Gå til innhold

Grusomme menstruasjonsmerter, oppe siden 05 i dag tidlig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke funker ibux og paracet sammens og ikke naproxen heller.

Det verker om jeg forsøker å gå på toalettet for å både tisse og ha avføring. Begynner å lure på om dette er noe helt annet enn menstruasjonsmerter selv om jeg har mensen.

Kan heller ikke sitte normalt fordi det er så vondt i baken.

Noen som kan ha en ide om hva dette kan være?

Anonymkode: 2f702...28d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det sånn som du beskriver og jeg har endometriose... 

Anonymkode: a6f7c...ae9

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har det sånn som du beskriver og jeg har endometriose... 

Huff men jeg var på gu undersøkelse i November og dette fikk jeg gjort av en flink gynekolog, han sa ikke noe om endometriose, men jeg hadde ikke slike smerter da. Kan det komme så raskt?

Ikke har jeg hatt problemer med å bli gravid heller.

Skrevet

En vanlig gu vil ikke avdekke en eventuell endometriose, uansett hvor dyktig legen er. For å se endometriose må man gjennom en kikkhullsoperasjon, eventuelt ta en mr som kan tydes av et fåtall spesialister.

Hvor raskt man får smerter av endometriose vet jeg dessverre ikke, jeg har slitt med dette siden jeg fikk mensen. Har opplevd forverring det siste året i forbindelse med smerter i tarmen ved el og mens og fikk ikke diagnosen før nylig (er i begynnelsen av 30-årene). Er vanlig at det går mange år før man får diagnosen, mye fordi man faktisk må gjennom en operasjon, men også fordi leger sliter med å forstå smertenivået ved vanlig mens vs endometriosesmerter.

Er dette første gang du opplever det så kan du bare være uheldig denne syklusen, jeg ville sett det an de neste syklusene før jeg hadde kontaktet lege for videre utredning.

Skrevet

Har forresten ingen problemer med å bli gravid jeg heller :)

Skrevet

Jeg får vente til neste mensen dukker opp, men har ikke hatt slike smerter tidligere så tenkte først det kunne være nyrebekken betennelse siden jeg har hatt det. Men da får jeg normalt sett høy feber og allmentilstanden blir helt elendig.

Blør også helt vanlig, kan ikke ha vært gravid så kan ikke ha vært en spontan abort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...