Anonym bruker Skrevet 19. mars 2017 #1 Skrevet 19. mars 2017 Her hjemme synes mannen vi skal kutte plastposer og handle med handlenett. Det er helt OK for meg, men jeg klør meg litt i hodet for å finne løsninger på det vi bruker plastposer til, som vått badetøy (er mye i svømmehall), pose i søpla, frysing/oppbevaring av brød og annen bakst, holde klær og utstyr tørt oppi tursekk osv osv. Ser egentlig for meg at vi bruker (og gjenbruker) plastposer til en del av dette, og resirkulerer dem. Men til søppel kaster vi jo enorme mengder plastposer i restavfall i stedet for at de brukes først og så sorteres i plastsøppel... Så, hvordan gjør dere det? 😊 Anonymkode: e3b7d...8b4
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2017 #2 Skrevet 19. mars 2017 Hvorfor kaster dere enorme mengder plastposer i resteavfall? Er det mannen din som gjør dette? Dere skal vaske ut av plastembalasje og kaste det i plastavfallet. Anonymkode: ec0c6...092
Admin Skrevet 19. mars 2017 #3 Skrevet 19. mars 2017 Vått badetøy havner i egne poser, samme som jeg bruker i tursekken. Søpleposer kjøper jeg på Clas Ohlson, billigere er det og. Bruker fryseposer og brødposer til oppbevaring av brød og andre ting som skal fryses, kunne aldri falle meg inn å bruke vanlige poser til det.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2017 #4 Skrevet 19. mars 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor kaster dere enorme mengder plastposer i resteavfall? Er det mannen din som gjør dette? Dere skal vaske ut av plastembalasje og kaste det i plastavfallet. Anonymkode: ec0c6...092 Vi kaster alt restavfall i plastposer, som bæres ut i restavfallet, det gjør både mannen, barna og jeg,- daglig. Men det er jo plast som burde resirkuleres som plast, ikke rest... Men ser at vi kan kjøpe ruller med tynne avfallsposer i stedet. Det er jo bedre, men fremdeles plast i restavfall. Vi bruker også brødposer, men de er jo også laget av plast. Jeg tenkte på en "plastfri" oppbevaring av mat... Anonymkode: e3b7d...8b4
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2017 #5 Skrevet 19. mars 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi kaster alt restavfall i plastposer, som bæres ut i restavfallet, det gjør både mannen, barna og jeg,- daglig. Men det er jo plast som burde resirkuleres som plast, ikke rest... Men ser at vi kan kjøpe ruller med tynne avfallsposer i stedet. Det er jo bedre, men fremdeles plast i restavfall. Vi bruker også brødposer, men de er jo også laget av plast. Jeg tenkte på en "plastfri" oppbevaring av mat... Anonymkode: e3b7d...8b4 Da må du fryse ned i bokser og andre ting som du kan vaske, det går jo fint Anonymkode: 122e4...cf5
geitemarken Skrevet 19. mars 2017 #6 Skrevet 19. mars 2017 Vi faser ut plastposer her hjemme. Jeg har kjøpt et par sånne små vanntette poser som man bruker i kajakk etc til badetøy og liknende. Til mat bruker jeg bokser. Både luftette og bokser med lufting alt ettersom. Så resirkulere vi med å bruke emballasje fra ting vi kjøper på nytt igjen. I tillegg sorterer vi søppelet der plast blir sortert for seg. Jeg synes dette fungerer veldig bra for oss alle og det blir lett når man blir vant til det og går litt "system" på hvordan man gjør det ☺ Lykke til
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2017 #7 Skrevet 19. mars 2017 1 minutt siden, geitemarken skrev: Vi faser ut plastposer her hjemme. Jeg har kjøpt et par sånne små vanntette poser som man bruker i kajakk etc til badetøy og liknende. Til mat bruker jeg bokser. Både luftette og bokser med lufting alt ettersom. Så resirkulere vi med å bruke emballasje fra ting vi kjøper på nytt igjen. I tillegg sorterer vi søppelet der plast blir sortert for seg. Jeg synes dette fungerer veldig bra for oss alle og det blir lett når man blir vant til det og går litt "system" på hvordan man gjør det ☺ Lykke til Hvor har du kjøpt de vanntette posene? Har du link? Anonymkode: 122e4...cf5
geitemarken Skrevet 19. mars 2017 #8 Skrevet 19. mars 2017 Kjøpte de på eBay. Har ikke link på stående fot da det er ett år siden, men kan prøve å finne ☺
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2017 #9 Skrevet 19. mars 2017 Akkurat nå, geitemarken skrev: Kjøpte de på eBay. Har ikke link på stående fot da det er ett år siden, men kan prøve å finne ☺ Tusen takk Anonymkode: 122e4...cf5
geitemarken Skrevet 19. mars 2017 #10 Skrevet 19. mars 2017 http://m.ebay.com/itm/2L-30L-Waterproof-Dry-Bag-Outdoor-Sport-Swimming-Rafting-Kayaking-Sailing-Canoe-/201846258945?nav=SEARCH Mine ser noenlunde ut som disse, men jeg vet ingenting om kvaliteten på varene til linken. Søk på waterproof bag, watersport og se hva du finner.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2017 #11 Skrevet 19. mars 2017 2 minutter siden, geitemarken skrev: http://m.ebay.com/itm/2L-30L-Waterproof-Dry-Bag-Outdoor-Sport-Swimming-Rafting-Kayaking-Sailing-Canoe-/201846258945?nav=SEARCH Mine ser noenlunde ut som disse, men jeg vet ingenting om kvaliteten på varene til linken. Søk på waterproof bag, watersport og se hva du finner. Anonymkode: 122e4...cf5
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2017 #12 Skrevet 19. mars 2017 Hvorfor må man ha vanntette poser til badetøy? Vi pakker alltid badedrakten inn enten i badehetta eller i håndkleet. Har barn som trener svømming 4 ganger i uka. Har mange ganger tenkt å kutte ned på plastposebruken her også, men som du sier så gjenbrukes jo plastposene. Men ser at vi kan bli litt flinkere å ta med oss handlenett på butikken, tenker på det hele tiden, men når jeg har handlet en gang og tatt inn handlenettet fra bilen, så glemmer jeg å bære det ut igjen. Her sorteres ikke søplet, så da er det jo mye bedre å bruke handleposer enn å kjøpe poser, blir jo like mye avfall da. Anonymkode: 26a0b...e8d
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2017 #13 Skrevet 19. mars 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor må man ha vanntette poser til badetøy? Vi pakker alltid badedrakten inn enten i badehetta eller i håndkleet. Har barn som trener svømming 4 ganger i uka. Har mange ganger tenkt å kutte ned på plastposebruken her også, men som du sier så gjenbrukes jo plastposene. Men ser at vi kan bli litt flinkere å ta med oss handlenett på butikken, tenker på det hele tiden, men når jeg har handlet en gang og tatt inn handlenettet fra bilen, så glemmer jeg å bære det ut igjen. Her sorteres ikke søplet, så da er det jo mye bedre å bruke handleposer enn å kjøpe poser, blir jo like mye avfall da. Anonymkode: 26a0b...e8d Fordi jeg ikke liker at det våte tøyet ligger sammen med tørt tøy Anonymkode: 122e4...cf5
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2017 #14 Skrevet 19. mars 2017 Vi bruker plastposer fra butikkene, men vi har blitt flinke til å gjenbruke dem. Har alltid liggende i veska og kjøper nye poser når vi er tom. Vi brukte mye mer plastposer da vi brukte handlenett og kjøpte egne avfallsposer til søpla, så der gikk vinningen opp i spinningen. Anonymkode: a2027...2a0
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2017 #15 Skrevet 19. mars 2017 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Fordi jeg ikke liker at det våte tøyet ligger sammen med tørt tøy Anonymkode: 122e4...cf5 Hvorfor har du tørr tøy med deg etter at du har badet? Anonymkode: de6f6...b98
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå