Gå til innhold

Skal jeg bare slutte på mastergraden...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner ikke helt hvordan jeg skal få gjort dette jeg... snart ferdig med første året, men har bare fått tatt ett fag... MÅ ta to fag dette året for å beholde plassen. Er et fulltidsstudium, men før jul fikk jeg ikke tatt eksamen i 2 fag pga MYE sykdom hos ene barnet som nettopp hadde begynt i bhg. Hun er på toppen et slikt "ørebarn" og har hatt ørebetennelse 4 ganger på 8 mnd i tillegg til alt mulig annet. Hun har måtte være mye hjemme. I tillegg har det vært mye med eldste barn som byttet klasse rett før jul pga mye mobbing. Han har krevd mye ekstra oppfølging og gjør det fortsatt. Så har jeg jobb... jobber litt fast og tar en del vikarvakter. Denne mnd har det blitt nesten 100%. Vi trenger litt ekstra penger for tiden, så jeg føler ekstra på ansvaret for å jobbe så mye jeg kan ekstra... I tillegg ligger skolen 2 timer unna, så jeg må pendle dit 2-3 ganger i uken for å gjennomføre. 

Akkurat nå sitter jeg med en syk liten igjen... så jeg får ikke dratt på skolen denne uken heller.... Motivasjonen og troen på at jeg skal få til dette daler veldig nå... jeg lurer på om jeg bare skal slutte, så kan jeg heller søke om et par år igjen.... men er jo litt nedtur og en stor knekk i selvfølelsen å gi opp også....

Hva mener dere? :( 

Anonymkode: 44621...cb6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det synes jeg du skal.

Hvis du ikke klarer å prioritere studiene bør du slutte eller be om permisjon til situasjonen er slik at du kan konsentrere deg om fagene. En studieplass koster samfunnet såpass mye at den bør forbeholdes studenter som kan nyttegjøre seg den.

Anonymkode: ad54b...a11

Skrevet

Du vil sikkert få en bedre læringsprosess og mer ut av studiet om du tar et par år, får større barn og så går tilbake med mer overskudd og mer tid og fred i sjela.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...