentlig går etter hvor en bor,men i spesielle tilfeller der det er til barnets beste så gjør de unntak.Han anbefalte at jeg sendte ett brev om hvorfor det er viktig for barnet mitt

Skrevet

Her har ikke klassedelingen vært klar før første skoledag på høsten, her deler de også inn geografisk, men akkurat hvor delelinjen går kommer an på hvor mange som bor på hver side.

Min sønn skulle etter den geografiske delingen gå i den en klassen, mens alle de 5 andre guttene fra samme barnehage skulle gå i den andre. Jeg spurte om han kunne få gå i klasse med de andre fra samme barnehage og fikk til svar at det var avhengig av at noen faktisk ville bytte med han. Heldigvis for oss var det noen i den andre klassen som også ville bytte så da byttet de rett og slett klasse.

Anonymkode: 52bb7...67e

Skrevet

Her var heller ikke klassen fordelt enda som sagt.Så skal sette meg ned å skrive ett brev nå om hvorfor det er så viktig at han kommer i klasse med en han kjenner fra før.

Skrevet

Her tar ikke skolen imot slike ønsker og klasseindelingen var ferdig før innskrivningsagen. Ingen av mine fikk likevel møte sin lærer da lærerkabalen ikke var ferdig.

Anonymkode: af77e...0ac

Skrevet

Her blir ikke klassene delt inn før senere, og de deles inn etter hvor man bor. Jeg ville likevel spurt skolen om de kan ta hensyn til det sønnen din ønsker. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...