Gå til innhold

Tilbud om lønn, inkl pensjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått tilbud om jobb i kommunen, jeg vet hun som hadde jobben før meg tjente 398000,-. 

Jeg har fått tilbud om 390000,- inkl pensjon.

Er dette vanlig? At en får lønnen presentert inkl pensjon? Eller er det en måte å slippe unna at jeg får mindre betalt enn hun fikk? Jeg vet de er i sparemodus, men hva med lik lønn for likt arbeid?

Ang utdanning så har jeg mer relevant utdanning enn henne så jeg hadde forventet lik lønn og muligens mer. Har fått bedkjed om at tilbudet er endelig.

Noen som kjenner praksisen på dette?

Anonymkode: e919e...ebf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun hadde ikke mer ansiennitet enn deg, da? Jeg jobber også i kommunen, og kan ikke forhandle om lønn. 

Skrevet

Ting går på ansiennitet også. Pensjon trekk er vel noe de fleste jobber har ? 

Anonymkode: b9eb0...873

Skrevet

Likelønnsprinsippet er vel helt innarbeidet i kommunen, har ikke de helt firkantede regler på utregning av lønn. Utdanning, erfaring og ansiennitet legges til grunn og ingen kan forhandle private lønnsavtaler?

Når det kommer til pensjon er jo det noe alle arbeidsgivere er pålagt å ha for sine arbeidstakere, altså lønnssparing, men hvordan det blir lagt frem i et lønnstilbud aner ieg ikke. De er vel pålagt å spare en viss prosent av lønnen din i en pensjonsspareordning?

Anonymkode: 8a592...132

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...