Gå til innhold

16-åringen min er gravid :-(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er glad for at du drepte barnet ditt? Hvor syk er du egentlig!? Fy søren. 

Anonymkode: 8e619...d8c

Er bare du som er syk her, gale dame. 

Anonymkode: 556f7...9fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en klump og har ikke utviklet intelligens ennå så slutt å kalle det for å drepe et barn. Det er ikke et barn ennå! Det blir et barn om hun velger å bære det frem men nå er det et veldig lite foster!

 

Støtt henne i abort også, si det høyt, at dere støtter henne 100 % samme hvilket valg hun tar men at valget er hennes faktisk! Er hun gammel nok til å ha sex er hun også gammel nok til å måtte ta en tøff beslutning/ Kanskje hun trenger å høre at dere støtter henne i abort? 

 

Dersom hun velger å bære det frem blir hun veldig ensom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er glad for at du drepte barnet ditt? Hvor syk er du egentlig!? Fy søren. 

Anonymkode: 8e619...d8c

Skjerp deg 

Anonymkode: 28ea2...cfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er så fortvilet både hun og vi foreldrene. Hun er ca to måneder på vei, og er ikke sammen med barnefaren. Hun sier hun vil beholde, men jeg synes jeg ser tvilen også er der. Jeg er så forsiktig med å mene så sterkt, men har prøvd forsiktig å foreslå abort. Hun bare gråter, og vi trøster så godt vi kan. Jeg har foreslått at hun prater med helsesøster på skolen, slik at hun får litt input utenfra. Det er kun jeg og faren hennes som vet det. Jeg tror ikke hun har fortalt det til gutten som skal bli far enda..

Vi har også fortalt henne at hvis hun vil ha barnet, så stiller vi 100% opp for henne og støtter henne i det valget. Men det vil jo innebære mye innsats spesielt fra min side, da hun må fullføre videregående. Jeg er innstilt på det altså, men akkurat nå ser det meste litt sort ut :-(

Noen som har vært i samme situasjon og kan komme med råd?

Anonymkode: f23b0...d64

Foreslå abort? Mener du virkelig at en 16 åring er i stand til å vurdere dette selv??? Hun aner ikke rekkevidden av valget om å beholde! Barn bør ikke få barn!

Anonymkode: 0f9d5...f37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnevernet griper også inn når alderen er så lav. Blir et evig mas og pes for henne/. Jeg har familie som har hatt unge mødre boende hos seg. Hun ene og siste tok livet sitt da gutten var 2/. Det blir barnevernsak, ganske sikker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Er bare du som er syk her, gale dame. 

Anonymkode: 556f7...9fc

Gal som mener at babyen i magen er et menneske med en verdi og en livsrett..? du er pur ond. Skam deg. Håper du en gang i løpet av livet forstår at du tar fullstendig feil. Definisjonen på drap er å ende et liv. En baby i mors mage er et levende menneske. 

Anonymkode: 8e619...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, koro51 skrev:

Det er en klump og har ikke utviklet intelligens ennå så slutt å kalle det for å drepe et barn. Det er ikke et barn ennå! Det blir et barn om hun velger å bære det frem men nå er det et veldig lite foster!

 

Støtt henne i abort også, si det høyt, at dere støtter henne 100 % samme hvilket valg hun tar men at valget er hennes faktisk! Er hun gammel nok til å ha sex er hun også gammel nok til å måtte ta en tøff beslutning/ Kanskje hun trenger å høre at dere støtter henne i abort? 

 

Dersom hun velger å bære det frem blir hun veldig ensom!

En klump.. Seriøst, er det mulig å være så uvitende? Du overrasker meg! Har du fullført noe skolegang i det hele tatt? Jeg spør oppriktig. For jeg tviler på at en som kan så utrolig lite om grunnleggende biologi har gått gjennom den normale læringsprosessen dd fleste går gjennom i livet. 

Enhver embryolog sier seg enig i at et foster er et menneskebarn. Det skjer ikke noe magisk med babyen i magen som gir den mer verdi hvis moren ønsker å la barnet leve! 

Barnet har egenverdi helt fra barnet eksisterer. Du er ikke mer verdt idag, som umoden, kunnskapsløs jentunge, enn du hadde som foster i mors mage. På hvilket som helst stadium.

 

Anonymkode: 8e619...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En klump.. Seriøst, er det mulig å være så uvitende? Du overrasker meg! Har du fullført noe skolegang i det hele tatt? Jeg spør oppriktig. For jeg tviler på at en som kan så utrolig lite om grunnleggende biologi har gått gjennom den normale læringsprosessen dd fleste går gjennom i livet. 

Enhver embryolog sier seg enig i at et foster er et menneskebarn. Det skjer ikke noe magisk med babyen i magen som gir den mer verdi hvis moren ønsker å la barnet leve! 

Barnet har egenverdi helt fra barnet eksisterer. Du er ikke mer verdt idag, som umoden, kunnskapsløs jentunge, enn du hadde som foster i mors mage. På hvilket som helst stadium.

 

Anonymkode: 8e619...d8c

En levende klump da, hjelper det :babysmokk: ? Nei, jeg er ikke veldig skolert, jeg sluttet skolen før jeg startet :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres ut som en god mor.

Jeg er selv et resultat av noe som ikke skulle bli, min mor var 15 da hun fikk meg. Er veldig glad for at hun valgte meg, og vi har hatt det fint. Hun fikk en god del hjelp fra sine foreldre, fullførte skolegang og fikk en utdannelse, hun måtte ta ansvar selv også. Har hatt en fin barndom, fått meg utdannelse og startet eget firma som nå gir arbeidsplass til 14 stk. 4 flotte barn og mann.

Jeg har ikke tro på at du skal snakke henne til å ta abort, det er du nok ikke tjent med om du tenker framover i tid, om hun gjør noe hun angrer på tror jeg hun kan komme til å klandre deg/dere. 

Noen er mer modne enn andre. Fortsett å gi henne den støtten hun trenger, men la henne bestemme selv hva hun vil gjøre. 

Norge er et bra land å bli forelder i. Lykke til! 

Anonymkode: 21816...23a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke press henne til abort. Ei veninnen av meg fikk barn som 17 åring, faren til barnet stilte aldri opp. Men hun er nå 43 år, har aldri klart å bli gravid igjen .  Det er ikke sikkert hun kan få flere barn , det er det ingen som vet. La henne bestemme selv. Ikke snakk henne rundt til abort. Om hun er en normal oppegående jente,  og familien stiller . Om hun ønsker seg dette barnet. 

Anonymkode: 80028...463

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en som var 17 da jeg ble gravid, så er jeg takknemmelig for at jeg fikk ta avgjørelsen selv. Jeg fikk støtte hjemmefra til å ta et eget valg - og dette trengte jeg virkelig. 

Som en 30 åring som ser tilbake er jeg utrolig takknemmelig og glad for at jeg fikk ha en ungdomstid, studere, reise og oppleve ting og få barn med en jeg er trygg på, og som tar ansvaret sammen med meg. Jeg fikk nettopp mitt første barn, og er glad for at jeg ventet såpass lenge. 

 

Anonymkode: c7b3e...386

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bare snakke for meg selv og hva jeg ville gjort, men hadde det vært min datter ville jeg snakket lenge og vel med henne og absolutt sagt at jeg mener abort ville vært det beste i en slik situasjon. Å få barn som barn er noe man overhodet ikke kan forestille seg rekkevidden av og jeg ville ønsket mer for barnet mitt. Jeg tar absolutt ikke lett på abort, men jeg vet hvor ekstremt krevende det kan være å være forelder, og da har jeg ikke engang forsøkt å være aleneforelder. Økonomisk, sosialt, psykisk og fysisk får det jo ringvirkninger. Hadde mitt barn valgt og beholde ville jeg støttet henne, men samtidig gjort henne klar over at da må hun ta ansvaret selv med alt det innebærer. Jeg kan støtte og gi kjærlighet til barnebarnet mitt, men jeg vil ikke bli noe reservemamma som tar barnet for at mor skal få ungdomstid. Skal hun være voksen nok til å være mor må hun også være voksen nok til å forstå alt hun velger bort og tåle å leve med konsekvensene det får. I disse bloggtider skulle jeg også forsikret meg om at hun forsto at det ikke er slik man brødfør familien sin, og at en utdannelse eller jobb måtte hun ta uansett hva hun velger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis hun får barn nr hun er 16 får hun ikke helde barnet om ikke foreldrene tar ansvaret. 

Anonymkode: 81d6f...47a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis hun får barn nr hun er 16 får hun ikke helde barnet om ikke foreldrene tar ansvaret. 

Anonymkode: 81d6f...47a

Du har helt rett. Det kommer nok noen og banker på døra og går hele familien i sømme. Foreldrene skal jo også være skikket. Altså besteforeldrene. Det er de sikkert men jeg jeg sier bare at barenvern kommer til å gripe inn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte min mor som 17 åring at jeg var gravid. Det kunne være hele 4 ulike fedre, barnet var blitt unnfanget på fylla og jeg var ikke klar til å bli mor. 

 

Min mor foreslo forsiktig abort, og jeg ville ikke. Jeg forsto ikke hva det innebar å bli mor og beholdt egentlig barnet på trass. Barnefar ville ikke dette, så jeg var alene.

Vel, idag er barnet 7 år gammelt, blir 8 i vinter. Jeg har vært på foreldresamtale idag og blitt fortalt for en nydelig og flott datter jeg har. Jeg elsker barnet mitt og kunne ikke vært uten henne. Og hun har hatt en god mor.

I mnd som gravid voks jeg mye mentalt. Jeg ble rett og slett klar for p bli mor. Jeg har vært på fest max 20 ganger siden hun kom til verden, jeg tok de fleste festene i starten av studietiden. Ja, jeg klarte faktisk å bli sykepleier som ung alenemor.

Min mor sier den dag i dag at når hun ser barnebarnet sitt, så blir hun lei seg for at hun foreslo abort. Det kan se mørkt ut, det kan virke uoverkommelig, du er sikkert redd for at det blir du som oppdrar barnet.. Men om din datter ikke ønsker abort, støtt henne så godt du kan, vær der for henne og gled deg over det som skal til å skje:)

Anonymkode: 2514f...cf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg fortalte min mor som 17 åring at jeg var gravid. Det kunne være hele 4 ulike fedre, barnet var blitt unnfanget på fylla og jeg var ikke klar til å bli mor. 

 

Min mor foreslo forsiktig abort, og jeg ville ikke. Jeg forsto ikke hva det innebar å bli mor og beholdt egentlig barnet på trass. Barnefar ville ikke dette, så jeg var alene.

Vel, idag er barnet 7 år gammelt, blir 8 i vinter. Jeg har vært på foreldresamtale idag og blitt fortalt for en nydelig og flott datter jeg har. Jeg elsker barnet mitt og kunne ikke vært uten henne. Og hun har hatt en god mor.

I mnd som gravid voks jeg mye mentalt. Jeg ble rett og slett klar for p bli mor. Jeg har vært på fest max 20 ganger siden hun kom til verden, jeg tok de fleste festene i starten av studietiden. Ja, jeg klarte faktisk å bli sykepleier som ung alenemor.

Min mor sier den dag i dag at når hun ser barnebarnet sitt, så blir hun lei seg for at hun foreslo abort. Det kan se mørkt ut, det kan virke uoverkommelig, du er sikkert redd for at det blir du som oppdrar barnet.. Men om din datter ikke ønsker abort, støtt henne så godt du kan, vær der for henne og gled deg over det som skal til å skje:)

Anonymkode: 2514f...cf5

Hvilken rolle hadde barnevernet i din sak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Eller "lesetiden", som det heter for de fleste studenter...

Anonymkode: f2136...33a

Jeg leste aldri mer enn åtte timer (inkludert undervisning), bortsett kanskje fra uken før eksamen. Det gjorde heller ingen av de jeg studerte sammen med. De fleste studier beregnet 35-40 timer per uke inkludert selvstudier. Dette gjelder også medisin og juss (som jeg tok), som regnes som to av de mest arbeidskrevende studiene.

Anonymkode: 24536...a66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en normalt oppegående familie støtter man hverandre mår man kommer i en slik situasjon. Man presser ikke hverandre hverken til det ene eller det andre. Selv om flertallet her mener at ab. er det eneste rette, er det ikke sikkert det gjelder jenta di hi.

Jeg er helt enig i at det ikke er riktig at bestemor tar alt ansvaret mens mor lever livet, men det er mange nyanser mellom det og å si at dette tar du det fulle ansvaret for, du får ikke noe hjelp.

Som sagt, oppegående folk hjelper hverandre. Klart jeg hadde stilt opp for å hjelpe min datter uansett alder hvis hun hadde vært gravid og ønsket å beholde.

Synes du høres fornuftig ut hi. Dette finner dere en fornuftig løsning på. Uansett utfall.

Du kjenner datra di best.

 

Endret av Hjertefru
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, for en vanskelig situasjon. Håper ikke hun leser diverse blogger og lar seg "inspirere" til å bli en ung bloggemamma ivertfall.

Jeg synes abort er det riktige her. Ja, det er trist og tragisk. Men hun har så mange mange år forran seg til å bli mor. Hun går glipp av så vanvittig mye :-( Dette har en 16åring ingen evne til å forstå. 

Selv ble jeg mor som 19åring, og bare det er jo tidlig nok. Jeg tok 100% ansvar, men livet mitt ble jo totalt annerledes fra alle andre på min alder.  Jeg tok høyere utdanning og har alltid vært i jobb og forsørget oss  (nå er jeg godt gift og har 3 barn), men herregud...SÅ mye jeg aldri har fått gjort. Å velge å bli mor utløser en endeløs rekke av andre valg...joda, jeg fikk jo festet litt innimellom mens jeg var alenemor og studerte osv, men først og fremst var jeg mor og det kom alltid i første rekke. 

Nei, jeg unner ingen å bli mor så tidlig. Det er så lett å si at det går bra osv. Jada, i de fleste tilfeller gjør det jo det. Men har hun lyst til å ofre hele ungdomstiden på å bli bundet til en morsrolle?? 

Anonymkode: f7de4...f98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Hjertefru skrev:

I en normalt oppegående familie støtter man hverandre mår man kommer i en slik situasjon. Man presser ikke hverandre hverken til det ene eller det andre. Selv om flertallet her mener at ab. er det eneste rette, er det ikke sikkert det gjelder jenta di hi.

Jeg er helt enig i at det ikke er riktig at bestemor tar alt ansvaret mens mor lever livet, men det er mange nyanser mellom det og å si at dette tar du det fulle ansvaret for, du får ikke noe hjelp.

Som sagt, oppegående folk hjelper hverandre. Klart jeg hadde stilt opp for å hjelpe min datter uansett alder hvis hun hadde vært gravid og ønsket å beholde.

Synes du høres fornuftig ut hi. Dette finner dere en fornuftig løsning på. Uansett utfall.

Du kjenner datra di best.

 

Hvordan kan du forskuttere at hi kjenner sin datter best? Du har jo rett i at hun kjenner datteren best men ingen vet jo hvordan datteren håndterer dette i fremtiden? Hvor mange ganger har du forandret deg fra du var 16? La datteren utvikle seg ferdig før hun får ansvar for en ny som ikke er ferdig utviklet! Dette handler jo ikke om her og nå - det er jo fremtiden til en hel familie dette gjelder! Og dersom hun skulle velge å bære barnet frem er det 2 familier dette gjelder, samt en ny på vei Altså 3 hele familier. Besteforelde X 2 + mor, far og barn. Og så barnevernet på nakken. Unnskyld meg altså men synes at alle sider må vurderes før de beslutter. Lykke til med valget, samme hvilket valg som tas! 

Endret av koro51
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, sug lut skrev:

Hun har fortsatt tid til å få tatt det bort. Hvis dere ønsker henne noe som helst slags liv så sørger dere for at det skjer.

Du høres ut som en kommunist!!! "Sørg for at hun tar abort". Er det ikke hennes valg? Hennes liv? Hennes samvittighet? 

*GRØSS*

Anonymkode: bba49...9fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, koro51 skrev:

Det er en klump og har ikke utviklet intelligens ennå så slutt å kalle det for å drepe et barn. Det er ikke et barn ennå! Det blir et barn om hun velger å bære det frem men nå er det et veldig lite foster!

 

Støtt henne i abort også, si det høyt, at dere støtter henne 100 % samme hvilket valg hun tar men at valget er hennes faktisk! Er hun gammel nok til å ha sex er hun også gammel nok til å måtte ta en tøff beslutning/ Kanskje hun trenger å høre at dere støtter henne i abort? 

 

Dersom hun velger å bære det frem blir hun veldig ensom!

Dersom hun velger å bære det fram blir hun veldig ensom???? 

Hvor tar du det fra? Er du riktig vel bevart? Hun bor i Norge, verdens beste land å bli mor i. Skjerpings! 

Anonymkode: bba49...9fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Dersom hun velger å bære det fram blir hun veldig ensom???? 

Hvor tar du det fra? Er du riktig vel bevart? Hun bor i Norge, verdens beste land å bli mor i. Skjerpings! 

Anonymkode: bba49...9fe

Jo, jeg tar det fra statistikker og det jeg har lest (kunnskap), samt erfaring :skya: det er veldig ensomt å oppdra små barn alene. Har du prøvd selv? Det har jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvis hun får barn nr hun er 16 får hun ikke helde barnet om ikke foreldrene tar ansvaret. 

Anonymkode: 81d6f...47a

Jeg fikk barn da jeg var 16. På grunn av det fikk jeg også venner som var både unge mødre og eldre mødre. Man får beholde barnet sitt såfremt man er ressurssterk, oppegående, og har et nettverk. Hvor har du fått din informasjon fra? 

Så trist det var å lese i denne tråden om alle som skulle ønske de ble presset til abort. Her har det gått veldig bra, til tross for at det ikke er en ideell situasjon. Ville aldri i verden vært foruten jenta mi jeg fikk da jeg var 16. Hun har aldri vært skadelidende for at jeg var ung, og jeg har aldri savnet reising eller ungdomstid. Ikke endte jeg opp som alenemor heller. Jeg måtte bli voksen fort, men jeg var nok en relativt moden og fornuftig tenåringsjente. Husker enda mor og far som presset meg til abort, men det var ikke aktuelt for meg. Mulig jeg er en av de heldige mtp statistikken, det kan nok hende. Du virker fornuftig, HI. Dette løser seg. Nå vet du hvert fall at det finnes de som det gikk bra med også. 

Anonymkode: e5820...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...