gutt♥02.04.07♥jente♥18.11.10♥ Skrevet 18. mars 2017 #1 Skrevet 18. mars 2017 Hei! For noen år siden fikk jeg den daglige omsorgen for barna mine(våre) de bor fast hos meg å ser pappan når de/han har tid eller lyst. Da vi skilte oss ble bidrag regnet ut fra minste beløp. Så har fått ca 2400kr i mnd for to barn. Fra nav inkrevning Nå har eksen klaget for å få noe gjeld slettet fra en periode nesten uten inntekt. Det fikk han ikke, men de endret faktisk beløp til 2000kr PR barn fra nå. Nå er han drit sur og mener derre selvfølgelig er feil. Min inntekt sto på papiret og en stimulert lønn på han. Han hadde fått minste lønn for de uten utdannelse. Han får dagpenger og driver firma ved siden av. (Vet ikke hans inntekt) han skal kontakte nav og be om den gamle ordningen for han sier de har gjort feil. Hvor langt tror dere han kommer med det? Jeg har langt mer en 2400kr i utgifter i mnd på barna. Så jeg mener 4000kr er mer riktig..(selvfølgelig..)
3 i april Skrevet 18. mars 2017 #2 Skrevet 18. mars 2017 Han kommet ingen vei med mindre han ikke har inntekt eller har mindre inntekt enn det de først kom frem til. Men regner med at nav har regnet ut bidrag ut i fra hans inntekt og din inntekt. Når han i tillegg har lite samvær så blir jo dette også lagt til grunne. Bidraget stiger vel også når ungene blir større.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2017 #3 Skrevet 18. mars 2017 Han har betalt alt for lite for barna sine. At han ikke skammer seg. Anonymkode: f6a88...43a
Evablaum Skrevet 18. mars 2017 #4 Skrevet 18. mars 2017 (endret) Så du har 8000kr/mnd i utgifter til dine barn? Eller, 11 000kr. Du får noe barnetrygd også, regner jeg med...? Endret 18. mars 2017 av Evablaum
gutt♥02.04.07♥jente♥18.11.10♥ Skrevet 18. mars 2017 Forfatter #5 Skrevet 18. mars 2017 Håper han ikke kommer noen vei nei, men snikete som han er så klarer han vel et eller annet. Spennende å se...😅 Bare denne mnd går det over 2000(1500 selskap og ca 500+) til bursdagsfeiring for 10-åringen. Å vi feirer med to andre så d skal bli rimeligere.. lyst å ringe nav selv å si hva han sier og informere dem om at han før støtte fra nav og har et firma som gør bedre og bedre.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2017 #7 Skrevet 18. mars 2017 3 minutter siden, Evablaum skrev: Så du har 8000kr/mnd i utgifter til dine barn? Eller, 11 000kr. Du får noe barnetrygd også, regner jeg med...? Så du er en person som ikke forstår at man skal betale ut fra inntekt og ikke 50/50 Anonymkode: f6a88...43a
3 i april Skrevet 18. mars 2017 #8 Skrevet 18. mars 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Han har betalt alt for lite for barna sine. At han ikke skammer seg. Anonymkode: f6a88...43a Er helt enig. Han har betalt mindre enn det han skal i flere år. Når han da er så dum å går til nav for å få ned bidraget for å betale gjeld når han har betalt for lite i alle år så kan han takke seg selv. Gjeld går ikke foran bidrag så nav driter faktisk i om han må selge bilen eller huset for å betale barnebidrag. Nav fastsetter bidrag ut i fra mors og fars inntekt og hvor mye samvær far har. Om far kjøper en masse tull så blir ikke bidraget satt ned av den grunn.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2017 #9 Skrevet 18. mars 2017 5 minutter siden, Evablaum skrev: Så du har 8000kr/mnd i utgifter til dine barn? Eller, 11 000kr. Du får noe barnetrygd også, regner jeg med...? Du leste ikke innlegget ordentlig skjønner jeg.... Er ikke så lett alltid. Barn koster, man er to om å få dem og to om å dele utgiftene... Anonymkode: b5a73...d1a
Evablaum Skrevet 18. mars 2017 #10 Skrevet 18. mars 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Så du er en person som ikke forstår at man skal betale ut fra inntekt og ikke 50/50 Anonymkode: f6a88...43a Ehhhh.. Er du seriøs nå?
gutt♥02.04.07♥jente♥18.11.10♥ Skrevet 18. mars 2017 Forfatter #11 Skrevet 18. mars 2017 1 minutt siden, Evablaum skrev: Så du har 8000kr/mnd i utgifter til dine barn? Jeg har masse utgifter pga barn., d er vel klart? De fleste som hadde en alene eller med en samboer har ikke så høyr forbruk på boutgifter, strøm, mat, klær, sport, sportsutstyr, sfo, interresser, telefon på begge og andre ting som kino, bursdager..og drivstoff og ekstra bompasseringer hit og dit ekstra. Å ja jeg vet d koster å ha barn, å jeg elsker dem❤ men fakta er nå slik, sluttstykket blir et mye høyere tall med barn.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2017 #12 Skrevet 18. mars 2017 Akkurat nå, Evablaum skrev: Ehhhh.. Er du seriøs nå? Ehhhh Tenkte du gjennom innlegget ditt før du skrev det til hi? Leste du det hun skrev? Og tenkte du gjennom at man betaler etter hva man tjener og ikke 50/50 så regnestykket ditt henger ikke på grep. Anonymkode: f6a88...43a
Evablaum Skrevet 18. mars 2017 #13 Skrevet 18. mars 2017 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ehhhh Tenkte du gjennom innlegget ditt før du skrev det til hi? Leste du det hun skrev? Og tenkte du gjennom at man betaler etter hva man tjener og ikke 50/50 så regnestykket ditt henger ikke på grep. Anonymkode: f6a88...43a Hi skriver at hun har langt mer en 2400kr i utgifter til barna. Jeg spør om hun har 11 000kr i utgifter til barna. Et enkelt ja/ nei- spørsmål. (Han har jo så lav inntekt som det er mulig å ha jo)
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2017 #14 Skrevet 18. mars 2017 16 minutter siden, Evablaum skrev: Ehhhh.. Er du seriøs nå? Altså hvorfor skriver du om ting du ikke har peiling på? Har du sett hvordan de regner ut barnebidrag? Vet du at barnetrygd og skattefradraget man får som enslig forsørger blir lagt til inntekten slik at det og kommer bidragspliktige og til grunne? De regner en fast sats som barnet koster i mnd, så betaler foreldre prosentvis basert på inntekt. Men det kan ikke overstige 25% av bidragspliktige inntekt. Anonymkode: 77bef...f2a
Mamma til 2 søte Skrevet 18. mars 2017 #15 Skrevet 18. mars 2017 34 minutter siden, gutt♥02.04.07♥jente♥18.11.10♥ skrev: Håper han ikke kommer noen vei nei, men snikete som han er så klarer han vel et eller annet. Spennende å se...😅 Bare denne mnd går det over 2000(1500 selskap og ca 500+) til bursdagsfeiring for 10-åringen. Å vi feirer med to andre så d skal bli rimeligere.. lyst å ringe nav selv å si hva han sier og informere dem om at han før støtte fra nav og har et firma som gør bedre og bedre. Selvfølgelig skal ikke hans bidrag dekke alle dine utgifter for barna... Her går det nok med 8-9000 kr i mnd på 2 barn. Men det jeg reagerte mest på er at han driver eget firma og får dagpenger itillegg. Tror han skal få store problemer med nav etterhvert, dessverre..
gutt♥02.04.07♥jente♥18.11.10♥ Skrevet 18. mars 2017 Forfatter #16 Skrevet 18. mars 2017 Hans bidrag dekker ikke alle mine utgifter, si at de 2000kr per barn fra hans side dekker sfo, og sportsbiten, da er vi oppe i beløpet. Og fra min side så dekkes det til de andre utgiftene.(som denne måneden har en bursdagsfeiring også) og barnetrygden har jeg i perioder prøvd å spart. Noe jeg ihvertfall skal se til er å spare litt til dem igjen😊
Evablaum Skrevet 18. mars 2017 #17 Skrevet 18. mars 2017 20 minutter siden, gutt♥02.04.07♥jente♥18.11.10♥ skrev: Hans bidrag dekker ikke alle mine utgifter, si at de 2000kr per barn fra hans side dekker sfo, og sportsbiten, da er vi oppe i beløpet. Og fra min side så dekkes det til de andre utgiftene.(som denne måneden har en bursdagsfeiring også) og barnetrygden har jeg i perioder prøvd å spart. Noe jeg ihvertfall skal se til er å spare litt til dem igjen😊 Hvorfor sparer du på barnetrygden? Det er ikke derfor du får den
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2017 #18 Skrevet 18. mars 2017 Barn koster faktisk ganske mye. De skal ha klær, sko, utstyr til diverse aktiviteter, aktivitetene koster, sfo koster eller bhg koster, mat, transportkostnader, strøm og det faktum at de gjerne også gjør at man må ha større bolig som gjør det dyrere å bo. Jeg har ikke noe problem med å se at barn koster 8000-9000 kr i mnd. Anonymkode: b5a73...d1a
gutt♥02.04.07♥jente♥18.11.10♥ Skrevet 18. mars 2017 Forfatter #19 Skrevet 18. mars 2017 La oss si jeg ikke sparer akkurat den da, men 500 fra totalen. Men lettere å tenke på å mer oversiktlig at 500 kr pr barn skal på deres sparing når trygda kommer. Penger hit penger dit.! Grunnen til at jeg skrev at jeg kunne begynne å spare igjen var fordi totalen økte. Og ja i perioder har jeg klart å sette av litt av barnetrygd. (Stolt over å i d hele tatt klart å spare) Hvordan man sparer spiller vel ingen rolle så lenge barna har d de trenger, ingen som bruker penger mer på seg selv her. Her går alt i potten👍🏼
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2017 #20 Skrevet 18. mars 2017 3 timer siden, Evablaum skrev: Så du har 8000kr/mnd i utgifter til dine barn? Eller, 11 000kr. Du får noe barnetrygd også, regner jeg med...? Du er en person som ikke skjønner at mor har mye høyere utgifter enn det lusne bidraget dekker??? Hva tror du det koster for bosted, strøm, mat, klær, aktiviteter etc ??? Anonymkode: 4feeb...dc1
koro51 Skrevet 20. mars 2017 #21 Skrevet 20. mars 2017 Er det noen her inne som kan se litt nærmere på fradrag som gjøres ifht at den med daglig omsorg blir fratrukket barentrygd? Kan dere se litt på hvem som får fordelen av å tjene minst. Sjekk ut folkens!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå