Gå til innhold

Flytte (med barna) til Irland ett år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen meninger om det?

Eller erfaringer med det å ta barna ut av den norske skolen i ett år? De er 10 og 8 år. Vi har familie der og gode jobbmuligheter for mannen, litt mer usikkert for meg, men noe finner jeg. Barna forstår engelsk veldig bra, den Irske aksenten er jo litt vrien, men jeg tenker at det kommer man fort inn i.

Hva med forsikringer? Kan jeg beholde min norske helse/liv/død osv forsikring fra If?Jeg har en sykdom som gjør at jeg ikke får ny forsikring om jeg sier opp den jeg har nå, eller den blir kjempedyr. Samme med det ene barnet (ikke noe farlige sykdommer).

Jeg lurer på så mye..skole, helsevesen, miljø osv. Er veldig redd for at barna ikke skal trives. Om vi reiser så er det pga mannen min som ønsker å være nær familien sin. Jeg vil helst bli her, men slår det ikke helt fra meg før jeg har sjekket ut mest mulig ang flyttingen.

Anonymkode: b1b34...05d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her kan du lese om andres erfaringer

http://flytteutenlands.no/

Her er hva regjeringen skriver

https://www.regjeringen.no/no/dokumenter/veileder-for-norske-familier-som-flytter/id461431/

Når det kommer til forsikring må du sjekke med ditt forsikringsselskap, jeg mener IF krever at du har bostedsadresse i Norge, men vet noen andre godkjenner utenlandsopphold opptil 12 mnd.

Anonymkode: 84759...82f

Skrevet

Trodde du hadde bestemt deg for at du ikke ville dra.

Anonymkode: 8b8c7...b5e

Skrevet
52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Trodde du hadde bestemt deg for at du ikke ville dra.

Anonymkode: 8b8c7...b5e

Jeg vil sjekke ut mulighetene før jeg bestemmer meg, jeg har ikke lyst...overhodet, men skal ikke være så vanskelig at jeg ikke en gang vil se om det er mulig.

Anonymkode: b1b34...05d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...