Anonym bruker Skrevet 19. mars 2017 #1 Skrevet 19. mars 2017 Hei. Jeg håper kan finne en snill som kan hjelpe meg å finne en god løsning. Jeg er nylig separert fra seks måneder siden. Det var et grusomt brutt og jeg måte anmelde eksen til politiet for å sette barna mine og meg i fare mens vi var i bilen. Saken er henlagt nå fordi jeg ville ikke forsette med det siden det var bare krangling mellom eksen og familien hans snudde seg mot barna mine og Jeg har ingen familie i Norge. Har ikke råd til å betale en advokat og jeg er litt over grensen til frirettshjelp. Så pga jeg anmeldt han hos politiet. Politiet va meg å flytte ut med barna mine fra min enebolig som vi eier i lag. Jeg var ikke så enig med det fordi jeg vet hvor vanskelig er til alenemor og invandrerer å finne seg et sted å bo. Heldigvis jeg fant en fint leiligheten hvor jeg må betale 15 000 og lønnen min er så lavt 18 000 per måned at jeg får økonomisk støtte med 8 900 og jeg får ingen bidrag månedlig bare når han har lenge har sendt 5000 nå og han eier meg 22 000 . Pga vi var gift dokumenter går så sakte og å bytte adressen til barna mine er så vanskelig. Jeg vente nå etter 6 måneder at barna bo med meg 100% at folkeregisteret kan bytte endelig deres adressen. Jeg fikk en dårlig nyhet at jeg må flytte ut når kontrakten gå ut i november og det gjør meg trustabil fordi kommer ustabilitet i våre liv igjen. Å finne ny sted å bo og flytte igjen. Gruer meg veldig . Vi eier et stor enebolig og han bor der og siden jeg flyttet ut og har ikke råd til å betale til banken det er han som gjøre det. Han er sykemeldt fra 4 år siden og tjener lite penge og klager heller tiden på han har ikke penge men vi hadde en leieboer som betale 7000 nok og til banken vi skulle betale 9000 derfor jeg forstår ikke hvorfor han skal betale veldig lite bidrag til meg. Men, poeng er at etter sommer jeg vil ikke var igjen på den leiligheten letting og alt er så lite og Jrg har to småbarn. Jeg lurer på hvis jeg kan bare tilbake til mitt hus med barna mine ? Han kan flytte ut automatisk? Han vil ikke slippe huset. Han vil ikke kjøpe meg ut og har ikke råd til det . Han betaler ikke til meg ingen husleie fordi han bor i vårt hus fra 6 måneder siden. Foreldrene hans har et stor hus og de bor mest av parten i deres fritid hus fordi de er pensjonister. Hva skal jeg gjøre? Han tror at han vil bare prøve å svindel meg Han bryr seg ikke mye om barna og spørre ikke om å ha samvær med dem uansett jeg er veldig åpen til han kan se den når han vil . Jeg var så naive at jeg la han å være med dem mens jeg var på jobb og han stjålet min nøkkel fra huset vårt og nå jeg kan ikke gå in uansett har forsatt ting inne huset . Hva er beste å gjøre? Jeg har lyst å ta en pause fra alt dette og vil gjerne bo i vårt huset to år og overta regningen hvis jeg får bostøtte og Nav betaling fordi orker ikke mer. Føler meg så ensom i dette. Han krever delt bosted men ikke 50%samvær. Han har en historie om vold, rus og psykiatri. Det var grunnen jeg kontakte barnevernet også men nå barnevernet vil ikke involvere seg fordi han levere urin prøve hver uke. Hva dere anbefaler? På forhånd takk! Anonymkode: ea3fa...514
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2017 #2 Skrevet 19. mars 2017 Om han ikke har råd til å betale deg ut må dere selge huset. Anonymkode: 62c38...9ef
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2017 #3 Skrevet 19. mars 2017 Om du eier huset sammen med han kan du kreve det solgt, men akkurat saksgangen i det kjenner jeg ikke Kanskje du skulle ta kontakt med jussbuss e.l gratis advokatrådgivning for å få hjelp og råd. Anonymkode: 88dec...d0a
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2017 #4 Skrevet 19. mars 2017 Du må kreve huset solgt. Du har også mulighet til å kreve 50% av gjengs leie da han benytter også din del av leien. Når jeg ble skilt satt jeg igjen med huset. Det tok 4 måneder før alt ble ordnet og jeg kjøpte ut min eksmann og i de 4 månedene måtte jeg betale gjengs leie for hans andel i huset. Låneutgifter ble delt mellom oss. Anonymkode: 4af17...576
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2017 #5 Skrevet 19. mars 2017 Kontakt jusstudenter,de har gratis rådgivning. Selv om de ikke er ferdig utdannet kan de sikkert hjelpe litt bedre enn oss. F.eks ved Universitetet i Bergen og Oslo. Eller JURK, tror det er juridisk rådgivning for kvinner. Huset må selges, han kan ikke bare ta seg til rette. Har dere vært på Familievernkontoret for mekling? De vet kanskje hvordan du skal gå frem. Du kan også bestille en time der for deg selv. Kanskje Nav kan hjelpe også. Anonymkode: 59924...a97
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2017 #6 Skrevet 19. mars 2017 Betaler du ikke på huslånet på huset du eier kan du bli tatt for misslighold av lånet. Står dere begge som eiere på huset og du er deleier? Ikke bare noe du tror du eier siden du giftet deg med en som hadde hus må du få solgt huset så fort som muig slik at du ikke ender opp med ett stort lån du må betale på resten av livet. Anonymkode: 0b29f...eff
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2017 #7 Skrevet 19. mars 2017 Om du går inn på www.seeiendom.no så får du opp hva som er registrert av eierforhold i matrikkelen. Da skriver du kommunenr-gårdsnummer/bruksnummer. Du kan også søke på adresse. Anonymkode: 9892e...178
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå